فهرست بهترین فیلم های ژانر فانتزی تاریک Dark Fantasy

توسط Alireza

از چکاچک شمشیرها و طلسم های جادوگری در دهه 1980، تا حماسه های گسترده قرن بیست و یکم که در سه گانه محبوب پیتر جکسون، یعنی ارباب حلقه ها شکوفا شد، سینمای فانتزی از زوایای مختلف در طول دهه ها مورد بررسی قرار گرفته است. در حالی که این ژانر مدت‌هاست با حس شگفتی عجیب و ماجراجویی پیروزمندانه همراه است، بسیاری از فیلم‌های فانتزی با هدف بررسی جنبه‌های تاریک‌تر بشریت از طریق جهان‌های تخیلی‌شان پیش می روند. چه فیلم های شاهکار نوستالژیک و کابوس وار دهه‌های قبل باشند و چه کلاسیک‌های مدرنی که این ژانر را تا تاریک‌ترین اعماق آن فرو برده‌اند، این فیلم ها در کشف وحشت غیرقابل تصوری که فقط در داستان‌های فانتزی قابل ارائه است، عالی بوده‌اند. به این ترتیب، این فیلم ها نمونه های درخشانی از ترکیبات یکپارچه ای هستند که می تواند بین وحشت، ماجراجویی، فانتزی و حتی اکشن دستی بر آتش داشته باشند و تجربه های منحصر به فرد و هیجان انگیزی را ایجاد کند که بینندگان را در جهان های فانتزی غوطه ور کند. انیمه لیست فهرستی از بهترین فیلم های فانتزی تاریک برای شما عزیزان فراهم کرده است.

 

  1. فیلم Spirited Away

فهرست بهترین فیلم های ژانر فانتزی تاریک Dark Fantasy

هایائو میازاکی، استاد برجسته سینمای انیمیشن، همکاری بی‌نظیری با استودیوی برجسته جیبلی ایجاد کرده تا بسیاری از بهترین فیلم‌های انیمیشن ساخته شده در تاریخ را ارائه دهد. احتمالاً بهترین آنها شهر اشباح است، یک فانتزی تاریک که روی چیهیروی 10 ساله تمرکز می کند، زیرا او و خانواده اش با یک شهر به ظاهر متروک روبرو می شوند. با فرارسیدن شب، ساکنان ماوراء طبیعی شهر آشکار می شوند و چیهیرو خودش را در تلاش برای نجات والدینش که تبدیل به خوک شده اند، می بیند.

 

  1. فیلم Pan’s Labyrinth

فهرست بهترین فیلم های ژانر فانتزی تاریک Dark Fantasy

هزارتوی پن، اثر گیلرمو دل تورو که در سال 1944 در اسپانیای فرانکویستی می گذرد، اوفلیای 11 ساله (ایوانا باکورو) را دنبال می کند که با مادر باردارش سفر می کند تا با ناپدری جدیدش، رهبر نظامی بی رحم، کاپیتان ویدال (سرجی لوپز) باشد. با ادامه جنگ بین ارتش و شورشیان، اوفلیا با یک جانور عرفانی آشنا می‌شود که به او می‌گوید او شاهزاده خانم گمشده دنیای زیرین است و اگر سه وظیفه را با موفقیت انجام دهد، می‌تواند به پادشاهی خود بازگردد.

 

  1. فیلم Coraline

فهرست بهترین فیلم های ژانر فانتزی تاریک Dark Fantasy

کورالاین که توسط استودیو LAIKA ساخته شده، داستانش را با یک وهم عجیب و غریب آغشته می‌کند و آن را چیزی شبیه به یک کلاسیک ترسناک کرده است، فیلم کورالین به شکلی زیبا به عنوان یک فانتزی ماجراجویی کودکانه گوتیک با تصاویر و ایده‌هایش واقعاً وحشتناک به نظر می رسد. این فیلم، کورالین جوان (داکوتا فانینگ) را دنبال می‌کند که در حین کاوش در خانه جدیدش، دروازه‌ای مخفی به یک جهان موازی کشف می‌کند. در حالی که واقعیت جایگزین در ابتدا جذاب است، اما به زودی به کابوسی تبدیل می شود که کورالین باید از آن فرار کند.

 

  1. فیلم Guillermo del Toro’s Pinocchio

فهرست بهترین فیلم های ژانر فانتزی تاریک Dark Fantasy

گیلرمو دل تورو اقتباس پیچیده خود از داستان کلاسیک پینوکیو به طرفداران ارائه داد و با انیمیشن استاپ موشنش که به لحاظ بصری خیره کننده است و پویایی عجیبی دارد و در عین حال قدرتمند به نظر می رسد، دو شخصیت اصلی اش را به معرض نمایش می گذارد. به‌جای فیلم خانواده‌پسند دیزنی از پینوکیو که شاید بیشتر افراد آن را به یاد داشته باشند، پینوکیوی دل تورو عناصر ترسناکی را در خود جای داده است، به ویژه با طراحی موجود برای پری دریایی اش.

 

  1. فیلم The Crow

بر اساس مجموعه کتاب های مصوری به همین نام، فیلم کلاغ به یک کلاسیک نمادین تبدیل شده است که وحشت، فانتزی و اکشن را به شیوه ای دلخراش ترکیب می کند که برای افراد ضعیف، مناسب نیست. در این فیلم به کارگردانی الکس پرویاس، اریک دراوم (براندون لی)، موسیقی‌دانی است که یک سال پس از قتل بی‌رحمانه او و نامزدش از مرگ بازمی‌گردد تا از گانگسترهایی که مسئول آن حمله هدفمند بودند، انتقام بگیرد.

 

  1. فیلم The Wolf House

به عنوان یک فیلم ترسناک تجربیِ وحشتناک، فیلم خانه گرگ به مکان‌های عجیب و غریب سفر می‌کند و از اشکال مختلف انیمیشن برای ارائه یک تجربه بصری خیره‌کننده و در عین حال آزاردهنده استفاده می‌کند. این فیلم درباره دختری است که از مستعمرات آلمان در جنوب شیلی فرار می کند و پس از تعقیب به وسیله یک گرگ به خانه ای متروکه در جنگل پناه می برد. در حالی که هر آرزوی او در حال تحقق هستند، خانه به تدریج برای ماریا (آمالیا کاسایی) به کابوس تبدیل می شود و دخترک متوجه می شود که باید در موضع خود تجدید نظر کند.

 

  1. فیلم The Secret of NIMH

خانم بریزبی (الیزابت هارتمن) که موش است و یک مادر بیوه، وقتی تهدید گاوآهن یک کشاورز را در افق می بیند، فرزندانش را از خانه می برد. متأسفانه یکی از پسرانش بیمار است و باید برای محافظت از او، در نزدیکی خانه بماند. او در نهایت از موش‌های آزمایشگاهی با هوش بالا کمک می‌پذیرد، اما خود را درگیر جنگ قدرت بین آنها بیند.

 

  1. فیلم Sleepy Hollow

تعداد کمی از کارگردانان مانند تیم برتون تسلط خود را بر روی ژانر فانتزی تاریک نشان داده‌اند، ژانری که تلفیق برند او از ایده‌های ترسناک و روایت های فانتزی، به ندرت متعادل‌تر و آشکارتر از فیلم اسلیپی هالو در سال 1999 بوده است. این فیلم بر اساس داستان کوتاه کلاسیک واشنگتن ایروینگ، به دنبال پاسبان پلیس ایچاباد کرین (جانی دپ) است که به دهکده اسلیپی هالو اعزام می‌شود تا در مورد یک سری از سر بریدن‌ها تحقیق کند و گفته می‌شود که مقصر آن قتل ها سوارکاری بدون سر است.

 

  1. فیلم Mandy

فیلم مندی با یک حالت روانگردان در دنیایی از تباهی و مرگ، پس از اکران در سال 2018 به یک فیلم کلاسیک تبدیل شد و میراث آن روز به روز بیشتر رشد می کند. داستان این فیلم در شمال غربی اقیانوس آرام در سال 1983 می گذرد و روی زوجی تمرکز دارد که از زندگی آرام و تنهاییشان لذت می برند. با این حال، زمانی که مندی بلوم (اندرو رایزبورو) توسط رهبر یک فرقه وحشتناک ربوده می شود، همه چیز تغییر می کند؛ موضوعی که رد میلر (نیکلاس کیج) را در تلاشی غرق در خون برای انتقام قرار می دهد.

علاقمندان می توانند برای دانلود بهترین فیلم های فانتزی تاریک به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن ها بدون سانسور لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید