معرفی و بررسی انیمه شیطان کش Demon Slayer

معرفی و بررسی انیمه شیطان کش Demon Slayer

انیمه Kimetsu no Yaiba بدون شک یکی از بهترین مجموعه انیمه های تمام دورانه. شمشیرزنایی که با لطافت رقاصه ها حرکت می کنن، شیاطین وحشی ای که دارای قدرت های وحشتناکی هستن و برق فولاد گداخته که در لحظه هایی بی نظیر به هدف اصابت می کنن، از ویژگی های این انیمه چشم نواز هستن. فقط یه قسمت باعث می شه که ما بیشتر بخوایم تماشاش کنیم، چون این انیمه بلافاصله ما رو درگیر ماجرای شخصیت اصلی برای بازگردوندن انسانیت خواهرش میکنه. از جلوه های بصری خیره کننده استودیو Ufotable که انیمه های معروفی مثل Fate و God Eater رو ساخته تا داستان متقاعد کننده و شخصیت های جذاب، انیمه Demon Slayer رو میون انیمه های جدید برجسته می کنه.چه خودتون رو طرفدار انیمه بدونین یا به عمرتون انیمه ندیده باشین، باید انیمه شیطان کش رو تو لیست دانلود و تماشاتون قرار بدین که حداقل نصف عمرتون بر فنا نرفته باشه.

معرفی انیمه Demon Slayer

انیمه اکشن، هیجانی، ترسناک و رازآلود شیطان کش یا  Kimetsu no Yaiba، از روی یه مجموعه مانگای ژاپنی ساخته شده که اون رو Gotouge Koyoharu نوشته و کشیده. مانگای اثر از فوریه 2016 تا می 2020 در مجله مانگای شونن جامپ چاپ شده و چپتراش تو 23 جلد گردآوری شدن. این مجموعه داستان نوجوانی به نام کامادو ‏تانجیرو رو دنبال می کنه که پس از سلاخی خانواده اش توسط یه اهریمن و تبدیل شدن خواهر کوچک ترش نزوکو به یه شیطان، تلاش می کنه تا تبدیل به یه شیطان کش بشه.

فصل اول انیمه 26 قسمتی کیمتسو نو یایبا توسط ‏Ufotable تولید شد که بهار و تابستون سال 2019 پخش شد. بعد از اون یه فیلم سینمایی تو دنباله داستان ساختن به اسم The Mugen Train یا قطار بینهایت که زمستون 2020 منتشر شد و به پرفروش ترین انیمه سینمایی تمام دوران تبدیل شد. یه مدت بعد از اون همون سینمایی رو تو یه فصل 7 قسمتی به اسم آرک قطار بینهایت پخش کردن و متعاقب اون یه فصل 11 قسمتی به اسم Yaiba Entertainment District Arc پخش شد. فصل سوم انیمه هم با اسم Swordsmith Village Arc قراره بهار 1402 با یه قسمت یکساعته در شروع، پخش بشه.

پیش درآمدی بر داستان انیمه شیطان کش

داستان Demon Slayer در ژاپن و در زمان جنگ جهانی اول اتفاق می افته. تو یه روز سرنوشت ساز، کامادو ‏تانجیروی جوون از یه سفر کوتاه به خانه بر می گرده و متوجه می شه که تمام خانواده ش به طرز فجیع و بی رحمانه ای توسط یه شیطان به قتل رسیدن و فقط خواهر تانجیرو، نزوکو، زنده مونده. اما این حمله اون دختر رو تغییر داده و خونش با خون شیطان سلاخ مخلوط شده و همین باعث شده که نزوکو به یه هیولا تبدیل بشه. تو مسیر رفتن از خونه، یه شیطان کش با اون دو تا روبرو می شه و نزوکو رو تهدید به کشتن می کنه، اما پس از شنیدن عجز و لابه و التماس های تانجیرو برای گرفتن فرصتی که بتونه نزوکو رو به حالت انسانی برگردونه، بهش امان می ده. عزم تسلیم ناپذیر تانجیرو برای نجات خواهرش و انتقام گرفتن از خانواده سلاخی شده ش، اون رو به راه آموزش فشرده شمشیرزنی با امید تبدیل شدن به یه شیطان کش هدایت می کنه و این تازه شروع داستانه چرا که نبردهای سخت و وحشتناک و اسرار خیلی زیادی انتظار اون و خواهرش رو در مواجهه با لشگر شیاطین می کشه.

طرح کلی انیمه شیطان کش

داستان انیمه Kimetsu no Yaiba در دوره تایشوی ژاپن اتفاق می افته، جایی که یک انجمن مخفی، معروف به ارتش شیطان کش، قرن هاست که جنگی مخفیانه علیه شیاطین به راه انداختن.

شیاطین

شیاطین انسان های سابقی هستن که توسط کیبوتسوجی موزان و تزریق خونش به شیطان تبدیل شدن و از انسان ها تغذیه می کنن و دارای توانایی های فراطبیعی ای مثل نیروی بدنی فوق العاده و قدرت هایی که شیاطین به اسم «هنر خون شیطان» میشناسنشون و یا بازسازی اندامشون هستن. شیاطین تنها در صورتی کشته میشن که با سلاح های ساخته شده از آلیاژی به نام نیچیرین کشته بشن یا اینکه سم استخراج شده از گل ویستریا بهشون تزریق شه یا اینکه در معرض نور خورشید قرار بگیرن.

شیطان کش ها

از اون طرف، شیطان کش ها، کاملاً انسان هستن. با این حال، اونا از تکنیک های تنفس عنصری خاص، معروف به سبک های تنفسی استفاده می کنن که بهشون قدرت مافوق بشری و افزایش مقاومت می ده و کمکشون می کنه تا با شیاطین مبارزه کنن. قوی ترین شیطان کش ها به اسم هاشیرا شناخته می شن و این درجه رو از طریق کشتن یکی از اعضای دوازده کیزوکی (دوازده تا از قوی ترین شیاطین زیر نظر موزان) یا کشتن پنجاه اهریمن پس از چندین بار ارتقای درجه به دست میارن.

فرانچایز Kimetsu no Yaiba یکی از غول های دنیای انیمه

تا بهار 2021، مانگای اثر بیشتر از 150 میلیون نسخه تیراژ داشته که اون رو  تا رده نهم مانگاهای پرفروش تمام ‏دوران بالا آورده. باید به این هم اشاره کرد که مانگاش پرفروش ترین مانگا در سال های 2019 و 2020 بوده و هم ‏مانگا و هم انیمه ش مورد تحسین منتقدان قرار گرفته . این مجموعه انیمه جوایز متعددی دریافت کرده و یکی ‏از بهترین انیمه های دهه 2010 محسوب می شه. سال 2020، فرنچایز ‏Demon Slayer‏ درآمد تخمینی فروش ‏سالانه 1 تریلیون ین (8.75 میلیارد دلار) ایجاد کرده و به یکی از پردرآمدترین فرنچایزهای رسانه ای در تمام ‏دوران تبدیل شده.‏

تماشای این انیمه رو به شدت به کسایی که دور از دنیای انیمه هستن توصیه می کنیم، چرا که با تماشای یک قسمت از این انیمه، به راحتی می شه فهمید که چرا Demon Slayer قلب طرفداران انیمه رو در سراسر جهان تسخیر کرده. این انیمه با شمشیرزنی های خیره کننده و قدرت های ماوراء طبیعی، ریسک های بالا، تپش قلب های زیاد و حتی مقدار زیادی شوخ طبعی، همه چیزهایی رو که برای تماشای یک سریال بهش نیاز در اختیارتون می ذاره.

Related posts

نقد و بررسی فیلم Furiosa: A Mad Max Saga‎‏ فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه با بازی کریس همسورث

نقد و بررسی فیلم Fancy Dance‏ رقص خیالی

نقد و بررسی فیلم ترسناک Disappear Completely محو کامل