تاریک‌ ترین انیمه‌های تاریخ

 هرکس که حتی مدتی کوتاه به تماشای انیمه نشسته باشد. می‌داند که عبارت: «انیمه تنها برای کودکان است!» چقدر بی‌معنا است. انیمه‌ها معمولا دارای داستان‌هایی عمیق و چند لایه‌ای اند که گاه می‌توانند تا تاریک‌ترین ابعاد انسانیت سفر کنند. برای لیستی از تاریک‌ترین انیمه‌های تاریخ با انیمه لیست همراه باشید!

Tokyo Ghoul

توکیو در خطر است! غول‌های انسان خواری که در میان بشر پنهان شده‌اند و جان تمام ساکنین توکیو را تهدید می‌کنند. در این میان کانکی پسر نوجوانی‌است که از حمله یک غول نجات پیدا می‌کند. اما خود تبدیل به یکی از آن‌ها می‌شود. حال کانکی با تمام وجود در تلاش است که انسانیتی که برایش باقی‌مانده را نگه دارد.

توکیو غول که زمانی در ایران جز محبوب‌ترین آثار به شمار می‌رفت. بی‌شک به خصوص درمورد اثر مانگا، از خاص‌ترین و تاریک‌ترین انیمه‌های قرن 21 به شمار می‌آید. با اینکه انیمه در فصل سوم بخاطر دخالت استودیو  طرفداران را از خود رنجاند. اما هنوز هم دارای یکی از به یادماندنی ترین پایان‌های تاریخ انیمه است.

Black lagoon

روکورو تنها یک کارمند و مترجم ساده است. او روز‌هایش را تنها به تلاش برای پیشرفت در شرکت خود می‌گذراند. اما روزی که یک مذاکره تجاری در تایلند به فاجعه تبدیل می‌شود ؛ او خود را به عنوان گروگانی برای لاگون‌ها میابد. بعد از اینکه شرکتی که روکورو زندگی‌اش را برای آن فدا کرده بود از پس دادن باج برای ازادی او خود داری می‌کند ؛روکورو در لحظه‌ای کاری که فکرش را هم نمی‌کرد انجام داد. و به گروه مزدوران گرورگان گیرش پیوست!

حالا که روکورو جزئی از گروه شده. چاره‌ای جز این ندارد که خود را با شرایطی که هیچ همخوانی‌ای با باور‌های انسان دوستانه‌اش ندارد وقف دهد. در جزیره‌ای به نام رواناپور. شهری که فساد و قتل جز روزمره آن است و حتی کوچک‌ترین اشتباهی به معنای از دست دادن جان اوست. روکورو خود را در شرایط تاریک و سختی می‌بیند که باید از قاتلان جانی گرفته تا با نازی‌ها دست و پنجه نرم کند.
انیمه بلک لاگون با فضایی آمیخته با درد، کاراکتر‌هایی متناقض با گذشته تاریک و داستانک‌ها و التماس یک مرد برای انسان ماندن به راحتی جای خود را در لیست تاریک‌ترین انیمه‌های تاریخ باز میکند.

Claymore

کلی‌مور، شمشیری بلند،سنگین و کشنده. سلاحی که در دست مردان اسکاتلندی لرزه بر اندام هر مردی می‌انداخت. زمانی که شیاطین تغییر شکل دهنده‌ای به نام یوما (yuma) نسل انسان‌ها را به خطر انداخته‌اند. جهش‌یافته‌گانی از ژن همین شیاطین با استفاده از همین شمشیر کلی‌مور بدل به امید نهایی انسانیت می‌شوند. آن هارا با الهام از سلاحشان، کلی‌مور می‌نامند

تمام خوانواده‌ راکی به دست یک یوما سلاخی و خورده‌ شده‌اند. اهالی دهکده نیز از ترس اینکه او هم یک کلی‌مور باشد. راکی را از دهکده تبعید می‌کنند. بدون هیچ امید یا جایی برای رفتن، راکی تصمیم میگیرد که هم سفر کلی‌موری که قاتل خوانواده‌اش را به هلاکت رسانده شود. همه چیز بار دیگر از بد به بدتر تغییر می‌کند. زمانی که کلیر ، همان کلی‌مور همسفر  راکی خود تبدیل به هدفی برای دیگر کلی‌مور ها می‌شود.

تصور کنید انیمه شیطان‌کش با عنوان ویچر فرزندی ناخلف با اختلال جامعه‌ستیزی داشته باشند. این بهترین توصیف برای کلی‌مور است. دلیلی که آن را در لیست تاریک‌ترین انیمه‌های تاریخ قرار دادیم کاملا مشخص است. داستانی زجرآور به همراه تصاویر خونالود کمترین‌چیز‌هایی است که این انیمه برای ارائه دارد.

 

Death note

قاتلی با عقده خدا شدن. نابغه‌ای که قدرت خدایان مرگ به او داده شده. دفترچه مرگ یکی از تاریک‌ترین انیمه‌ها و بهترین آن هاست که همیشه به انیمه دوستان تازه کار پیشنهاد داده می‌شود.
انیمه دفترچه مرگ  داستان لایت یاگامی را دنبال می‌کند. پسری دبیرستانی و نابغه که روزی دفترچه‌ای را مشاهده میکند که از اسمان به زمین می افتد. این دفترچه با یک‌سری قوانین خاص قابلیت کشتن هرکس که نامش را در آن بنویسند دارد. خیلی زود شینیگامی (خدایان مرگ در اساطیر ژاپن) صاحب دفترچه نیز به سراغ لایت می‌آید. لایت تصمیم می‌گیرد با استفاده از دفترچه دنیا را از شر تمام پلیدی‌ها پاک کند. دنیای عاری از جرم و قتل که لایت به عنوان «کیرا» می‌تواند خدای آن باشد.

قتل های مکرر با چاشنی سکته قلبی شروع می‌شود. بزرگ‌ترین کاراگاه دنیا و نابغه‌ای هم پایه با خود لایت پیدا کردن کیرا را به عنوان  ماموریت شخصی خود قرار می‌دهد. تقابل افسانه‌ای این دو درهای جدیدی به نقشه تاریک لایت می‌گشاید و مرگ بسیاری را رقم می‌زند. تمام این‌ها برای چه؟ چون یک شینیگامی به سرگرمی نیاز داشت و از زندگی در دنیای خود خسته شده بود.

Attack On Titan

یکی از تاریک‌ترین انیمه‌ های تاریخ و محبوب‌ترین عنوان در میان انیمه دوستان ایرانی. حمله به تایتان به تازگی با رسیدن به خط پایان خود بعد از ده سال جامعه انیمه ایران را در شوک و سکوت فرو برده. پایانی که هیچ‌گاه زمانی که برای اولین‌بار با ارن و دوستانش همراه شدیم انتظار آن را نداشتیم.
تفاوت قدرت واضحی میان تایتان‌ها و انسان‌هایی که تایتان‌ها از آن‌ها به عنوان وعده غذایی استفاده میکنند وجود دارد. انسان‌ها از ترس انقراض خود را میان سه دیوار پنهان می‌کنند. قرن‌ها به همین روال می‌گذرد. اما زمانی که با ظاهر شدن تایتان غول پیکر اولین دیوار نابود می‌شود همه تغییر می‌کند.

ارن که مادرش را در مقابل چشمانش در حمله تایتان‌ها به شهر از دست داده قسم می‌خورد نسل انسان را از دست تایتان‌ها نجات دهد. اما همه چیز به همین سادگی نیست. هرچه از آن نفرت داشته باشی. خود تبدیل به آن می‌شوی.

Full metal Alchemist: Brotherhood

بالاترین نمره imbd. انیمه‌ای که در ظاهر نورانی و دوست‌داشتنی‌اش و کاراکتر‌های شوخ‌طبع و مهربان داستانی تاریک را در خود جای داده. پسری که برای نجات جان مادرش به سراغ تکنیک‌های ممنوعه کیمیاگری می‌رود. تلاش نافرجامی که حاصل آن از بین رفتن نیمی از بدن خود و تمام بدن برادرش است.

کیمیاگر تمام فلزی یکی از عنوان‌های مورد علاقه شخصی خودم است. اثری به واقع تکرار نشدنی. انیمه داستان ادوارد و آلفونسو الریک را دنبال می‌کند. دو پسر که برای برگرداندن بدن‌هایشان به کیمیاگران دولتی می‌پیوندند. قانون اول کیمیاگری معادله برابر است. اما در میانه راه ادوارد در میابد استثنایی در این قانون وجود دارد. استثنایی که تاریخ و راز‌های وحشتناکی را با خود به همراه دارد.

Elfen Lied

در لیست تاریک‌ ترین انیمه‌های تاریخ الفن لاید جای مخصوص خود را دارد. انیمه‌ای که نه تنها روحتان را به خراش‌ می‌اندازد بلکه چشمانتان نیز به قدرت زیادی برای تماشای آن نیاز دارد. آماده وحشیانه‌ترین سکانس‌های تصویری به همراه داستانی‌ باشید که اشک را از چشمانتان جاری می‌سازد.

لوسی نوع خاصی از انسان‌ها است که به آن «Diclonius» می‌گویند. او توانایی تلکنیزی و ظاهری متفاوت دارد. همین باعث می‌شود که قربانی بعدی آزمایش‌های غیر انسانی دولت شود. با این وجود زمانی که موقعیت فرار برایش به وجود می‌آید؛ لوسی که روحش توسط درد و شکنجه فاسد شده. با راه انداختن قتل‌عامی بزرگ ؛  همه راه های خود را برای فرار باز می‌کند.

در هنگام فرار او از ناحیه سر آسیب می‌بیند که باعث می‌شود تبدیل به شخصی با روحیه ضعیف و بی‌‌آزار و لال شود. زمانی که او به دو دانش‌آموز بر می‌خورد. پسران از همه‌جا بی‌خبر تصمیم به نگه‌داری از او می‌گیرند. تصمیمی که تعقیب و گریز دولت را به همراه هیولایی درکنار خود آغاز می‌کند.

Grave of the Fireflies

تمامی ما بدون تردید با انیمه مدفن کرم‌های شب تاب اشک ریختیم. شاهکاری که شخصا خود هیچ‌وقت حاضر به تماشای دوباره آن نیستم. انیمه مدفن کرم‌های شب تاب برای تاریک بودن خود از نبرد‌های دردناک یا سکانس‌های خونریزی وحشت‌ناک استفاده نمی‌کند. حتی داستانی تاریک و چند لایه ندارد. مدفن کرم‌های شب تاب روایت شاعرانه و ساده‌ای از پسری نوجوان است. پسری که در میانه جنگ جهانی دوم در تلاش برای مراقب از خواهر کوچک‌ترش است. جستجوی ساده‌ای برای غذا بدل به یکی از تاریک‌ ترین انیمه‌های تاریخ می‌شود.

Monster

یک هیولا چیست؟ چه داستان تاریکی هیولاها را پدید می‌آورد؟
انیمه مانستر با یک اتفاق ساده شروع می‌شود. پزشک شریفی که جان یک کودک یتیم را به شهردار ارجعیت می‌دهد. به سبب این انتخاب او موقعیتش را در بیمارستان از دست داده اما به اهمیت زندگی پی‌می‌برد.

نقطه تاریک داستان از بعد از این  شروع می‌شود. زمانی که کودک و خواهرش همزمان با قتل رییس بیمارستان ناپدید می‌شوند. نه سال بعد. حال که دکتر تنما بدل به رییس بیمارستان شده. و همچنان بر ارزش‌های خود پایبند است. آثاری از کودک معصوم یافت می‌شود. اما او یک هیولاست. مردی که شاید هیچگاه انسانیت نداشته و قتل به اندازه یک کلمه در حین مکالمه‌ای برای او ساده است.

Berserk

بی‌شک هیچ کاراکتری در تاریخ انیمه به اندازه گاتس درد نکشیده. جنگجویی که حتی خالق خود را نیز از دست داده. ژانر سینن همیشه با داستان‌هایی تاریک همراه است. اما در صدر تمامی لیست‌ها تنها نام برزک را میبینیم. بدون شک نام برزرک همیشه با درد همراه است. و در صدر لیست تاریک‌ ترین انیمه‌های تاریخ قرار می‌گیرد.

«گاتز» که زمانی با نام  شمشیر زن سیاه شناخته می‌شد. مزدور جوانی است که به شعله خشم و درد در قلب در مسیر ماجراجویی بی‌پایان برای انتقام است. در این مسیر او عشق و دوستان و انسانیتش را به بدترین شکل از دست می‌دهد. با هیولاها و شیاظین بی‌پایانی روبرو می‌شود. و آنچه حتی نمی‌توان به زبان آورد را تجربه می‌کند. تنها برای اینکه باری دیگر با دوست قدیمی‌اش «گریفیث» ملاقات کند و کار ناتمام را به اتمام رساند.

 

Related posts

Unsung Hero – معرفی، نقد و بررسی فیلم قهرمان گمنام

انیمه‌هایی که از مانگا بهتر عمل کردند!

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته اول شهریور

2 نظرات

جواد آگوست 8, 2024 - 7:45 ب.ظ
اوففف چه متنی😍😍😍
Kyouma آگوست 8, 2024 - 12:49 ق.ظ
واقعا تو شدت دارک بودن مید این ابیس از همه اینا دارک تره
Add Comment