معرفی و دانلود سری جدید سریال دکستر Dexter: New Blood

معرفی و دانلود سری جدید سریال دکستر Dexter: New Blood

اگر بتوان بازه ی زمانی 2006 تا 2013 تلویزیون را با این سوال تعریف کرد: «بدترین انسانی که یک فیلم، انیمه یا سریال می تواند شما را مجبور به طرفداری از آن کند کیست؟»، می توان استدلال قانع کننده ای برای پاسخ «دکستر مورگان» ارائه کرد. زمانی که سریال دکستر در اوج خود بود، دکستر مورگان عِندِ پرستیژ ‏ضدقهرمانی در تلویزیون بود. او خشونت تاریکِ کمیک تونی سوپرانو  در سریال The Sopranos، دوگانگی مکارانه دان دریپر در سریال Mad Men و اخلاق نادرست والتر وایت در سریال Breaking Bad را داشت که همگی به حد افراط کشیده شده بودند. اما زمانی که سریال دکستر شبکه شوتایم در اوج خود بود، دکستر مورگان برای مردم فقط یک چوب بر بود.

معرفی سریال Dexter: New Blood

دکستر: خون جدید، یک مینی سریال تریلر روانشناختی، معمایی، درام و جنایی آمریکایی است که برای شبکه کابلی Showtime به عنوان ادامه ای از سریال Dexter (فصل نهم به صورت غیر رسمی) ساخته شده است که توسط تهیه کننده سریال، کلاید فیلیپس و به کارگردانی مارکوس سیگا ساخته شده است. در این سریال مایکل سی هال و جنیفر کارپنتر به ترتیب در نقش دکستر و دبرا مورگان در کنار بازیگران جدید جک آلکات، جولیا جونز، جانی سکویا، آلانو میلر و کلنسی براون نقش آفرینی می کنند. داستان ده سال پس از وقایع پایانی سریال اصلی، «هیولاها را به خاطر می آورید؟»، که در سال 2013 پخش شد، می گذرد. اولین نمایش سری جدید سریال در Showtime در 7 نوامبر 2021 بود. سریال New Blood در ابتدا به عنوان یک مینی سریال مستقل در نظر گرفته می شد اما در فوریه 2023 تایید شد که فصل دوم، با محوریت شخصیت پسر دکستر، هریسون، در حال توسعه برای پخش در تاریخ بعدی است.

 

پیش درآمدی بر داستان سریال دکستر: خون تازه

این سریال راوی داستان دکستر، یک قاتل سریالیست که مادرش در ۳ سالگیِ او به طرز وحشتناکی توسط قاچاقچیان مواد مخدر با اره برقی روبروی چشمانش تکه تکه شد و او را یتیم کرد. در آن زمان هری مورگان (افسر پلیسی در شهر میامی)، او را به فرزندخواندگی گرفت. با درک کردن ضربه روحی وارده بر دکستر در آن سن و گرایشات روانپریشانه او، هری به آموزش دادن دکستر برای کنترل گرایشش به خون و کشتن در مسیری ویژه روی آورد. در این مسیر دکستر توسط پدرخوانده اش آموزش دیده که به جای آن که روزی مجبور به کشتن یک فرد بی گناه باشد، قاتلانی را که از چنگ قانون گریخته اند شناسایی کند و به قتل برساند. برای تسهیل این روند، دکستر به عنوان کارشناس پزشکی قانونی با تخصص تحلیل آثار خون، به استخدام پلیس میامی در آمده است. دکستر در انجام قتل هایش بسیار محتاط و ملاحظه کار است. او که به علت کار در پزشکی قانونی از تمام جزئیات و سر نخ ها در صحنه های جرم آگاه است، همواره برای قتل هایش از اتاق هایی مخصوص که آن ها را سرتاسر با پلاستیک می پوشاند استفاده می کند و پس از انجام کار با تکه تکه کردن اعضای بدن مقتول، اجزای جسد را درون کیسه های پلاستیکی قرار می دهد و در جریان گلف استریمِ اقیانوس اطلس رها می کند تا احتمال ردیابی و دستگیریش را به حداقل برساند. دکستر در طول سریال در تلاش است تا زندگی دوگانه خود را به صورت طبیعی پیش ببرد. اگرچه خود او (به عنوان راوی داستان) بیان می کند که این دو حالتی که دارد، یعنی زندگی عادی و گرایشش به کشتار، تفکیک ناپذیر هستند و هر دو بخشی از وجود او می باشند و حالا ده سال پس از وقایع قسمت آخر فصل ۸، دکستر مورگان با جعل مرگش به شهر کوچک خیالی آیرون لیک نیویورک نقل مکان کرده و هویت خود را به نام جیم لیندسی تغییر داده و یک مغازه دار محلی محسوب می شود. او با آنجلا بیشاپ، رئیس پلیس شهر رابطه برقرار کرده و تمایلات خود را برای قتل زنجیره ای سرکوب کرده است. اما در نهایت با رخ دادن اتفاقاتی و برگشتن هریسون نزد دکستر، او نمی تواند از بروز تمایلات خود و پسرش جلوگیری کند…

نقد و بررسی فصل اول سریال Dexter: New Blood

سری جدید سریال دکستر وانمود نمی کند که دکستر یا هر یک از ماجراهای ناگواری که در فصل هشت برای او پیش آمده، وجود نداشته است. با حضور کلاید فیلیپس، شورانِرِ چهار فصل استثنایی اول، این سریال جدید یک کالیبراسیون مجدد است از آنچه که قبلا بود و سعی می کند برخی از جنبه های احمقانه قسمت های پایانی مجموعه اصلی را بازخرید کند و وضوح بهتری نسبت به آن قاتل زنجیره ای با بیش از 130 جسد به نامش، ایجاد کند که تا پایان عمرش مشغول کار با چوب است. می توان گفت که Dexter: New Blood نه به بدی فصل شش تا هشت است و نه به خوبی فصل اول تا چهارم. این داستان درباره مردی است که سعی می کند به جلو برود و جایی در دنیای جدیدی پیدا کند، که البته به طرز ناامیدکننده ای در برنامه ای روایت می شود که به نظر می رسد مصمم است وانمود کند که هیچ چیز در چشم انداز تلویزیون اصلاً تغییر نکرده است.

آنچه که باید از سریال دکستر: خون تازه انتظار داشت

همان طور که خواهید دید، سریال Dexter: New Blood در تلاش است تا فرنچایز را به سمت جلو و عقب براند. این منعکس کننده شخصیت اصلی آن است که در برابر چیز بسیار بدی که به طور طبیعی پیش می آمد، زنگار زده است. اگر دکستر مورگان به عنوان بخشی از یک سریال پیشتاز پر از خلاقیت وارد تلویزیون شده، این موضوع به پشت صحنه خلاق این سریال برمی گردد. این به این معنا نیست که دکستر تا به حال کاملاً اورجینال بوده است. او همیشه از تام ریپلی اثر پاتریشیا هایسمیت و ضدقهرمانان بی شماری الهام می گرفته است که در تلاش برای حفظ موقعیت اجتماعی، باعث شعله ور شدن مارپیچ رو به سقوط مقوله جنایت می شود.

سریال اورجینال دکستر تحسین بسیاری از منتقدین را به همراه داشته و چهار فصل اول تحسین جهانی را به دست آوردند، اگرچه این استقبال چشمگیر در فصل‌های بعدی کاهش داشت اما این مجموعه جوایز متعددی را بدست آورده است از جمله دو جایزه گلدون گلوب که توسط مایکل سی هال و جان لیثگو، به ترتیب برای بازی در نقش دکستر مورگان و آرتور میچل به دست آوردند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم چینی Polar Rescue نجات قطبی

نقد و بررسی سریال کره ای Moving‏ متحرک

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان