نقد و بررسی نسخه بازسازی شده بازی Dead space remake

نقد و بررسی نسخه بازسازی شده بازی Dead space remake

چهارده سال زمان زیادی در صنعت بازی‌های ویدیویی و گیمینگ محسوب می‌شود، اما Dead Space از این قضیه مسثنا است. نسخه 2008 این بازی که توسط کمپانی EA منتشر شده، همچنان بر اساس استانداردهای امروزی گیمینگ بازی قابل قبولی است.Dead Space  که ابدتا در سال 2008 منتشر شد، کپی برداری علمی تخیلی EA از Resident Evil 4 در سال 2005 بود. کمپانی EA از ایده‌های طراحی و گیمپلی انقلابی و شاهکار ترسناک شینجی میکامی بهره برد _ زاویه دید بالای شانه، مبارزه‌های پرتنش علیه تعداد زیاد و زامبی‌هایی که در حقیقت زامبی نبودند – و آن‌ها را به گوشه‌ای دوردست از کیهان و فضا پرتاب کرد و روستاییان آلوده به ویروس را به نکرومورف‌های بیگانه و جهش‌‌یافته تغییر داد.


نکات منفی کمی در مورد طراحی گرافیکی آن وجود دارد و مکانیزم اکشن و اساس نبرد آن، همچنان تجربه منحصر به فردی را در اختیار ما گیمرهای قدیمی و حتی جدید قرار می‌دهد. هم‌اکنون بازسازی این عنوان، جهش بسیار خوبی در جنبه‌های مختلف بازی از خود نشان داده و جان تازه‌ای را به وحشت خفه کننده آن بخشیده است.
پیش از هرچیز بگذارید با داستان آن شروع کنیم. در Dead Space، آیزاک کلارک مهندسی همه فن حریف است که در ماموریتی برای تعمیر یک سفینه فضایی بسیار بزرگ و گسترده، به نام USG Ishimura قرار دارد. با این حال متوجه می‌شود که به قول خودمان چیزی به شکل وحشتناکی می‌لنگد. به نظر می‌رسد خدمه کشتی توسط نوعی تهاجم بیگانه سلاخی و آلوده شده‌اند و دوست‌دختر آیزاک هم، یعنی نیکول، در جایی از کشتی گم شده است. حالا آیزاک با ابزارها و مهارت‌های مهندسی خود تنها مانده و تلاش می‌کند تا راز کابوس وار چیزی که در کشتی Ishimura اتفاق افتاده را کشف کند. آیزاک که بین موجوداتی به نام «نکرومورف» گیر افتاده است، در تو جبهه باید به نبرد بپردازد. هم در برابر وحشت فزاینده کشتی، و هم سلامت عقل در شرف فروپاشی خودش.

بهبودهای بازی Dead space remake:

خب حالا که از داستان غم‌انگیز آیزاک کلارک خبردار شدیم، بهتر است برگردیم سراغ بهبودهایی که این بازسازی 2023 برای ما به ارمغان آورده است.

  • این بهبودها با داستان بازی آغاز می‌شود که از طریق تعدادی تغییرات در شخصیت‌ها و داستان‌سرایی آن، گسترش یافته است. بخش‌های کلیدی داستان که روایت اصلی بازی را تشکیل می‌دهند، دست نخورده باقی‌مانده و با ورود سرنوشت‌ساز شما به سفینه USG Ishimura شروع می‌شوند. از آنجایی که در این نسخه، صداپیشه‌ای برای شخصیت ایزاک کلارک در نظر گرفته شده، بخش عظیمی از داستان برای تطبیق با گفتار آیزاک، بازنویسی شده است و البته این داستان هم همچنان به جذابیت قبلی است. کلیسای Unitology – فرقه‌ای مذهبی که نقش مهمی در جهان Dead Space بازی می‌کند – هم‌اکنون، خصوصا در اوایل بازی بسیار برجسته‌تر ظاهر می‌شود.
  • از نظر ساختاری و گیمپلی، اکثریت وجهه‌های قریب به اتفاق نسخه بازسازی شده، مشابه نخسه اصلی است. از سقوط ناگهانی درون آسانسور تا اولین رو‌به‌رویی با نکرومورف‌های زامبی‌مانند و همچنین مسئولیت حیاتی غیرفعال کردن تمام Wheezers هایی که هوا را مسموم می‌کنند. البته تعدادی بهبود گرافیکی و گیمپلی قابل توجه نیز وجود دارد. برای شروع می‌توان به گرانش صفر در سفینه اشاره کرد که به شما اجازه می‌دهد از روی زمین بپرید و با استفاده از پیشرانه‌های لباس خود، برای حرکت آزادانه در اطراف هر منطقه استفاده کنید. توانایی پرواز در این بخش‌ها آن‌ها را بسیار جالب‌تر از قبل می‌کند، زیرا مجبورید با دشمنانی مقابله کنید که می‌توانند از هر زاویه‌ای هنگامی که درگیر حل کردن معماها هستید، با شما حمله کنند.

  • جلوه‌های بصری بازسازی شده، در کل فوق‌العاده ظاهر شده‌اند و با درخششی منزجر کننده، به اندام خفه‌کننده سفینه USG Ishimura زندگی می‌بخشند. این نکان بنا به دلایلی نمادین است و ارتقای کیفیت بصری و توجه به جزئیات، باعث می‌شود که احساس شود بیشتر از همیشه در آن زندگی می‌کنید. این فضا را می‌توان با چمدان‌های رها شده در سراسر سالن ورودی، اتاق تنگ خدمه و نگاهی اجمالی به وجود غم‌انگیز افرادی که در آن کار می‌کنند، مثال زد. یکی از برترین جنبه‌های بهبود گرافیکی و گیم‌پلی بازی، مکانیزم پوست کندن یا Peeling است که تاثیر لذت‌بخشی در هر رویارویی و نبرد دارد. این مکانیزم تضمین می‌کند با هر ضربه، لایه‌های پوست، چربی و ماهیچه‌ها از بدن دشمن جدا شود و استخوان‌های آسیب پذیر و در معرض خرد شدن بیشتری را به ما نشان می‌دهد.
  • مبارزات و اکشن Dead Space هنوز هم تا حدودی تازه به نظر می‌رسد، زیرا از قانون معمول کشتن، یعنی هدشات دشمن را ضربه فنی می‌کند، دنبال نمی‌کند. نکرومورف‌ها را فقط می‌توان با بریدن و پاره کردن اندام‌هایشان ازبین برد، و استفاده از سلاح‌هایی مانند Plasma Cutter برای جدا کردن پاها قبل از منفجر کردن دست‌های کشیده‌شان در حالی که ناامیدانه به سمت شما می‌خزند، بسیار رضایت‌بخش است. سیستم Peeling به مقدار زیادی تجربه بهتری به ما نشان می‌دهد. به همان اندازه که Dead Space اصلی مهیج بود، تکراری شدن فضا و موقعیت‌ها نیز ممکن بود در ادامه بازی گیمرها را کمی خسته کند، اما جنبه‌های استراتژیک اضافه شده به بازی در نسخه بازسازی شده و ابزارهای متنوعی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، از این تکرار و یک‌نواخت بودن جلوگیری می‌کند.

نگاهی بر نقدها و نظرات بازی Dead space remake:

  • Dead Space یکی از بهترین بازی‌های در ژانر ترسناک و بقا است که تاکنون ساخته شده است. این بازی یک شاهکار از این ژانر است و به بزرگ‌ترین نقاط قوتش اجازه می‌دهد تا بیش از همیشه بدرخشند، در حالی که به تغییرات و اضافات هوشمندانه، آن را به روش‌های معنی‌داری بهبود بخشیده است.
  • Dead Space یک بازسازی با کیفیت است. با آوردن ایده‌های هوشمندانه‌ای که تجربه‌ای مهیج‌تر و گیمپلی کنترل شده، مدرن‌تر و روان‌تر را ایجاد می‌کند، ما را با بعد دیگری از نسخه 2008 آشنا کرده است. همچنین دیالوگ‌های جدید و شنیدن صحبت‌های آیزاک کلارک قابل قدردانی است، زیرا داستان را باورپذیرتر و حتی فراگیرتر می‌کند.

سخن پایانی:

اینکه انتظار داشته باشیم بازسازی Dead Space به اندازه چیزی مانند بازسازی Resident Evil 2 سرو صدا کند و متحول کننده باشد، حدودا غیرممکن است. جهش نسلی میان نسخه اصلی و ریمیک آنقدرها بزرگ نیست و خیلی چیزها در مورد آن ذاتا با نسخه اصلی 2008 آشنا به نظر می‌رسد. البته ماموریت‌های جانبی جدید ممکن است چیزهای زیادی برای شما به ارمغان بیاورند، اما باقی بهبودهای این بازسازی، به اجداد خود وفادار مانده‌اند و در عین حال از جهات مختلفی آن‌ها را بهبود بخشیده‌اند. تازه‌واردان و طرفداران دو آتیشه Dead Space بیشترین لذت را از این بازی خواهند برد و این، موفقیتی اساسی برای یکی از بهترین بازی‌های ژانر ترسناک و بقا است.

 

Related posts

نقد و بررسی بازی Star Wars Jedi: Survivor

نقد و بررسی بازی Resident Evil 4 Remake

تحلیل و نقد بازی Forspoken