مهرفی بهترین انیمه های کارآگاهی

بهترین انیمه های کارآگاهی

تماشای انیمه های پلیسی و کارآگاهی جذابیت زیادی دارد، به خصوص نمایش های قدیمی که صرفاً در مورد حل معما هستند و امیدواریم ثابت کنند که شونن فن ها در مورد دست کم گرفتن شخصیت های اصلی که معماها را حل می کنند، اشتباه می کنند. در حالی که تماشای پشت سر همِ انیمه های پلیسی می تواند از نظر ذهنی کاملا خسته کننده باشد، اما یک رمز و راز خوب، ارزش زمان و احساساتی را دارد که طرفداران روی آن سرمایه گذاری می کنند. چند انیمه کارآگاهی و پلیسی وجود دارد که طرفداران به هیچ قیمتی نباید آنها را از دست بدهند. انیمه های پلیسی دهه 90، 2000 و 2010 شامل ژانرهای مختلفی مانند ترسناک، فراطبیعی، روانشناختی و کمدی هستند. انیمه های کارآگاهی راستِ کارِ همه هستند از کوچک گرفته تا بزرگ و بهترین بخش این لیست این است که همه آنها پخش شده اند، به این معنی که بینندگان می توانند همه قسمت ها را یکجا تماشا کنند. این شما و این فهرست برترین انیمه های کارآگاهی که نباید از دست داد.

 

  1. انیمه Bungou Stray Dogs

انیمه سگ های ولگرد بانگو مسلماً خوش نگارش ترین انیمه کارآگاهی تا به حال است. این انیمه بر روی شخصیت اصلی آتسوشی ناکاجیما تمرکز دارد که متوجه می شود توانایی مرموزی به نام جانور زیر نور ماه دارد و می تواند تبدیل به ببر شود. با این حال، این انیمه بر روی شخصیت های یک آژانس کارآگاهی هم تمرکز دارد. همه شخصیت ها دارای توانایی ها و نام هایی بر اساس شخصیت های ادبی هستند که به داستان و رمز و راز نیز می خورد.

 

  1. انیمه Detective Conan

در انیمه کارآگاه کونان، کودو ‏شین ایچی یک کارآگاه جوان فوق العاده باهوش است که پس از مصرف یک کپسول مرموز به پسری هفت ساله تبدیل شده است. او هویت خود را از ترس کشته شدن اطرافیانش مخفی نگه می دارد. پلیس به شین ایچی توجهی نمی کند زیرا او یک «بچه» است، بنابراین مجبور می شود هویتی به نام ادوگاوا کونان را به خود بگیرد و خودش به دنبال سازمان مخوفی که این بلا را سرش آورده، بگردد. از آنجایی که انیمه قدیمی است، انیمیشن آن قدیمی است، اما با این وجود، تماشای آن فوق العاده لذت بخش و آموزنده است، اگرچه گاهی به شدت دارک می شود.

 

  1. انیمه UN-GO

انیمه آن-گو توسط استودیو BONES ساخته شده است. این یک انیمیشن کارآگاهی دوستانه است که بر شینجورو یووکی، یک کارآگاه بدبین، و اینگا، دستیار عجیب و غریب او تمرکز دارد. آنها در یک جدول زمانی متناوب زندگی می کنند که ژاپن پس از جنگ در حال بهبود است. این دو یارِ دور از ذهن با هم جنایات را حل می کنند. این انیمه تلفیقی از عناصر علمی تخیلی و ماوراء طبیعی است. بنابراین در حالی که اینگا دارای توانایی های جادویی است، بیشتر استنتاج ها با استفاده از فناوری های جالب آینده نگر که در دنیای امروز وجود ندارند، انجام می شود.

 

  1. انیمه Death Note

اکثر طرفداران انیمه وجود دث نوت را به رسمیت شناخته و غالباً آن را یک شاهکار می دانند. موارد زیادی از بازی های ذهنی روان شناختی در این انیمه انجام می شود، به ویژه بین لایت و ال. با این حال، بخشی از Death Note که اغلب نادیده گرفته می شود، ویژگی کارآگاهی محض آن است که توسط لایت و هم تیمی هایش انجام شده است. در حالی که کیرا قدرت دفترچه مرگ را در کنار خود دارد، کارآگاه L چیزی جز ذهن شگفت انگیز خود و منابع نیروی پلیس ژاپن برای دستگیری دشمن اصلی خود ندارد.

 

  1. انیمه Terror In Resonance

طنین ترور یک انیمه پلیسی بی نظیر است. این انیمه در یک جدول زمانی متناوب تنظیم شده است که در آن دو پسر جوان به نام های دوازده و نه، برای جلب توجه مردم و همچنین مقامات، دست به اقدامات تروریستی می زنند. در کمال تعجب، این دو پسر نقش های اصلی سریال هستند و بخش بزرگی از انیمه درباره بازی های موش و گربه ای است که بین آنها و یک کارآگاه پلیس خاص به نام شیبازاکی اتفاق می افتد.

 

  1. انیمه Black Butler

انیمه بلک باتلر انیمه ای نیست که با آوردن اسم سریال کارآگاهی بلافاصله به ذهن خطور کند و بیشتر انیمه ای رازآلود، تاریخی و درخشنده است. در ظاهر، بلک باتلر درباره سیل جوان است که قول می دهد در ازای یافتن و مجازات افرادی که پشت قتل خانواده اش هستند، روح خود را به شیطان سباستین بدهد. اگر کمی بیشتر سطح این انیمه را خراش دهید و این دو نفر را می بینید که معماهایی را به همراه افراد مختلف حل می کنند.

 

  1. انیمه Psychic Detective Yakumo

این انیمه در مورد شخصیت یاکومو است، پسر جوانی که چشم قرمز نفرین شده ای دارد. این چشم به او اجازه می دهد با مرده ها ارتباط برقرار کند و این وظیفه او می شود که به آنها کمک کند تا به طرف دیگر بروند. این سریال تا حد زیادی ماهیت اپیزودیک دارد، اما همچنان توانسته تضاد همه جانبه ای را بین شخصیت های اصلی حفظ کند. این انیمه از نظر بصری خیلی خارق العاده نیست، اما موسیقی آن بیش از حد کمبودهایش را جبران می کند و با فیلمنامه ای عالی، طرح پیچیده و انگیزه های شخصیتی که انسان را به فکر وا می دارد، برای دوستداران انیمه های پلیسی قدیمی عالی است.

 

  1. انیمه Hyouka

انیمه هیوکا یک انیمه کارآگاهی برشی از زندگی است که چهار دانش آموز جوان دبیرستانی را شامل می شود که اورکی بی حوصله و چیتاندای کنجکاو نقش اصلی آن را بازی می کنند. این دو و بهترین دوستانشان بخشی از باشگاه کلاسیک مدرسه هستند و اورکی یکی پس از دیگری به حل معما کشیده می شود، که از ریشه های باشگاه مدرسه 45 ساله آنها شروع می شود.

 

  1. انیمه Tantei Gakuen Q

این انیمه کیوی جوان را دنبال می کند که در استنتاج و استدلال عالی است و در مدرسه کارآگاهی ثبت نام می کند، مدرسه ای که به خاطر کشف کارآگاهان درخشان مشهور است. در اینجا کیو با افراد مختلف با استعدادهای مختلف دوست می شود و با هم هر رمز و رازی که سر راهشان قرار می گیرد را حل می کنند. طرح این انیمه تا حد زیادی اپیزودیک است، اما معماهای چند قسمتی برای کسانی وجود دارد که می خواهند ساعات بیشتری را به استدلال و استنتاج در مورد پرونده های ارائه شده اختصاص دهند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)