معرفی و دانلود انیمه دکتر استون Dr. STONE

معرفی و دانلود انیمه دکتر استون Dr. STONE

دکتر استون یکی از اون نوع انیمه هاییه که شما باید اون رو دوست داشته باشین؛ چون حتی اگه از نظر فانتزی ‏از اون طرف بوم افتاده باشه بازم در عین فانتزی بودن واقع گرایانه ست. البته اشتباه نکنین، این از نوع انیمه ‏هاست که شما یا اون رو دوست خواهید داشت یا از اون متنفر خواهید شد. تو این انیمه یه سری لحظات ‏است که یا شما رو عاشق انیمه می کنه یا این که باعث می شه از اون متنفر بشین چرا که ممکنه گاهی احمقانه ‏به نظر برسه. البته خودم تو دسته اول قرار گرفتم و دلیلش رو هم توضیح می دم. دکتر استون به همان اندازه ‏که یک نمایش کمدیه در مورد علم هم هست و قول می دم اگه به تماشاش ادامه بدین از خنده روی زمین ‏غلت بزنین. البته خودم، اوایل تماشا این کمدی رو خیلی دوست داشتم و از چند قسمت اول واقعاً لذت بردم، ‏اما اونا در مقایسه با چیزایی که انیمه دکتر استون بعداً ارائه می ده، چیزی نیستن. ساز و کار انیمه آرومه، اما ‏قسمت به قسمت مغزتون رو منفجر می کنه و بعد از فهمیدن این موضوع بود که من صادقانه شروع کردم به ‏کندو کاو توی نمایش و الان هم منتظرم بهار 1402 برسه تا فصل جدیدش بیاد.‏

صحنه نمایش به قدری جذابه که شما رو درگیر خودش می کنه: زمین سنگی شده! با یه نور مرموز که ناگهان کره ‏زمین رو فرا می گیره همه چی به سنگ تبدیل شده. حتی یه نفر روی این سیاره زنده باقی نمونده. با این حال، ‏تحجر به معنای مرگ نیست. آدما هنوز سالمن و واقعاً زنده هستن، اما نمی تونن حرکت کنن، نمی توانن ‏صحبت کنند و نمی تونن فکر کنن… خب، البته یه نفر هست که هنوز توانایی تفکر خودش رو حفظ کرده و با ‏عزم پولادین خودش، تحجر خودش رو می شکنه. من در مورد کسی غیر از قهرمان داستان صحبت نمی کنم: ‏دانشمندمون سنکو‏!

معرفی مانگای دکتر استون Dr. STONE

دکتر استون یه مجموعه انیمه فانتری، علمی-تخیلی و ماجراجویی ژاپنیه که داستان مانگاش توسط ریچیرو ایناگاکی نوشته شده و توسط آرتیست اهل کره جنوبی بوئیچی تصویرگری شده. مانگای مجموعه از مارس 2017 تا مارس 2022 در هفته نامه شونن جامپ پخش شده و مجموعاً در بیست و شش جلد تانکوبون گردآوری شده. داستان Dr.STONE درباره نابغه علمی نوجوان، سنکو ایشیگامی ـه که قصد داره تمدن رو بعد از 3700 سال سنگ شدن بشریت بازسازی کنه. تا ژوئن 2022، مانگای اثر بیش از 14 میلیون نسخه تیراژ داشته. در سال 2019 هم، دکتر استون برنده شصت و ‏چهارمین جایزه مانگا شوگاکوکان برای دسته شونن شده.‏

معرفی انیمه Dr. STONE

انیمه Dr.STONE توسط TMS Entertainment تولید شده ‏ که فصل اولش (24 قسمتی) از ژوئیه تا دسامبر 2019 در Tokyo MX پخش شد. فصل دوم این مجموعه انیمه با تمرکز روی آرک Stone Wars از ژانویه تا مارس 2021 پخش شد. فصل سومش هم قراره آوریل 2023 پخش بشه.

درآمدی بر داستان Dr. Stone

در سال 2019 میلادی، یه برق مرموز به طور ناگهانی تقریباً تمام انسان ها رو به سنگ تبدیل می کنه. نسل بشر به مدت 3700 سال در حالت سنگی گرفتار میشه تا اینکه آوریل سال 5738، یه اعجوبه 15 ساله به نام ایشیگامی سنکو ناگهان زنده می شه تا خودش رو در دنیایی ببینه که تمام آثار تمدن بشری تو اون زمان فرسایش پیدا کرده. سنکو یه کمپ راه اندازی می کنه و شروع به مطالعه انسان های متحجر یا سنگی می کنه تا علت این رویداد و همچنین درمانش رو پیدا کنه. شش ماه می گذره و دوست سنکو، اوکی تایجو از خواب بیدار می شه و سنکو متوجه می شه که احیای بشر با اسید نیتریک امکان پذیره. با این کشف، اونا ترکیبی رو ایجاد می کنن که به اونا امکان می ده فوراً دیگران رو احیا کنن. اونا با احیای یه رزمی کار معروف دبیرستانی به نام شیشیو سوکاسا و همکلاسیشون که از قضا کراش تاجو هم هست به اسم اوگاساوا یوزوریها با هدف بازسازی تمدن با تمرکز بر علم ماجراجوییشون رو شروع می کنن.

سوکاسا در نهایت نشان می ده که با ایده سنکو برای تشکیل یه تمدن علمی جدید مخالفه و معتقده که دنیای قدیم آلوده ست و نباید بازسازی بشه. در عوض، اون می خواد یه نظم جهانی جدید مبتنی بر قدرت و زور برقرار کنه و تا جایی پیش می ره که هر آدم بزرگسال سنگ شده ای که سر راهش قرار می گیره رو نابود می کنه تا از دخالت اونا تو رسیدن به اهدافش جلوگیری کنه. پس از به زور گرفتن فرمول ترکیب احیا از سنکو، سوکاسا وقتی متوجه میشه که سنکو بلده که چطور سلاح هایی بسازه که خودش در برابرشون شانسی نداره، سعی می کنه اون رو به قتل برسونه. سوکاسا با اعتقاد به اینکه تونسته سنکو رو بکشه، شروع به تأسیس گروه خودش تو عصر جدید حجر می کنه. سنکو بعد از بهبودی از تجربه نزدیک به مرگ خودش، قبیله ای از مردم رو کشف می کنه که قبلاً روی سیاره زندگی می کردن و این رو فرصتی برای ایجاد پادشاهی علم خودش می بینه.

حرف آخر

دکتر استون به دلیل رویکردش به ژانر علمی تخیلی و نحوه برخورد با اون، قطعاً چند نفر رو عصبانی می کنه. یه بررسی روی نقدهای موجود داشتم و به نظرات متفاوتی برخوردم و می تونم بفهمم که برخی از نظرات منفی ممکنه از کجا نشات بگیره. اما اگه بتونین این موضوع رو نادیده بگیرین، واقعاً یکی از بهترین انیمه ها انتظارتون رو می کشه. تماشای این انیمه باعث می‌شد بعد از هر قسمت، باز هم بیشتر بخوام و بیشتر هفته‌ها به محض انتشار اون رو درجا دانلود و تماشا می کردم. انتقال این انیمه از کمدی، که بهتر از اکثر انیمه های کمدی موجوده، به لحن تیره تر، هر زمان که لازم بود، یکی از نکات برجسته ای بود که من رو درگیر خودش می کرد. به طور کلی، دکتر استون منبع سرگرمی بسیار خوبیه و قطعا یکی از انیمه های مورد علاقه من هستش.

Related posts

نقد و بررسی فیلم Furiosa: A Mad Max Saga‎‏ فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه با بازی کریس همسورث

نقد و بررسی فیلم Fancy Dance‏ رقص خیالی

نقد و بررسی فیلم ترسناک Disappear Completely محو کامل