نقد و بررسی سریال کره‌ای Crash Course in Romance دوره فشرده عاشقانه

معرفی سریال Crash Course in Romance

سریال Crash Course in Romance (일타 스캔들) سریالی تلویزیونی ساخته کشور کره جنوبی می‌باشد که در تاریخ 14 ژانویه 2023 در شبکه TVN پخش شد.

 

خلاصه داستان سریال کره‌ای دوره فشرده عاشقانه

نام هانگ – سون (Jeon Do – Yeon) که قبلا یک ورزشکار ملی بوده است  اکنون یک فروشگاه مواد غذایی را اداره می کند. او شخصیت بسیار مثبت و استقامتی نامحدود دارد. او بار دیگری دست به کار می‌شود و وارد حوزه آموزش خصوصی می شود، که برای دانشجویانی است که برای آزمون ورودی دانشگاه خود آماده می شوند. به طور غیرمنتظره ای، نام هانگ – سون با چوی چی – یول وارد یک رابطه می‌شود.

چوی چی یول یک مربی محبوب در زمینه آموزش خصوصی است و به عنوان مربی ایلتا (محبوب ترین مربی)شناخته می شود. او فردی سخت‌گیر و منظم و پرتلاش در کار خود است. او به عنوان یک مربی به شاگردانش بدون ملاحظه و بی کم و کاستی درس می‌دهد و در درس هایش مهارت‌هایی را به نمایش می‌گذارد. او به عنوان یک مربی محبوب، ثروت و شهرت زیادی کسب کرده است؛ اما با افزایش موفقیت، حساس تر، تیزبین تر و نسبت به مردم بی تفاوت تر می‌شود. او سپس با نام هانگ – سون با شخصیت بسیار مثبت خود ملاقات می کند و رابطه بین آن‌ها به صورت عاشقانه پیشرفت می‌کند.

 

تیم ساخت سریال کره‌ای Crash Course in Romance

این سریال توسط یو جی وون کارگردانی شده‌است و نویسندگی آن بر عهده یانگ هی سونگ بوده‌است. فیلم‌برداری این سریال در تابستان 2022 آغاز شد و در 5 فوریه 2023 خبر اتمام فیلم برداری آن منتشر شد و در نهایت در تاریخ 14 ژانویه 2023 تا 5 مارس آن سال پخش شد.

 

نظر بینندگان و منتقدان درباره سریال دوره فشرده عاشقانه

این مجموعه در سایت IMDB امتیاز 7.8 از 10 و در سایت Rotten Tomatoes امتیاز 7.3 را از منتقدان و امتیاز 4.7/5 را از بینندگان دریافت کرده است. همچنین از زمان پخش آن تا کنون جوایز بهترین بازیگر جدید و بهترین بازیگر را در Beak Sang TV دریافت کرده است.

 

جایگاه سریال Crash Course in Romance در رسانه

این سریال کره‌ای در طول پخش خود، بازتاب گسترده‌ای در رسانه ایجاد کرد و مورد توجه واقع شد. با توجه به آمارهای Good Data Corporation، با سهم  23.8٪ در رتبه اول 10 سریال موضوعی تلویزیونی در بخش نمایش در چهار هفته متوالی قرار گرفت. جونگ کیونگ هو برای پنج هفته متوالی رتبه اول را در میان بازیگران کسب کرد، در حالی که جئون دو یون، شین جائه ها، روه یون سئو، و لی چای مین به ترتیب در رتبه های سوم، ششم، دهم و چهاردهم در این رده‌بندی قرار گرفتند.

در رتبه‌بندی خدمات درام رسانه‌ای OTT، این سریال برای سه هفته متوالی رتبه اول را کسب کرد. طبق نمودار رتبه‌بندی محتوای هفتگی Kinolights (4 تا 10 فوریه 2023) این مجموعه که برای اولین بار در 14 ژانویه پخش شد، در میان درام‌ها پیشتاز شد. در هفته اول ماه مارس، درام رتبه دوم و همچنان در میان سریال‌های ژانر درام پیشتاز است.

 

تاثیرات سریال کره‌ای دوره فشرده عاشقانه بر بینندگان

سریال کره‌ای دوره فشرده عاشقانه بر صنعت مد کره  تأثیراتی داشته‌ است. Gmarket و SSG.com در 13 مارس 2023 اعلام کردند که بلوز طرحدار گل Nam Haeng-seon (با بازی Jeon Do-yeon) در این درام محبوبیت پیدا کرده است. این مدل به عنوان ” Southbound fashion” نامگذاری شد. طبق داده‌های فروش Gmarket، در طول پخش این سریال اکثر طرح‌های لباس استفاده شده در سریال مورد توجه بینندگان واقع شده و باعث تمایل آن‌ها به آن نوع لباس‌ها و پوشش شده است و توانسته در مدت زمانی بر فرهنگ کره تاثیرگذاری نسبتا خوبی داشته باشد.

 

کلام آخر

طبق تمامی آمارها، نظرات، نقدها و بررسی‌ها بی تردید این سریال در ژانر درام دارای داستانی جذاب است و به خوبی توانسته است تا آن داستان و فیلم‌نامه را به نمایش بگذارد. همچنین ترکیب کمدی و عاشقانه در این سریال توانسته است بر محبوبیت و تاثیرگذاری آن بیفزاید و موجب رضایت بینندگان از آن شود. فصل اول این سریال دارای 16 قسمت است که شما می‌توانید تمامی آن را به صورت زیرنویس فارسی از سایت انیمه لیست مرجع انیمه، فیلم و سریال دانلود و تماشا کنید.

برای دانلود سریال Crash Course in Romance به همراه زیرنویس فارسی می‌توانید به وبسایت انیمه لیست مرجع انیمه، فیلم و سریال مراجعه کنید.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)