نقد و بررسی سریال Death and Other Details مرگ و جزئیات دیگر

توسط Alireza

نقد و بررسی سریال Death and Other Details مرگ و جزئیات دیگر

یکی از بزرگترین مشکلات رایج تلویزیونی «نمایش تلویزیونی من واقعاً فقط یک فیلم طولانی است» این است که یک مشکل وخیم تر ایجاد کرده است که در آن ارزش طرح فیلمنامه تا طول یک فصل تلویزیونی کشیده می شود. به خصوص از زمانی که فیلم با بودجه متوسط از بین رفت و بسیاری از آن پروژه ها به تلویزیون رفتند؛ تعداد زیادی از سریال های نمایشی وجود دارد که طول آن ها اشتباه است و اغلب چرخ های آن کلیشه ای می چرخند و ایده ها را تکرار می کنند تا به تعداد قسمت های از پیش تعیین شده برسند و این یک مشکل واقعی در ژانری مانند معمایی  و قتل است که در آن سرعت دقیق افشای اسرار و استنتاج ها ضروری است. یک نسخه 10 ساعته از “Knives Out” را تصور کنید تا بدانید که چرا سریال مرگ و جزئیات دیگر اینقدر خسته کننده می شود، به خصوص در کنار نمایش مقدماتی فوق العاده سرگرم کننده سریال. بعد از آن برای چند قسمت با نمایش جدید Hulu همراه بودم، فقط در قسمت چهارم متوجه شدم که این کشتی در حال حرکت به آب و دور زدن است. این یک تور سه ساعته است که مجبور می شویم ده ساعت به آن بپردازیم.

 

نقد و بررسی سریال Death and Other Details مرگ و جزئیات دیگر

طرح داستان سریال مرگ و جزئیات دیگر

مندی پتینکین در نقش روفوس کوتسورث که زمانی بزرگ ترین کارآگاه جهان به شمار می رفت، هرکول پوآرو را به بهترین نحو اجرا می کند. این همان چیزی است که ایموجین اسکات جوان (سوفیا رید-گانتزرت) زمانی که او را برای کشف قتل مادرش که اخیراً توسط یک خودروی بمب گذاری شده کشته شده بود، آورد، امیدوار بود. زمانی که کوتسورث آن پرونده را تنها با نامی مرموز که به قتل گره خورده بود، اما نه با دستگیری واقعی، پایان داد، کام ایموجین جوان را تلخ کرد. ایموجین که اکنون یک زن جوان جذاب (ویولت بین)  به همراه خانواده ثر وتمندی که اساسا او را بزرگ کرده اند سوار یک کشتی لوکس شده و از دیدن روفوس کوتسورث  در آن کشتی جا می خورد و زمانی که یک مسافر سرکش به قتل می رسد و ایموجین و روفوس را مجبور می کند تا با هم وارد حالت تحقیق شوند تا هم جنایت جدید و هم احتمالاً حتی جنایتی که در حق مادرش رخ داده بوده را در این فرآیند حل کنند، او حتی بیشتر از این نیز شوکه می شود. در این سریال ویولت بین در نقش ایموجین اسکات بازی می کند. لورن پتن در نقش آنا کولیر، نقش بهترین دوست ثروتمند ایموجین از زمان کودکی آنها را ایفا می کند. راهول کولی در نقش سونیل بانداری، مالک کشتی تفریحی SS Varuna را بازی می کند. آنجلا ژو در نقش تدی گو، مدیر خدمه کشتی SS Varuna را بازی می کند. هوگو دیگو گارسیا در نقش جولز، رئیس امنیت SS Varuna است. لیندا ایموند در نقش مامور هیلده اریکسن به ایفای نقش می پردازد. مندی پتینکین در نقش روفوس کوتسورث، کارآگاهی که قبلا “بزرگترین کارآگاه جهان” بوده را بازی می کند و پردیس صارمی در نقش لیلا، همسر پارانوئید آنا که قبلاً روزنامه‌نگار کلیک‌بایت بوده را بازی می کند.

 

نقد و بررسی سریال Death and Other Details مرگ و جزئیات دیگر

نقد و بررسی سریال Death and Other Details

پتینکین در دستور العمل کلاسیک “نابغه ی سردرگم” یا برخی از تکرارهای پوآرو طعم زیادی به روفوس می دهد. او یادداشت های وسواس آمیز می گیرد، کدنویسی می کند و ایموجین را تشویق می کند تا به جزئیات به طرز وسواس آمیز تری توجه کند. او همچنین مواردی مانند این را مدام تکرار می کند: «حقیقت دیر یا زود آشکار خواهد شد اما من ترجیح میدم زودتر این اتفاق بیفتد چون چرت زدن را دوست دارم.» این بازیگر فوق العاده نقش را میخکوب می کند، اما مشکلات سریال تقریباً از هر چیز دیگری در سریال شروع می شوند و پتینکین بسیار از صندلی عقب مجبور می شود کاستی بقیه شخصیت ها را جبران کند.

 

تحلیل معمای قتل سریال مرگ و جزئیات دیگر

در ابتدا، دسته ای از مظنونین هستند که امیدوارکننده هستند، اما هرگز فراتر از ابتدایی ترین توصیف شخصیت هایشان پیش نمی روند. آیا قاتل می تواند دلال قدرت لارنس کولیر (دیوید مارشال گرانت) یا لیدی مک بث کاترین او (جین اتکینسون) باشد؟ دخترشان آنا (لورن پتن) که فکر می کند هر روز صاحب ثروت خانواده می شود البته «اگر بابا فقط شرکت را تحویل می داد»، چطور؟ (اشاره های کمرنگ به مسئله «جانشینی»، به سریال «مرگ و جزئیات دیگر» کمک نمی کند، نمایشی که اغلب چیزهای بهتری را برای تماشا به شما یادآوری می کند، مانند «پوکر فیس بودن» امی جگرنات) . لیلا همسر مرموز آنا (پردیس صارمی) یا وارث مرد مشکل دار تریپ (جک کاتمور اسکات) چطور؟ من حتی به سیاستمدار، کشیش یا سرمایه گذاران بالقوه اشاره نکرده ام. این یک کشتی شلوغ است و با این حال تعداد کمی از این شخصیت ها تأثیری شگرف بر جای می گذارند، زیرا نوشته ها همان اسرار را می چرخانند و بارها و بارها فاش می شوند.

 

معایب سریال Death and Other Details

پس از یک چیدمان امیدوارکننده، تقریباً می‌توانید ایده‌های سریال مرگ و جزئیات دیگر را ببینید که یک داستان فرعی پناهندگی و یک رمان عاشقانه بین دو اجراکننده بدون هیچ شیمی خاصی تزریق می‌کند. اینطور نیست که هیچ یک از نقش آفرینان این سریال مخصوصاً بد باشند. اسکات احساس می کند که می تواند به خوبی در پروژه ای جا بیفتد که او را مجبور به پاسخگویی مکرر به ضربات مشابه نکرده است و راهول کولی (از یک مایک فلانگان معمولی) همیشه مورد استقبال قرار می گیرد. و اما باز هم پاتینکین هیچ اشتباهی نمی کند. فقط فیلم نامه این سریال است که نمی تواند ریتم یا عمق لازم برای ده ساعت شوی تلویزیون را پیدا کند. حتی ایده‌های خوب سریال، مانند اپیزود هفتم با ساختار هوشمندانه، به نظر می‌رسد که به جای یک ساعت از یک فصل سریال، به عنوان ده دقیقه فیلم بهتر عمل می‌کردند.

علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Death and Other Details با زیرنویس فارسی به وبسایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سربال مراجعه کرده و از تماشای بدون سانسور آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید