معرفی بهترین فیلم های فانتزی دهه اول قرن 21

برترین فیلم های فانتزی دهه اول قرن 21

ژانر فانتزی در سینما فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است. دهه 1980، دوران طلایی فیلم های فانتزی بود که به خاطر جلوه های عملی چشمگیر و فضای تاریکشان محبوب بودند، اما این سبک در دهه 1990 رنگ باخت. سپس، در سال 2001، هری پاتر و سنگ جادو و ارباب حلقه ها: یاران حلقه وارد سینما شدند و کلاً عصر جدیدی از فانتزی را در تصاویر خود ایجاد کردند. بسیاری از فیلم های فانتزی که در این دهه اکران شده اند، پس از بیست سال تماشا ماندگار هستند. برخلاف روند فعلی فانتزی، که سعی می کند برای کپی برداری از بازی تاج و تخت، همه چیز را تا حد امکان تاریک یا واقع بینانه کند، فانتزی دهه ۲۰۰۰ ترکیبی از همه چیز را ارائه می کرد. ماجراجویی های عجیب و غریب، جوی تاریک که شخصیت ها را به مکان های ناراحت کننده سوق می دهد و نمایش های حماسی از قهرمانی و شجاعت را به تصویر می کشد. در انیمه لیست فهرستی از بهترین فیلم های فانتزی اوایل قرن 21، تهیه کرده ایم.

 

  1. فیلم The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

در گوشه ای دنج از سرزمین میانه به نام شایر، فرودو بگینزِ هابیت، یک حلقه جادویی را از عمویش، بیلبو به ارث می برد، که مشخص می شود حلقه ای است که به ارباب تاریکی، سائورون مرتبط است. فرودو و دوستانش تحت تعقیب ماموران سائورون، به دره الف ها در ریوندل می روند. در آنجا، آنها متوجه می شوند که تنها راه برای از بین بردن حلقه، پرتاب آن به آتشفشانی است که حلقه در آن ساخته شده است، کوه نابودی، واقع در قلب سرزمین سائورون یعنی خودِ موردور.

 

  1. فیلم Shrek

در اعماق باتلاقی افسانه ای، شرک (مایک مایرز) زندگی می کند، یک غول ضداجتماع که ترجیح می دهد خود را دور از جامعه نگه دارد تا اینکه توسط جهان قضاوت شود. یک روز، چند ده شخصیت افسانه ای توسط لرد فارکاد (جان لیتگو) که آنها را از پادشاهی خود اخراج کرده است، مجبور به وارد شدن به باتلاق او می شوند. شرک با کمک یک الاغ سخنگو (ادی مورفی) موافقت می کند که در ازای حذف فارکاد، به متحصنان کمک کند تا شاهزاده فیونا (کامرون دیاز) را نجات دهد.

 

  1. فیلم Spirited Away

هنگام نقل مکان به خانه جدید، چیهیرو و والدینش به طور تصادفی به یک حمام عمومی در دنیای ارواح می رسند. والدین او به خاطر خوردن غذای روحی به خوک تبدیل می شوند، اما چیهیرو از پسر جوانی به نام هاکو کمک می گیرد و آگاه می شود که برای زنده ماندن، باید از جادوگر مسئول حمام، یعنی یوبابا کار بگیرد. چیهیرو موفق می شود، اما یوبابا نام او را می گیرد و نام جدیدش را سِن می گذارد و چیهیرو را به دام می اندازد تا زمانی که بتواند راهی برای بازپس گیری هویت خود پیدا کند.

 

  1. فیلم Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl

یک دختر جوان یعنی الیزابت سوان، یک مدال دزدان دریایی را از پسر جوانی به نام ویلیام ترنر می گیرد، آن هم از ترس اینکه اگر با آن پیدا شود مجازات شود. سال ها بعد، او توسط خدمه مروارید سیاه ربوده می شود، زیرا او را با فردی اشتباه می گیرند که برای خلاصی از نفرین مرگ ناپذیرشان نیاز دارند. ویل برای نجات او، خود را با کاپیتان جک اسپارو (جانی دپ)، دزد دریایی که سابقه ای طولانی با مروارید سیاه و کاپیتانش، هکتور باربوسا (جفری راش) دارد، هماهنگ می شود.

 

  1. فیلم Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

سال سوم هری پاتر (دنیل رادکلیف) در هاگوارتز به دلیل فرار سیریوس بلک (گری اولدمن)، یک قاتل محکوم به قتل والدین هری، به سخت ترین سال او تبدیل می شود. به این ترتیب، زمین های هاگوارتز اکنون توسط مرگ خوارها، هیولاهای وحشتناکی که قربانیان خود را از شادی تخلیه می کنند، قرق می شود. با این حال، این سال لحظات امیدوارکننده ای دارد، مانند سوار شدن بر پشت هیپوگریف و یادگیری از جدیدترین معلم دفاع در برابر هنرهای تاریک، یعنی ریموس لوپین.

 

  1. فیلم The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch, and the Wardrobe

در طول جنگ جهانی دوم چهار بچه به نام های پیتر، سوزان، ادموند و لوسی از طریق کمدی به سرزمین نارنیا که تحت سلطه جادوگر سفید است وارد می شوند، این سرزمین به خاطر طلسم جادوگر همیشه زمستان است و جادوگر مانع ورود کریسمس به آن جا شده است. منجی بزرگ، اصلان، برای نجات نارنیا و ساکنانش به کمک بچه ها می آید.

 

  1. فیلم Coraline

کورالین جونز (داکوتا فانینگ) وقتی پدر و مادرش به خانه جدیدی در مجتمع آپارتمانی پینک پالاس که پر از مستاجران عجیب و غریب است نقل مکان می کنند، اصلاً خوشحال نیست. یک روز، او دَرِ کوچکی را در دیوار پیدا می کند که به دنیای دیگری منتهی می شود که در آن مادر دیگرش (تری هچر) زندگی می کند، که جهان را به گونه ای دستکاری کرده که مطابق با تمام خواسته های کورالین باشد. با این حال، هر چه کورالین بیشتر این دنیای دیگر را کاوش کند، بیشتر آشکار می شود که چیزی شرور در زیر زرق و برق آن زندگی می کند.

 

  1. فیلم Stardust

در حالی که پادشاه استورم هولد (پیتر اوتول) در بستر مرگ است، یاقوت خود را به آسمان پرتاب می کند و ادعا می کند که هر کدام از سه پسر زنده اش زودتر آن را بدست آورد، پادشاه بعدی خواهد بود. یاقوت، ستاره ای به نام ایواین (کلر دینز) را از آسمان می اندازد و تریستان تورن (چارلی کاکس)، مرد جوانی از شهر وال، او را پیدا می کند و می خواهد او را پس بگیرد و با عشقش، ویکتوریا، ازدواج کند. در همین حال، ملکه جادوگر لامیا (میشل فایفر) نیز به دنبال ایواین است که قلبش را بدرد تا او و دو خواهرش بتوانند جوانی خود را بازیابند.

 

  1. فیلم Corpse Bride

ویکتور ون دورت (جانی دپ) و ویکتوریا اورگلوت (امیلی واتسون) دو اشرافی جوان هستند که قرار است با هم ازدواج کنند، اما ویکتور تمرین عروسی را به هم می زند. در آن شب، او در جنگل سرگردان می شود و قبل از اینکه حلقه خود را روی انگشت اسکلتی بگذارد، در حال تمرین سوگند برای ازدواج است. این کار جسدی به نام امیلی (هلنا بونهام کارتر) را زنده می کند و ویکتور را با خود به دنیای زیرین می برد و معتقد است که سوگند او صادقانه است.

علاقمندان می توانند جهت دانلود برترین فیلم های فانتزی دهه اول قرن 21 به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آنها لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)