معرفی برترین فیلم های دنیل دی لوییس Daniel Day-Lewis

معرفی برترین فیلم های دنیل دی لوییس Daniel Day-Lewis

اگر بخواهیم فیلم هایی که دنیل دی لوییس در آنها ایفای نقش کرده را لیست کنیم باید با فیلم های تاپ شروع کنیم و او ممکن است بازیگری باشد که بیشترین فیلم تاپ را بازی کرده باشد و این به این دلیل است که دی لوئیس همیشه انتخابی ‏حرفه ای، قوی و دقیق داشته است، فیلم هایی که با حضور در گاندی و The Bounty شروع شد. تا سال 1985 او در کمدی درام My Beautiful Laundrette یک بازیگر برجسته بود. در دهه 1990، او با بردن اسکار بهترین بازیگر مرد در فیلم My Left Foot، نامزدی برای فیلم به نام پدر، و نقش های اصلی در فیلم های «عصر بی گناهی» مارتین اسکورسیزی و آخرین موهیکان مایکل مان، به عنوان یک استعداد بزرگ کاملاً تثبیت شد. معروف است که دی لوئیس پس از آن سال ها از بازیگری دور شد و در ایتالیا به عنوان یک پینه دوز کفش شاگردی کرد، البته پیش از آنکه از اسکورسیزی و لئوناردو دی کاپریو برای فیلم برداری برای فیلم  دار و دسته  نیویورکی فریب خورد. شیوه بازیگری او تبدیل به اسطوره شد، از جمله ماندن در شخصیت های خارج از دوربین و پوشیدن لباس های مناسب دوران. دی لوئیس با سکونت کامل در نقش هایش همچون خورشید می تابد که این مهم منجر به نامزدی ثابتش در اسکار برای فیلم هایش در سال های متفاوت شده، از جمله برنده شدن برای «خون به پا خواهد شد» و «لینکلن». دی لوئیس مدتها مدعی است که بازنشستگی او از بازیگری قریب الوقوع است.

  1. فیلم My Left Foot

سینمایی پای چپ من، فیلمی درام محصول ۱۹۸۹ ایالات متحده آمریکا به کارگردانی جیم شریدان و هنرنمایی دانیل دی-لوئیس است. دی لوئیس توانست اولین اسکار خود را با بازی در این فیلم کسب کند. این فیلم داستان زندگی کریستی براون است که مبتلا به فلج مغزی است و تنها می تواند پای چپ خود را حرکت دهد. فیلمنامهٔ این اثر اقتباسی است از کتابی به همین نام نوشتهٔ کریستی براون. این فیلم برندهٔ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای دانیل دی-لوئیس و همچنین جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای برندا فریکر شده است. جایزه بهترین فیلم حلقه منتقدان فیلم نیویورک در سال ۱۹۸۹ به فیلم پای چپ من اهدا شد.

 

  1. فیلم In the Name of the Father

سینمایی به نام پدر، فیلمی زندگی نامه ای محصول ۱۹۹۳ به کارگردانی جیم شریدان است. به نام پدر نمایشی سینمایی از داستان واقعی افرادی است که بی گناه به انجام بمب گذاری و قتل سربازان انگلیسی در ایرلند محکوم شدند. فیلم در مورد جوانی (دانیل دی لوئیس) است که مجبور می شود تا اعتراف کند که در بمب گذاری سال ۱۹۷۵ ارتش جمهوری خواه ایرلند علیه نیروهای انگلیسی دست داشته و این اعتراف باعث زندانی شدن پدرش هم می شود. همزمان یک وکیل (اما تامسون) هم که در حال تحقیق در مورد این موضوع است. این فیلم تقریباً تمام جوایز ممکن را درو کرده است.

 

  1. فیلم Phantom Thread

سینمایی رشته خیال فیلمی آمریکایی در سبک درام-تاریخی به کارگردانی و نویسندگی پل توماس اندرسن در سال 2017 است که موضوع آن به مد لباس در لندن دهه ۱۹۵۰ برمی گردد. از بازیگران آن می توان به دانیل دی-لوئیس، لسلی منویل و ویکی کریپس اشاره کرد. فیلم به زندگی وسواسی یک مرد موفق می پردازد که در ادامه وی به زنی دل می بندد که رفتارهایی کاملاً مخالف با او دارد. براساس آنچه گزارش شد این فیلم آخرین فیلمی است که دانیل دی-لوئیس در آن به ایفای نقش می پردازد. موسیقی فیلم توسط یکی از اعضای گروه ریدیوهد، جانی گرینوود، ساخته شد. این فیلم جایزه اسکار بهترین طراحی لباس در نودمین دوره جوایز اسکار را به دست آورد و در پنج بخش دیگر از جمله اسکار بهترین فیلم و بازیگر نقش اول مرد نامزد دریافت جایزه شد.

 

  1. فیلم There Will Be Blood

برترین فیلم های دنیل دی لوییس

سینمایی خون به پا خواهد شد. فیلمی آمریکایی در ژانر درام به کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی پل توماس اندرسن، محصول سال ۲۰۰۷ است. این فیلم اقتباسی از رمان نفت به قلم آپتون سینکلر، است که در سال ۱۹۲۷ چاپ شده است. از بازیگران آن می توان به دانیل دی-لوئیس، پل دانو، کوین جی اکونر و کیران هایندز اشاره کرد. این فیلم واکنش بسیار خوبی از سوی منتقدین و مردم کسب کرد . خون به پا خواهد شد در اکثر لیست های بهترین فیلم های قرن بیست و یکم قرار داشته و از آن به عنوان یک شاهکار نام میبرند . در این فیلم دنیل دی-لوئیس توانست تمامی جوایز فردی از جمله اسکار، گلدن گلوب و بفتا را از آن خود کند.

 

  1. فیلم Lincoln

سینمایی لینکلن فیلمی آمریکایی در ژانر درام تاریخی زندگی نامه ای به کارگردانی و تهیه کنندگی استیون اسپیلبرگ است که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. فیلم بر ۴ ماه پایانی زندگی آبراهام لینکلن متمرکز است و تلاش های او، برای به تصویب رساندن سیزدهمین اصلاحیهٔ قانون اساسی ایالات متحدهٔ آمریکا توسط مجلس نمایندگان را به تصویر می کشد. به دنبال این اصلاحیه برده داری در آمریکا ممنوع شد. دنیل دی-لوئیس نقش اصلی رئیس جمهور ایالات متحده، آبراهام لینکلن را ایفا می کند. تهیه کنندگی این فیلم بر عهدهٔ اسپیلبرگ و همکارش تونی کوشنر بوده و آن را از طریق شرکت تولیدی امبلین انترتینمنت و کندی/مارشال کمپانی ساخته اند. این فیلم با نقدهای مثبت منتقدان همراه بود و در زمینهٔ نقش آفرینی بازیگران به ویژه دی-لوئیس، کارگردانی و عوامل فنی تحسین شد. این فیلم نامزد دریافت هفت جایزهٔ گلدن گلوب و ۱۲ جایزهٔ اسکار شده بود. دی-لوئیس موفق به کسب این دو جایزه در رشتهٔ بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

 

  1. فیلم Gandhi

سینمایی گاندی، فیلمی زندگینامه ای دربارهٔ زندگی ماهاتما گاندی، رهبر جنبش مقاومت بدون خشونت هند در زمان استعمار توسط بریتانیا در نیمه اول قرن بیستم، است. این فیلم محصول ۱۹۸۲ با کارگردانی ریچارد اتنبرا و بازی بن کینگزلی در نقش ماهاتما گاندی است. در همین سال ریچارد اتنبرو و بن کینگزلی برای این فیلم برنده جایزه اسکار شدند. همچنین این فیلم جایزه اسکار بهترین فیلم را بدست آورد. گاندی در مجموع ۸ جایزهٔ اسکار کسب کرد. ساخت این فیلم در تاریخ ۲۶ نوامبر ۱۹۸۰ شروع و در ۱۰ مه ۱۹۸۱ به پایان رسید. مطابق کتاب رکوردهای گینس حضور نزدیک به ۳۳۰٬۰۰۰ سیاهی لشکر در سکانس مراسم تشییع در این فیلم، بیشترین تعداد افراد حاضر در یک فیلم بوده است.

 

  1. فیلم Boxer

برترین فیلم های دنیل دی لوییس

بوکسور یک فیلم درام ورزشی ایرلندی به نویسندگی و کارگردانی جیم شریدان و نویسندگی مشترک تری جورج است که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد. دنیل دی لوئیس، امیلی واتسون و برایان کاکس در این فیلم به ایفای نقش می پردازند، این فیلم به زندگی بوکسور و داوطلب سابق ارتش ایرلند، دنی فلین، با بازی دی لوئیس، می پردازد که سعی می کند پس از آزادی از زندان “راه راست را برود”. این فیلم سومین همکاری شریدان و دی لوئیس است و افزایش گروه های منشعب در داخل ارتش ایرلند را به تصویر می کشد. جهت آماده شدن برای این نقش، دنیل دی لوئیس به مدت یک سال به عنوان بوکسور در ایرلند آموزش دید.

 

  1. فیلم Gangs of New York

فیلم دارودسته های نیویورکی فیلمی آمریکایی در ژانر درام تاریخی حماسی و به کارگردانی مارتین اسکورسیزی است که در ۲۰۰۲ منتشر شد. فیلم نامهٔ این فیلم را جی کاکس، استیون زایلیان و کنت لونرگان بر پایهٔ کتاب ۱۹۲۷ به همین نام نوشته اند. اسکورسیزی ۲۰ سال را صرف توسعهٔ این پروژه کرد و درنهایت هاروی واینستین و کمپانی تولیدی اش، میرامکس فیلمز امتیاز انتشار اقتباس از کتاب را در سال ۱۹۹۹ به دست آوردند. بازیگران اصلی این فیلم لئوناردو دی کاپریو، دنیل دی-لوئیس و کامرون دیاز هستند و جیم برودبنت، جان سی ریلی، هنری توماس، استیون گراهام، ادی مارسن و برندن گلیسون در نقش های مکمل حضور دارند. داستان فیلم در دههٔ ۱۸۶۰ جریان دارد و گروهی از مهاجران ایرلندی را روایت می کند که در اعتراض به دستمزدهای پایین ناشی از هجوم برده های آزادشده و تهدید به سربازگیری، اعتراض می کنند.

 

  1. فیلم A Room with a View

سینمایی اتاقی با یک چشم انداز، فیلمی در ژانر رمانتیک و درام به کارگردانی جیمز ایوری محصول سال ۱۹۸۵است که براساس رمانی به همین نام از ای. ام. فورستر ساخته شد. داستان دختری است به اسم لوسی که در سفر فلورانس، با پسر جوانی به اسم جورج آشنا می شود ولی پس از اقامت کوتاهش در فلورانس به خانه ییلاقی شان در انگلستان، پیش مادر و برادرش، فردی برمی گردد. پس از مدتی، جوانی به نام سیسل با بازی دنیل دی لوییس، به لوسی پیشنهاد ازدواج می دهد و لوسی هم قبول می کند ولی قبل از ازدواجشان، سر و کلهٔ جورج پیدا می شود که همین موضوع در تصمیم ازدواج لوسی خلل ایجاد می کند.

 

  1. فیلم My Beautiful Laundrette

برترین فیلم های دنیل دی لوییس

رختشویخانه زیبای من، فیلمی در ژانر کمدی رمانتیک به کارگردانی استیون فریرز است که در سال ۱۹۸۵ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به دانیل دی-لوئیس، سعید جعفری و روشن ست اشاره کرد. فیلم، به مسائل مناقشه آمیز دوره مارگارت تاچر مانند همجنس گرایی و نژادپرستی می پردازد. داستان در لندن در طول سال های تاچر اتفاق می افتد، همانطور که در روابط پیچیده و اغلب خنده دار بین اعضای جامعه پاکستانی و انگلیسی منعکس شده است. داستان روی عمر با بازی گوردون وارنک، مرد جوان پاکستانی ساکن لندن، و دیدار مجدد و در نهایت عاشقانه او با دوست قدیمی اش، یک پانک خیابانی به نام جانی، با بازی دنیل دی لوئیس تمرکز دارد. این دو به سرپرستان و مدیران تجاری یک خشکشویی تبدیل می شوند که در اصل متعلق به عموی عمر ناصر بود. موسسه فیلم بریتانیا، لباسشویی زیبای من را پنجاهمین فیلم برتر بریتانیایی قرن بیستم معرفی کرد.

 

  1. فیلم The Unbearable Lightness of Being

فیلم سبکی تحمل ناپذیر هستی، فیلمی ساختهٔ فیلیپ کافمن محصول سال ۱۹۸۸ است. این فیلم بر اساس رمانی از میلان کوندرا با همین نام ساخته شده است. «توماس» (با بازی دی لوئیس)، جراح برجسته ای در سال ۱۹۶۸ و در بهار پراگ است که علاقهٔ خاصی به جنس مقابل دارد، اصول و قواعد خاص خود را نیز در این زمینه دارد: «لذت ببر، ولی هرگز عاشق نشو.» او که برای انجام یک عمل جراحی به خارج شهر رفته با «ترزا» (با بازی بینوش) که در یک رستوران کار می کند آشنا می شود. در پراگ نیز «سابینا» (با بازی اولین)، زن جوان نقاشی که پیرو همان فلسفهٔ زندگی «توماس» است، در انتظار او است. دیری نمی گذرد که «ترزا» ی خجالتی از خود دل و جرأتی نشان می دهد و به پراگ و به سراغ «توماس» می رود و پیش او می ماند.

 

  1. فیلم The Crucible

سینمایی بوته آزمایش یک فیلم درام تاریخی آمریکایی محصول 1996 به کارگردانی نیکلاس هایتنر و نویسندگی آرتور میلر بر اساس نمایشنامه او با همین عنوان در سال 1953 است. در این فیلم دانیل دی لوئیس در نقش جان پروکتور، وینونا رایدر در نقش ابیگیل ویلیامز، پل اسکافیلد در نقش قاضی توماس دانفورث، جوآن آلن در نقش الیزابت پراکتور و بروس دیویسون در نقش کشیش ساموئل پریس بازی می کنند. داستان این فیلم در جریان محاکمه های جادوگر سالم اتفاق می افتد، این فیلم درباره گروهی از دختران نوجوان است که پس از گرفتار شدن در حال افسون کردن طلسم های عشقی در جنگل، مجبور می شوند به دروغ بگویند که شیطان به آنها “تهاجم” کرده است و چندین انسان بی گناه را به جادوگری متهم می کنند.

 

  1. فیلم The Ballad of Jack and Rose

برترین فیلم های دنیل دی لوییس

سینمایی تصنیف جک و رز، یک فیلم درام به نویسندگی و کارگردانی ربکا میلر و با بازی دنیل دی لوییس است که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد. در این فیلم همچنین کامیلا بل، کاترین کینر، پل دانو، رایان مک دونالد، جیسون لی، جنا مالون، سوزانا تامپسون و بو بریجز در این فیلم ایفای نقش می کنند. این فیلم داستان یک دوستدار محیط زیست و دختر نوجوانش را روایت می کند که در یک جزیره منزوی زندگی می کنند. این فیلم در راک بارا، جزیره پرنس ادوارد، و در نیو میلفورد، کانکتیکات فیلمبرداری شد.

 

  1. فیلم NINE

سینمایی 9؛ یک فیلم رمانتیک محصول سال ۲۰۰۹ آمریکاست. در این فیلم ستاره برنده جایزه اسکار همانند دنیل دی لوئیس بازی کرده است. این فیلم به نوعی بازسازی فیلم معروف ۱/۲ ۸ اثر کارگردان ایتالیایی فدریکو فلینی است. این فیلم سومین فیلم رمانتیک از کارگردان راب مارشال است. فیلم های قبلی او شیکاگو و خاطرات یک گیشا بوده اند. داستان این فیلم موزیکال، دربارهٔ یک کارگردان ایتالیایی چهل ساله به نام گوییدو کونیتینی می باشد که در هنگام شروع ساختن فیلم جدیدش، ایتالیا، دچار مشکلاتی در رابطه با زنان تأثیرگذار در زندگی اش می شود و در گردابی از احساسات، خاطرات و پیچیدگی های عاطفی گرفتار می شود. کونتینی (دنیل دی لوییس) که حتی کلمه ای هم برای فیلم نامهٔ ایتالیا ننوشته است سعی می کند بین زندگی حرفه ای و درونی خود تعادل به وجود بیاورد.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)