نقد و بررسی انیمه Dekisokonai to Yobareta Moto Eiyuu wa, Jikka kara Tsuihou Sareta no de Suki Katte

سیر و پیدایش انیمه The Banished Former Hero Lives as He Pleases

«قهرمان سابق تبعید شده طوری که دلش می خواهد زندگی می کند» یا «قهرمان سابقی که بی عرضه صدایش کردند از خانه پدری رانده شد و تصمیم گرفت آنطور که دوست دارد زندگی کند» یک سری رمان ژاپنی نوشته شین کوزوکی (Shin Kozuki) با تصویرگری های چوکوان (Chocoan) می باشد. این اثر در ابتدا انتشار خود را در وبسایت کاربرمحور انتشار رمان آنلاین شوستسوکا نی نارو (Shōsetsuka ni Narō) آغاز کرد و این انتشار از ژانویه 2018 تا ژوئن 2019 ادامه داشت. رمان بعد ها توسط کتاب های تی او (TO Books) اتخاذ شد که تا اکتبر 2018 شش جلد از آن منتشر کردند. کلوب رمان ژاپنی (J-Novel Club) در پنل انیمه نیویورک سیتیشان (Anime NYC) در نوامبر 2023 اعلام کردند که رمان را برای انتشار به زبان انگلیسی مجوز کرده اند. یک نسخه مانگا به تصویرگری کاراسومارو (Karasumaru ) از دسامبر 2018 در سرویس مانگای نیکو نیکو سیگا (Nico Nico Seiga) محور کمیک کرونا (Comic Corona) منتشر شد که بخش های آن تا نوامبر 2023 در هشت جلد تانکوبون جمع آوری شدند. در ژانویه 2024 کلوب رمان ژاپنی اعلام کرد که نسخه مانگا را نیز برای انتشار به زبان انگلیسی مجوز داده است. یک نسخه سریال انیمه تلوزیونی به ساخت استودیو دین (Studio Deen) و ماروی جک (Marvy Jack) و به کارگردانی کازوئومی کوگا (Kazuomi Koga) آوریل 2024 روی آنتن تی وی توکیو (TV Tokyo) رفت. آهنگ تیتراژ آغازین «تکامل» (Evolve) اثر شوتا آئوی (Shouta Aoi) بوده و آهنگ تیتراژ پایانی آن «شایسته سالاری» (Meritocracy) اثر آیمی (Aimi) می باشد.

 

چکیده داستان انیمه قهرمان سابق تبعیدشده هرجور می‌خواد زندگی می‌کنه

هر نسل قهرمانی زاده می شود تا از قدرت های ویژه اش به صلاح ساکنان کشورش استفاده کند. اما گاهی از این تمایل به قربانی شدن به اندازه کافی قدردانی نمی شود و قدرت بی اندازه قهرمان ها بیشتر اوقات مورد سوءتفاهم قرار می گیرد. به همین خاطر، یکی از آن ها آرزو می کند که بدون هیچ قدرت جادویی ای دوباره متولد شود تا بتواند یک زندگی عادی داشته باشد. اما به این سادگی نیست، و الن (Allen) به زودی در زندگی جدیدش متوجه این می شود. به خاطر اشتباهی که در دوران کودکی او موقع اندازه گیری قدرتش رخ داد توانایی ویژه اش تشخیص داده نشد و این برای پدر قدرتمند و اشرافی اش مشکل بزرگی ایجاد می کند. پدر او بدون هیچ اتلاف وقتی پسر بی استعدادش را از خانواده اش طرد می کند، بدون این که بداند او نه تنها خاطرات بلکه تمام قدرت زندگی پیشینش را هنوز نگه داشته است. از آن روز به بعد الن مثل یک بی خانمان در سرتاسر سرزمین ول می گردد تا این که یک روز نامزد سابقش لیز (Liz) که چیزی نمانده از یک هیولای قدرتمند شکست بخورد را ملاقات می کند. او حین نجات دادنش به ناچار قدرتش را به او نمایان می کند و در کمال تعجب، این نامزد به جای تحویل دادنش به خانواده اش که حالا که قدرتش متبلور شده است با کله حاضرند او را قبول کنند، او را به عنوان بادیگارد خود استخدام می کند. لیز ماموریت خطرناک خودش را دارد که به اتمام برساند و الن حالا مجبور است در این راه به او کمک کند.

 

بازخورد مخاطب

کاربری در دیدگاه خود از این انیمه می نویسد: «این از آن انیمه هایی است که نمی دانستید به آن احتیاج دارید. بهترین انیمه است برای این که در پس زمینه هر کاری که دارید می کنید پخش شود و هر از گاهی از آن لذت ببرید.» شخص دیگری می نویسد: «این انیمه یکی از همان انیمه های فانتزی تناسخی قاراشمیش سطح متوسط است و شما عاشقش هستید و نمی توانید تکذیبش کنید. ما عاشق شخصیت اصلی هایی هستیم که بیش از اندازه قدرت دارند، عاشق پادشاه های شیطان و ارتششان هستیم، و اشراف زاده های نکبت فاسد داریم و دختر های انیمه های ناز و بانمک. اگر این آخری را خیلی دوست داشتید حتما تکه آخر قسمت ها را ببینید. دوستش خواهید داشت. آیا داستان یک مقدار سس است؟ بله. انیمیشن یک مقدار جای کار دارد؟ بله. اما شما دوستش خواهید داشت و هفته پشت هفته بر خواهید گشت تا بیشتر از آن ببینید. پس برای چیزی که هست دوستش داشته باشید. انیمه فانتزی تناسخی قاراشمیش متوسط بسم الله. و نگذارید کسانی که همش راجع به اینجور انیمه ها غر می زنند نظران را خدشه دار کنند».  فرد دیگری می نویسد: «عجب شخصیت اصلی عجیبی. یک جورهایی روانی است.

خیلی عجیب است که در ابتدا علی رغم اسم انیمه کاملا در حالت قهرمان بود و هیچ مقاومت خاصی نداشت و اصرار نداشت و حرص نمی خورد که برود زندگی آرامش را داشته باشد و بعد از چند قسمت یکهو حرف های داخل ذهنش را می شنویم که دارد فکر می کند بچه هایی که دارند مورد حمله قرار می گیرند را نجات بدهد یا نه؟ نه به خاطر این که نمی خواهد خودش را قاطی قضیه کند، بلکه به خاطر این که دارد فکر می کند شاید طرف علت خوبی برای حمله کردن به بچه ها داشته باشد. در لحظه های آخر همیشه کار درست را انجام می دهد، اما بعضی وقت ها هم به طرز عجیبی بی تفاوت است» که کاربر دیگری در جوابش می نویسد: «بله، دنیای پیشینش به او یک سری مشکلات روحی جدی ای داده است که هنوز درست و حسابی حل و فصلشان نکرده. کاملا برای من با عقل جور در می آید که یک فرد نقیص و در عین حال به طرز ابرانسانی ای بااستعداد است که خالصانه می خواهد کمک کند و مورد قدردانی قرار بگیرد، اما به خاطر زندگی پیشینش یک تنفر درون سازی شده از بقیه دارد. وقتی تحت فشار قرار می گیرد غرایز خوش تینتش کار را دست می گیرند اما وقتی وقت برای فکر کردن پیدا می کند به شک هایش فکر می کند و افکار منفی اش را توجیه می کند تا بتواند کار غلطی که ته دلش می خواهد انجام دهد».

اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کرده اید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Dekisokonai to Yobareta Moto Eiyuu wa, Jikka kara Tsuihou Sareta no de Suki Katte  به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

Related posts

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان

نقد و بررسی فیلم Lumberjack the Monster هیولای هیزم شکن

نقد و بررسی انیمه Kenka Dokugaku ضربه ویروسی