نقد و بررسی سریال قاتل مقلد Copycat Killer

نقد و بررسی سریال قاتل مقلد Copycat Killer

Copycat Killer‏ از همان سریالهایی است که شما را ناامید می کند و به یکباره زیر پوست شما می خزد. ‏بزرگترین نکته مثبت این نمایش این است که به سادگی آنقدر طولانی است که ساختن و پرداختن این ‏شخصیت ها از ابتدا زمان کافی را پیدا می کنند، بنابراین شما کاملاً در سفر آنها و آنچه که آنها در طول ‏این ماجرای وحشتناک از سر می گذرانند با آنها همراه خواهید بود. این نمایش بسیار شبیه دیگر فیلم های ‏جنایی-هیجان انگیز این ژانر است ، فیلم هایی مثل ‏Seven‏ یا حتی اره؛ این فقط مجموعه ای از اتفاقات ‏وحشتناک است که شما را نگران عزیزانتان می کند. اگرچه انتظار ندارید چنین اتفاقاتی برای شما یا ‏نزدیکانتان بیفتد، اما می دانید که چنین بزهکارانی وجود دارند که کاملاً توانایی انجام چنین کارهایی را ‏دارند. از آنجایی که این شخصیت ها در طول 10 قسمت 60 دقیقه ای آنقدر شکل می گیرند، احساسات ‏شما نسبت به کل این موقعیت به تدریج افزایش می یابد. ‏

 

معرفی سریال قاتل مقلد

سریال قاتل مقلد یک سریال تایوانی است که توسط نتفلیکس به کارگردانی ژانگ رونگجی و ژانگ هنگرو با بازی وو کانگرن، که جیایان، یائو چونیائو، جیانگ یرونگ، روبی لین، توو زونگ هوا، هوانگ هه، فان شااکسون راه اندازی شد. این سریال اقتباس شده از رمان پر رمز و راز ژاپنی اثر Miyuki Miyabe به نام “جنایتکار مقلد” است. داستان سریال درباره قتل های زنجیره ای است که در شهر سونگیان در دهه 1990 رخ داد و تحقیقات پرونده توسط دادستان و پلیس و هرج و مرج رسانه ها را با هم ترکیب کرد. محل اصلی فیلمبرداری در کاخ Yonghe Nanqing واقع شده است. در 31 مارس 2023، سریال کامل از نتفلیکس پخش شد. مجموعه قاتل مقلد، یک سریال جنایی، درام و هیجانی است. این سریال دارای 10 قسمت است که مدت زمان هر قسمت ‏‏60 دقیقه ‏است. این سریال بر اساس رمانی مشهور از میابه میوکی ژاپنی ساخته شده است.‏

خلاصه داستان سریال Copycat Killer

یک قاتل زنجیره ای از علاقه رسانه ها به قتل های خود سوء استفاده می کند، قربانیان، پلیس و رسانه ها را فریب می دهد و با آن ها بازی می کند و قتل هایش را به رسانه ای نمایشی تبدیل می کند. کپی کت کیلر  یا قاتل مقلد، داستان یک دادستان سرسخت را دنبال می کند که پس از جولان وحشیانه یک قاتل زنجیره ای که دل و روح ملت را به لرزه درآورده است، وارد بازی تعقیب موش و گربه می شود. قاتل با استفاده از علاقه رسانه ها به قتل های وحشتناک خود، از دستکاری قربانیان، پلیس و رسانه ها دست بر نمی دارد تا کار خود را به یک نمایش ملی تبدیل کند.

نقد و بررسی سریال کپی کت کیلر یا قاتل مقلد

یک اضطراب محسوس وجود دارد که همیشه بر سریال سایه افکنده و شما را کاملاً هیجان زده نگه می دارد، اگرچه رسیدن از یک نقطه به نقطه دیگر کمی طول می کشد. زمان های اضافی مملو از داستان های پس زمینه شخصیت ها است که همه طالاعات را برای دانستن اطلاعات بعدی در اختیار ما قرار می دهد. همانطور که گفته شد، Copycat Killer به هیچ وجه منحصر به فرد نیست. ما این نمایش را در چندین نمایش مختلف به شیوه های کمی متفاوت دیده ایم. پس از مدتی، ایده ای در مورد اینکه این نمایش به کجا می رود خواهید داشت و قطعاً می توانید ضربات آن را پیش بینی کنید. با این حال، این سریال هیجان انگیز بیشتر از این ها شما را به چالش می کشد. چندین بخش جالب از داستان وجود دارد که شما را به غیر از قتل ها علاقه مند می کند.

سریال Copycat Killer مانند خط واصلی بین فیلم های Saw و سریال Scandi Noir مانند The Bridge بازی می کند، که همچنین یک قاتل داشتند که بازی های مرگبار خود را از طریق رسانه ها انجام می داد – قسمت اول حتی با یک تصویر از بالای سر ماشینی که از روی پل عبور می کند به پایان می رسد، به همان روشی که که سریال پل اغلب انجام می داد. به هر حال، قاتل نوه نام دارد و او یک سادیست است که دوست دارد قربانیان خود را مانند یک بازی اعدام کند که مردم نیز می توانند در آن مشارکت داشته باشند. در این میان، خانواده قربانیان خواهان پاسخ و عدالت هستند، اما نه بر اساس حدس و گمان و تخیل، بلکه بر اساس دلایل محکم. بنابراین برای این دادستان جاه طلب، کو هسیائو چی (کانگ رن وو)، که از افسران پلیسی مانند شانگ-یونگ لین (تسانگ-هوا تو) کمک می گیرد، چیزهای زیادی در رنج مخاطره آمیز قرار دارد و بیشتر و بیشتر در مورد پرونده وسواس پیدا می کند. در این سریال همچنین داستان خبرنگار خبری ین-جن لو (کامی چیانگ) وجود دارد که بهترین دوستش به گونه ای کشته شد که به نظر می رسد الهام بخش قاتل مقلد شده باشد. از پیش گفتار سریال، می دانیم که Koh فکر می کند که همه می توانند قاتل باشند، از جمله کوی هسیائو چی، که یادآور نحوه بازی قاتل در فیلم هفت برد پیت است. دو قسمت اول چیز زیادی را ارائه نمی دهند که قبلاً ندیده باشیم، اما این سریال راهی برای رشد در شما پیدا می کند. همچنین، چون مانند یک درام هنری فیلمبرداری می شود، ورود به آن کمی صبر می خواهد. اما فضای دهه 1990 به آن یک مزیت قدیمی می دهد، بازیگران خوب هستند، و حال و هوای مناسبی از سیاهی و تاریکی را به ما نشان می دهد. اگر از طرفداران ژانر مهیج قاتل سریالی هستید، باید این سریال دلهره آور را امتحان کنید.

Related posts

نقد و بررسی فیلم Furiosa: A Mad Max Saga‎‏ فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه با بازی کریس همسورث

نقد و بررسی فیلم Fancy Dance‏ رقص خیالی

نقد و بررسی فیلم ترسناک Disappear Completely محو کامل