معرفی و دانلود بهترین فیلم و سریال ها به سبک بازی مرگ

بهترین فیلم ها و سریال های تلویزیونی بازی مرگ راهی بلد هستند که به طرفداران این حس را القا  کنند که انگار در کنار بازیکنانی هستند که جان خود را به خطر می اندازند. تصور کنید: شما ناگهان در یک اتاق عجیب و غریب بیدار شده اید و هیچ سرنخی از اینکه چرا آنجایید و چیکار می کنید ندارید. به ناگهان صدایی از طریق بلندگو به گوش می رسد و اعلام می کند که بازی به طور رسمی در حال شروع است. می پرسید هدف بازی چیست؟ جواب ساده است، به هر طریق ممکن زنده بمانید! اگر بازی مرگ قرار باشد در زندگی واقعی اتفاق بیفتد، بسیار وحشتناک است، اصلاً شاید همان جا سکته کنید. اما تماشای این سناریو بر روی صفحه نمایش می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. فرنچایزهایی مانند فیلم های Saw با تکرارهای کاملاً جدید از مفهوم بازی های مرگ، پول زیادی به دست آورده اند. اما آیا لیستی از بهترین فیلم و سریال های بازی مرگ وجود دارد؟ برخی از فیلم ها و سریال ها، این زیرژانر را تشکیل داده اند و چرخشی بی نظیر به این زیرژانر داده اند و لحن مورد نیاز را به بازی های مرگ اضافه کرده اند. در انیمه لیست بر آن شدیم تا فهرستی ترکیبی از بهترین فیلم و سریال های زیرژانر بازی مرگ به شما ارائه کنیم.

 

  1. سریال Squid Game

سریال بازی مرکب، این مجموعه پرطرفدار بین المللی نتفلیکس، برداشتی تازه از ژانر بازی مرگ ارائه کرد. داستان آن بر روی افرادی تمرکز دارد که در روزهای بسیار سختی قرار گرفته اند. به هر یک از آنها فرصتی برای فرار از مشکلاتشان ارائه می شود. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که در چند بازی ساده برنده شوند و ثروتی به دست آورند. این بازی کمی بیش از حد خوب به نظر می رسد، درست است؟ محبوب ترین سریال بازی مرگ نتفلیکس، یعنی سریال بازی مرکب، زمان بسیار کمی را برای نشان دادن اینکه بازی ها چقدر بی رحمانه خواهند بود، تلف می کند.

 

  1. فیلم Battle Royale

در آینده ای نزدیک، دولت ژاپن یک بازی اجباری را راه اندازی کرده است که در آن ده ها دانش آموز نوجوان به جزیره ای مخفی منتقل می شوند، جایی که آنها باید در تلاشی پیچیده برای تحت کنترل درآوردن خشونت نوجوانان در دنیای بیرون با یکدیگر روبرو شوند و یکدیگر را بکشند. خیلی منطقی به نظر می رسد، نه؟ پس از اکران، این فیلم به دلیل وحشیانه بودن و موضوعش، مورد انتقاد شدید قرار گرفت، اما از لحاظ سینماتیک، فیلم بسیار هیجان انگیزی است.

 

  1. سریال Alice in Borderland

سریال آلیس در سرزمین مرزی یک مجموعه اینترنتی بر پایهٔ مانگایی با همین نام اثر هارو آسو است. این مجموعه توسط شینسوکه ساتو کارگردانی شده و با بازی کنتو یامازاکی و تائو تسوچیا است که در توکیو رها شده اند و در آنجا مجبور به رقابت در بازی های خطرناک هستند، نوع بازی و دشواری های آن ها با ورق های بازی تعیین می شود. بازیکنان بعد از اینکه بازی خود را به پایان رساندند، «ویزا» دریافت می کنند تا بیشتر به رقابت بپردازند و اگر ویزا منقضی شود، اعدام می شوند.

 

  1. فیلم Saw

اره، فیلمی است که یکی از پردرآمدترین فرنچایزهای ترسناک را با برخی از وحشتناک ترین و منحصر به فرد ترین بازی های مرگ که تا به حال در فیلم ها دیده شده، راه اندازی کرد. اره که زاییده افکار فیلمسازان استرالیایی جیمز وان و لی وانل است، داستان لارنس گوردون و آدام استانهایت را دنبال می کند. هر دو مرد در اتاقی از خواب بیدار شده اند و به دیوارهای آنجا زنجیر شده اند. سپس جیگسای مرموز به آنها می گوید که به دلیلی آنجا هستند و باید بازی او را انجام دهند تا زنده بمانند.

 

  1. فیلم The Hunger Games

این فرانچایز بر اساس مجموعه کتاب های محبوب سوزان کالینز یعنی بازی های گرسنگی در معرفی سبک بازی مرگ به نسل جدید کمک کرد. بازی های گرسنگی با بازی جنیفر لارنس در نقش کتنیس اوردین، داستان آینده ای دیستوپیایی را روایت می کند که در آن جوانان در مجموعه ای از بازی های پیچیده تلویزیونی شرکت می کنند و توانایی آن ها برای زنده ماندن در هر چالش مرگباری که سر راهشان قرار می گیرد، آزمایش می شود.

 

  1. سریال 3%

داستان در آینده ای دیستوپیایی که در آن مردم فقیر هستند و برای زنده ماندن در داخل کشور تلاش می کنند، روایت می شود، سریال 3% سنت وحشتناک انتخاب افراد 20 ساله را به تصویر می کشد که در فرایندی برای کسب شانسِ رفتن به بهشت مجازی رقابت می کنند. هر نامزد آزمون های طاقت فرسا و خطرناکی را پشت سر می گذارد و در نهایت تنها ۳ درصد باقی می مانند.

 

  1. فیلم Cube

کیوب یک داستان ساده را دنبال می کند. پنج نفر بدون اینکه بدانند چگونه به آنجا رسیده اند، وارد اتاقی می شوند. آنها به زودی متوجه می شوند که در یک هزارتوی پیچیده با چندین اتاق که به نظر می رسد به دام انفجاری مجهز است، گیر افتاده اند. پس از ناکامی در یافتن راهی برای خروج از آن هزارتو، این پنج نفر به آرامی شروع به سرکوب یکدیگر می کنند. با وجود داستانی ظاهراً بی معنی، فیلم کیوب سفری پرتنش و وحشی را در تصاویرش ارائه می کند که در رازی هیجان انگیز پیچیده شده است.

 

  1. فیلم The Platform

این فیلمی است که قصد دارد بیشتر با تفسیر اجتماعی به جای وحشیگری محض، تأثیر بگذارد؛ اما داستان پلتفرم نسبتاً ساده است. در آینده ای نزدیک، زندانیان به یک مرکز طبقه بندی شده فرستاده می شوند. در این زندان عجیب؛ هر طبقه آن یک سلول است که به صورت عمودی روی هم قرار گرفته اند و از بالاترین طبقه (طبقه اول) تا پایین ترین طبقه (طبقه ۳۳۳) ادامه دارند. در هر سلول ۲ نفر برای یک ماه زندگی می کنند و این افراد تا وقتی که یکی از آنها آزاد شود یا از بین برود؛ با هم هستند. ماه بعد افراد همه طبقه ها به طور کاملاً تصادفی پس از بیدار شدن از یک خواب شبانگاهی؛ جابه جا می شوند و در طبقات و سلول های دیگر قرار می گیرند.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم و سریال های بازی مرگ به انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آنها لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)