نقد و بررسی سریال Fargo فارگو

معرفی سریال Fargo

فارگو مرا غافلگیر کرد. وقتی شروع به تماشا کردم، مطمئن نبودم که بازسازی فیلم برنده اسکار برادران کوئن با همین نام… دنباله، پیش درآمد، یک داستان فرعی به هم مرتبط و غیره و غیره داشته باشد… هیچ چیز نمی دانستم و اگر من کاملاً صادق باشم، انتظار بسیار کمی داشتم. من قبل از تماشای یک قسمت آن متنی در مورد آن نوشته بودم اما حال که آن را کامل دیده ام و با توجه به بزرگترین پیچش داستانی که در زرادخانه خود دارد، آن نوشته را شرم آور می خوانم: این یکی از بهترین سریال های تلویزیونی است. این سریال تاریکی، کمدی، غم و اندوه، رفتن روی اعصاب، دلهره و ترس را با قلمی ماهرانه، بازیگران توانا، اجرا های بی نظیر و فیلم برداری مسلط هیچکاکی در تعلیق و تجربه ای گیرا ارائه می دهد که توصیف آن دشوار است، اما آه، لذت بردن و لذت بردن از آن بسیار آسان است. مارتین فریمن، بیلی باب ثورتون، آلیسون تولمن، کالین هنکس، کیت کارادین، باب اودنکرک و جوی کینگ جوان، مانند بقیه بازیگران مکمل سریال که هوشمندانه جمع شده اند، همگی برجسته هستند. داستان و فیلمنامه ها با دیالوگ های فراموش نشدنی، دیالوگ های شخصیت های لرزان و برخوردهای پرتنش باورنکردنی ساخته و اجرا شده اند. فیلم برداری و موسیقی جذاب، تداعی کننده و جذاب هستند. و تقریباً غیرممکن است که حدس بزنیم نوآ هاولی، شرورانر فصل بعدی سریال فارگو، در چه مرحله ای قرار خواهد گرفت.  این سریال چیزهای جذاب، غنی و بسیار پیچیده تری از درام های جنایی قبلی دارد.

 

طرح داستان و بازیگران سریال فارگو

قسمت اول از 10 قسمت فصل اول سریال فارگو یک داستان کاملاً جدید از جنایت واقعی را نشان می دهد و یک پرونده جدید و شخصیت های جدید را دنبال می کند که همگی در طنز، قتل و غیره که فیلم برادران کوئن را ماندگار کردند، ریشه دوانده است. کلاسیک بیلی باب تورنتون در نقش لورن مالوو، مردی بی رحم و مکار است که برای همیشه زندگی فروشنده بیمه شهری کوچک، لستر نایگارد با بازی مارتین فریمن را تغییر می دهد. کالین هنکس نقش گاس گریملی معاون پلیس دولوث را بازی می کند، پدری مجرد که هنگام مواجهه با مالوو باید بین امنیت شخصی و وظیفه اش به عنوان پلیس یکی را انتخاب کند، و آلیسون تولمن در نقش مالی سولورسون، معاون جاه طلب Bemidji که متقاعد شده نایگارد که آنقدر که به نظر می رسد بی گناه نیست. او معتقد است که لستر همسرش را به قتل رسانده است، مسئول مرگ همکار مولی بوده است و حتی ممکن است با مالووی مرموز ارتباط داشته باشد، احتمالی که کلانتر بیل اسوالت با بازی باب اودنکرک حاضر به تایید آن نیست.

 

نقد و بررسی سریال فارگو

فارگو مانند فیلمی که به عنوان قانون به حساب می آید، در خلق یک شهر ساده پر از مردمان ساده که خانه همه افراد عجیب و غریب، قهرمانان معمولی، بزدل های معمولی، جنایتکاران خطرناک، کم نورترین لامپ ها و دیگر شخصیت های عجیب و غریب است، برتری می یابد. با گذر از یک خط ظریف بین کمدی تاریک و درام، قسمت زیرین هر سنگ را بدون از دست دادن حس شوخ طبعی بررسی می کند. و این تعادل و مهارتی است که با آن حفظ شده است که فارگو را از رقابت با دیگر سریال های این دست جدا می کند. جایی که دیگران ممکن است به راحتی بیش از حد به سمت حماقت منحرف شده باشند، خود را خیلی جدی بگیرند یا به طور کلی شتاب خود را از دست داده باشند، سریال هاولی از یک پا به پای دیگر بدون از دست دادن یک قدم یا نشانه می پرد. زمان بندی کمدی یک چیز است، اما زمان بندی کمدی، زمان بندی دراماتیک، سرعت، لحن و طرح بندی – باعث می شود شما احساس شدیدی نسبت به گروهی از شخصیت ها داشته باشید و در عین حال به شما این امکان را می دهد که احساس راحتی کنید، بخندید، نفس نفس بزنید و دهان خود را بگیرید. چهار زانو بنشینید یا شما را به این فکر بیاندازد که همه چیز خوب است (در صورتی که مطمئناً اینطور نیست) – و این ها برای این سریال چیز خاصی و ویژه ای محسوب می شود.

 

تشابهات فیلم و سریال Fargo

مهمتر از آن، تشابهات بین سریال و فیلم فقط داستان را غنی می کند و نمایش را بهبود می بخشد. سریال دنباله ای است که ده سال بعد از فیلم اتفاق می افتد و تعداد انگشت شماری از عناصری که این دو را به هم گره می زنند، با دقت طراحی و به کار گرفته شده اند تا بیش از حد یا کم رنگ تر از این ارتباط به نمایش درآیند. سریال Fargo چندین نوع شخصیت و نقاط داستانی مشابه را معرفی می کند، بله، اما به سرعت از خود فاصله می گیرد و از زمانی که یک سریال تلویزیونی ده قسمتی بیش از یک فیلم بلند دو ساعته ارائه می شود، نهایت استفاده را می برد. هاولی، نویسندگان و بازیگرانش صبور و عامدانه عمل می کنند و به هر قهرمان و شخصیت منفی این فرصت را می دهند تا در طول داستان به طور طبیعی اقتباس و تکامل پیدا کنند. البته که همه چیز خوب و عالی است، اما هیچ چیز به این منوال پیش نمی رفت اگر به خاطر کمک های شایسته بازیگران، که بازی های کاملاً خیره کننده ای را ارائه می دهند، نبود.

 

فصل اول سریال فارگو یک فیلم منحصر به فرد 10 ساعته

فارگو مانند یک فیلم 10 ساعته ارائه می شود نه فیلمی که با نقاب‌های زیرکانه، کلیشه‌ها و قراردادهای این ژانر تشکیل شده باشد. یک فیلم 10 ساعته واقعی و منحصر به فرد. یک سریال که با دقت نقشه‌برداری شده است و نه یک تکرار، برداشتی کاملاً تازه از معاملات جنایی نه چندان تازه، و داستانی به همان اندازه که غیرقابل پیش‌بینی است تزلزل‌ناپذیر، مؤثر و نیروبخش است. و اگر به اندازه کافی ستایش نکرده باشم، این سریال خاص و نمونه است.

علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Fargo‏ با زیرنویس فارسی به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای بدون سانسور آن لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)

نقد و بررسی فیلم The Bikeriders موتورسواران با بازی تام هاردی

نقد و بررسی سریال تایلندی The Believers معتقدان