معرفی بهترین فیلم های انیمیشن استودیو دریم ورکس

دنباله ها از همان ابتدا جزء اصلی فیلم سازی بوده اند و فیلم های انیمیشن به طور خاص یکی از برجسته ترین مکان ها برای دیدن فیلم های دنباله  بوده اند. این دنباله ها کمک می کنند که یک فیلم انیمیشن بتواند به فرنچایز خودش تبدیل شود، خواه یک سریال اصلی و دائماً در حال تکامل مانند داستان اسباب بازی باشد یا یک اقتباس درخشان مانند فیلم های Spider-Verse. یکی از بزرگ ترین و برجسته ترین استودیوهای انیمیشن سازی در ساختن دنباله های برجسته برای بسیاری از موفق ترین فیلم هایشان، استودیو انیمیشن DreamWorks است و هیچ محدودیتی برای انواع دنباله هایی که این استودیو برای دهه ها به نمایش گذاشته است، وجود ندارد. حتی در سال 2024 با پاندای کونگ فو کار 4 که به تازگی منتشر شده است، استودیو همچنان به اثبات قدرت و تسلط خود در ایجاد دنباله هایی برای فیلم هایش ادامه می دهد. حتی برخی از دنباله ها آنقدر مورد توجه قرار گرفته اند که به عنوان یکی از محبوب ترین و تحسین شده ترین فیلم های انیمیشن تمام دوران در نظر گرفته می شوند. انیمه لیست، فهرستی از بهترین فیلم های انیمیشن استودیو دریم ورکس تهیه کرده است.

 

  1. فیلم Shrek 2

اولین دنباله واقعی که استودیو دریم ورکس منتشر کرد، فیلم شرک 2 بود که انتظارات زیادی را بر دوش می کشید و مجبور بود یکی از تاثیرگذارترین و نمادین ترین فیلم های انیمیشن تمام دوران را دنبال کند. با این حال، فیلم نه تنها توانسته است به نقاط قوت و شایستگی های فیلم اصلی عمل کند، بلکه از برخی جهات حتی از شرک اصلی نیز پیشی گرفت. این فیلم به داستان شرک، فیونا و دانکی می پردازد که برای ملاقات با والدین فیونا، پادشاه و ملکه به خانه دوران کودکی فینوا می روند.

 

  1. فیلم Puss in Boots: The Last Wish

یکی از بزرگ ترین سورپرایزهای غیرمنتظره دریم ورکس در خاطرات اخیر، فیلم گربه چکمه پوش: آخرین آرزو به راحتی بهترین فیلمی است که آن ها در بیش از یک دهه اکران کرده اند. این فیلم داستان گربه چکمه پوش افسانه ای را دنبال می کند که 8 زندگی از 9 زندگی خود را به عنوان یک گربه گذرانده است و خود را به بازنشستگی می سپارد تا دیگر با حقیقت مرگ روبرو نشود. با این حال، هنگامی که او در مورد جستجو برای آخرین آرزوی افسانه ای می شنود، برای بازگرداندن زندگی های 9 گانه دست به کار می شود.

 

  1. فیلم Kung Fu Panda 2

پاندای کونگ فو کار 2 که از نظر بسیاری بهترین فیلم در این مجموعه است، جهان و شخصیت ها را به سطح بالاتری از بلوغ و عمق ارتقا می دهد، در ابتدا نشان داده می شود که پو و پنج آتشین، از دره صلح محافظت می کنند. آموزش و زندگی مشترک آنها به زودی توسط یک شرور خطرناک به نام شن تهدید می شود که قصد دارد از یک سلاح مرموز برای از بین بردن کامل کونگ فو استفاده کند. به زودی به پو و پنج آتشین مأموریت می رسد که به سراسر چین سفر کنند تا نقشه خطرناک شن را متوقف کنند.

 

  1. فیلم How to Train Your Dragon 2

فیلم چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۲، بی دندون و هیکاپ و برک را پنج سال پس از وقایع فیلم اول دنبال می کند که اکنون در هماهنگی بین اژدهایان و وایکینگ ها زندگی می کنند و به دنبال ترسیم سرزمین های ناشناخته هستند. در حالی که در تلاش برای کشف بیشتر جهان هستند، با اژدها سواری مرموز روبرو می شوند، شخصیتی ناشناخته که بر آسمان ها تسلط دارد و مدت ها قبل از هیکاپ و برک با اژدهایان ارتباط برقرار کرده است. با یک شرور جدید خطرناک در افق، هیکاپ و دوستانش باید برای محافظت از دهکده خود و اژدهایانشان گرد هم بیایند.

 

  1. فیلم Kung Fu Panda 3

در پاندای کونگ فوکار 3، پو با ژنرال کای، یک جنگجوی قدرتمند که از قدرت قلمرو ارواح استفاده کرده و از چی جنگجویان کونگ فو استفاده می کند، می جنگد. در همان زمان، کل جهان بینی پو زمانی که او به طور اتفاقی با دیدن پدر بیولوژیکی خود که او را مرده فرض می کرد، تغییر می کند. او به زودی به روستای پانداها که در آن متولد شده بود می رود، به این امید که بتواند یاد بگیرد که چگونه بر چی خود در روستای پانداها مسلط شود.

 

  1. فیلم How to Train Your Dragon: The Hidden World

در فیلم چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان، بعد از ماجراهای فیلم قبل هیکاپ رئیس برک شده و دارد اژدهایانی که اسیر شده اند را نجات می دهد. در هنگام گریمل شکارچی که همهٔ خشم شب هارا شکار نموده است، متوجه می شود هنوز بی دندان را شکار نکرده و اژدهای ماده خشم شب را برای طعمه به برک می فرستد. در یک فلاش بک هیکاپ یاد حرف پدرش میفتد که جایی به نام دنیای پنهان وجود دارد که همهٔ اژدهایان در آنجا هستند در این هنگام بی دندان متوجه نسخهٔ ماده نوع اژدهای خود شده و آن را می بیند.

 

  1. فیلم Madagascar 3: Europe’s Most Wanted

سومین و آخرین فیلم از مجموعه ماداگاسکار، گروه چهارتایی حیوانات باغ وحش سابق را می بیند که به جستجوی مداوم خود برای بازگشت به خانه شان در باغ وحش سنترال پارک ادامه می دهند. آن ها متوجه می شوند که برای یافتن پنگوئن هایی که قبلاً آنها را رها کرده اند و در مونت کارلو انواع شیطنت ها را ایجاد می کنند، باید از اروپا بگذرند. با یک افسر کنترل مرگبار که اکنون در تعقیب آنها است، گروه مجبور می شوند در یک سیرک در حال سفر پنهان شوند تا در اروپا گیر نکنند.

 

  1. فیلم The Croods: A New Age

دنباله ای غیرمنتظره که 7 سال پس از فیلم اصلی The Croods منتشر شد، خانواده کرود را در حال کشف بهشتی به ظاهر عالی در حالی که در جستجوی یک زیستگاه امن تر هستند، دنبال می کند. با این حال، آنها به زودی متوجه می شوند که این بهشت خانه ی بهترزاده هاست، خانواده ای تکامل یافته تر که بیشتر شبیه انسان های امروزی هستند تا غارنشینان نئاندرتالیکی مثل خودشان. این دو خانواده اکنون مجبورند سعی کنند این پناهگاه را به اشتراک بگذارند، اختلافات آنها روز به روز بیشتر و خنده دارتر می شود.

علاقمندان می توانند جهت دانلود بهترین فیلم های انیمیشن به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آنها با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)