نقد و بررسی فیلم Chupa چوپا

نقد و بررسی فیلم Chupa چوپا

دوستی با هیولا در فیلم چوپا مقاومت ناپذیر است. فقط سعی کنید این توله گربه بالدار را دوست نداشته باشید آن هم وقتی آن چشم های خجالتی را باز نمی کند، غرغر می کند، جیغ می کشد و گاهی خرخر می کند. هنگامی که چوپا در حین یادگیری پرواز بال های خود را تکان می دهد، گاهی اوقات می توانیم درخشندگی رنگین کمانی آنها را ببینیم. Chupa نشانه خوبی برای شخصیتی است که معمولاً با کشتن بز و دندان های نیش تیز تعریف می شود، بسیار متفاوت تر از تصاویر فیلم قبلی از ال چوپاکابرای اسطوره ای مکزیک.

Chupa همچنین یکی از تنها ایده های اصلی این فیلم خانوادگی عمومی و تمرین در شخصیت سازی CGI از کارگردان یوناس کورون است. اگر کورون قبلاً فیلم جاذبه را با پدرش آلفونسو کوارون ننوشته بود، چنین فقدان جاه‌طلبی کمتر آشکار می‌شد. کمی در این فیلم که توسط شان کندی مور، جو بارناتان و مارکوس راینهارت نوشته شده است، عناصر علمی تخیلی مشابهی را نشان می دهد. اما ارجاعات زیادی به چیزهای گذشته وجود دارد: یک موسیقی به سبک جان ویلیامز از کارلوس رافائل ریورا و چند اثر کوتاه از فیلم پارک ژوراسیک در محیط دهه 1990 این فیلم. سینمایی چوپا به عمد به یکی از آن فیلم‌های خانوادگی تبدیل می‌شود که از جعبه اسباب‌بازی‌های کلیشه‌ای که قبلاً باقی مانده است، چیزهای زیادی می‌گیرد و به سختی چیزی را پس می‌دهد.

 

معرفی  فیلم سینمایی چوپا

سینمایی Chupa یک فیلم ماجراجویی فانتزی آمریکایی محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی Jonas Cuaron و با بازی Demian Bichir و Christian Slater است. این فیلم توسط استودیو 26th Street Pictures تهیه شده است و در 7 آوریل 2023 در نتفلیکس منتشر گشته است.

 

درآمدی بر داستان فیلم Chupa

در سال 1996، دانشمند ریچارد کوین در حال شکار چوپاکابرا، موجودی ظاهراً افسانه ای، در سن خاویر است تا از قدرت های شایعه شده اش استفاده کند. کوین یک پزشک دولتی است که معتقد است قدرت شفابخشی چوپاکابرا به انقلابی در پزشکی منجر خواهد شد. وقتی یکی از آن جانوران را با یک توله در معدن قدیمی پیدا می کند، او را تعقیب می کند. حیوان که توسط یک وسیله نقلیه عبوری مجروح می شود، توله خود را پنهان می کند تا دانشمندان تعقیب کننده را فریب دهد.

 

داستان الکس در فیلم Chupa

الکس پس از مرگ پدرش بتو بر اثر سرطان، در حالی که 13 ساله است به مکزیک پرواز می کند تا برای اولین بار با خانواده پدری اش ملاقات کند، سفری که پدرش برای هر دوی آنها برنامه ریزی کرده بود. الکس با پدربزرگش چاوا، قهرمان سابق لوچا لیبره (کشتی کج مکزیکی)، پسر عموی پرانرژی اش ممو که شیفته کشتی است و لونا دختر عموی نترس خود ملاقات می کند. درست در زمانی که الکس شروع به درک کردن زندگی در آنجا می کند، در اولین شب حضورش یک توله چوپاکابرا را کشف می کند. از خواب بیدار می شود و متوجه می شود که توله بریدگی دستش را می لیسد. از آنجایی که الکس متوجه می شود که آن اتفاقات مثبت تلقی نمی شوند، چیزی نمی گوید. مدت کوتاهی بعد، لونا، ممو و الکس را برای جستجوی چاوا به شهر می برد. او توضیح می دهد که او اغلب سرگردان است (ممکن است بیماری آلزایمر داشته باشد). الکس در بازار یک شکل مینیاتوری رنگارنگ را می بیند که فروشنده به او می گوید یک چوپاکابرا است که به گفته او موجود بدی نیست. در راه، بچه ها چاوا را می یابند که با یک بز راه می رود. او آن را خریده، اما نمی تواند توضیح دهد که چرا. در بازگشت به مزرعه، با مردانی روبرو می شوند که به دقت منطقه ای را جست وجو می کنند و کوین شواهدی پیدا می کند که معتقد است مسئله همان چوپاکابرا است.

 

بررسی روند ساخت و معرفی بازیگران فیلم Chupa

در فیلم چوپا؛ دمیان بیچیر در نقش چاوا، کریستین اسلیتر در نقش ریچارد کویین، ایوان ویتن در نقش الکس، اشلی سیارا در نقش لونا و نیکلاس وردوگو در نقش ممو بازی می کنند. در آگوست 2020، یوناس کوارون قرار بود یک فیلم با مضمون Chupacabra را کارگردانی کند که او فیلمنامه اش را با همکاری مارکوس راینهارت، شان کندی مور و جو بارناتان نوشته بود. کریس کلمبوس، مایکل بارناتان و مارک رادکلیف این فیلم را زیر پرچم استودیو  استریت پیکچرز برای نتفلیکس تولید کردند.

 

بررسی عناصر داستانی فیلم Chupa

پسری که در ابتدا موجود مخفی فیلم را کشف می کند که توسط نیروهای سرمایه داری و علم به دنبال او می گردند الکس (ایوان ویتن) است، یک بچه تنها که توسط همکلاسی های سفیدپوست خود در کانزاس سیتی مورد آزار و اذیت قرار می گیرد. الکس توسط مادرش (پدرش بر اثر سرطان درگذشت، یک نقطه توطئه) به مکزیک فرستاده می شود تا با پدربزرگ لوچادور (کشتی گیر) سابقش (دمیان بچیر) و بچه های عمویش لونا (اشلی سیارا) و ممو (نیکلاس وردوگو) خوش بگذراند. اما الکس ترجیح می دهد با Game Boy خود بازی کند و مانع زبان اسپانیولی او را دلسرد می کند. کم کم، در یک صحنه کمی شیرین، میزبانان الکس او را وادار می کنند تا غذاهای مکزیکی را امتحان کند، آتش بازی را آزمایش کند و حتی یاد بگیرد که چگونه یک لوچادور باشد، مانند پدرش.

به چوپا بر می گردیم، همچنان که در تنهایی خود، به دنبال جایی برای تعلق می گردد. او توسط یک شکارچی سرسخت با بازی کریستین اسلیتر تحت تعقیب قرار گرفته و از طریق دیالوگ‌های توصیفی معمولی فیلم به ما نشان داده می‌شود که چوپا پس از دستگیری ارزش اقتصادی زیادی خواهد داشت. چوپا راه خود را به خانه مزرعه خانواده پیدا می کند و آرامش و دوستی را در الکس پیدا می کند، در یک لحظه، چوپا حتی غذای خود را با الکس، یک موش له شده، تقسیم می کند. حضور چوپا داستان عاطفی خود الکس را تسریع می‌کند و این دو غریبه یاد می‌گیرند که با قدرت خانواده از خودشان دفاع کنند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)