بررسی و معرفی فیلم Fast X سریع و خشن 10

معرفی و اعلام تاریخ انتشار فیلم فست ایکس (سریع و خشن 10) – Fast X

در طول 21 سال گذشته، فرانچایز Fast and Furious خود را از فیلمی در مورد مسابقات خیابانی به یکی از سودآورترین و غیرمرسوم‌ترین تجربه‌های سینمایی امروز با مجموعه‌ای از دنباله‌ها، اسپین‌آف‌ها، سریال‌های تلویزیونی، بازی های ویدیویی و موارد دیگر تبدیل کرده است. در طول این مدت، فیلم‌ها از موفقیت‌های متوسط باکس آفیس به موفقیت‌های بی‌نظیر تغییر رنج داشته اند، بافیلم های Furious 7 و The Fate of the Furious  که هر مرزهای میلیارد دلاری را در سراسر جهان تحت‌الشعاع قرار دادند و یا حتی فیلم F9: The Fast Saga  که وسط کرونا منتشر شد، پس از اکران در ژوئن 2021، تغییرات زیادی را ایجاد کرد.

همه اینها به این معنی است که این فرنچایز برای ماندن، حداقل برای چند فیلم دیگر، با دهمین قسمت اصلی آن، که اکنون رسما با نام Fast X شناخته می شود، در راه است. اما قبل از اینکه پیراهن‌های Corona، Von Dutch خود را در دست بگیرید و شروع به سر و کله زدن با دوج چارجر خود کنید، نکاتی وجود دارد که باید در مورد این بلاک باستر (فیلمی که هیت میشه) خفن و پربودجه بدانید.

 

معرفی سینمایی Fast X یا Fast & Furious 10

سینمایی فست ایکس یا سریع و خشن ۱۰ یک فیلم اکشن آمریکایی به کارگردانی لویی لتریر و نویسندگی جاستین لین و دن مازیو است که در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد. این فیلم دنباله‌ای بر اف۹ (۲۰۲۱) است و دهمین قسمت اصلی و یازدهمین فیلم بلند از مجموعهٔ سریع و خشمگین به‌شمار می‌رود. در این فیلم وین دیزل در نقش دومینیک تورتو، در کنار جیسون استاتهام، میشل رودریگز، جان سینا، جیسون موموآ، بری لارسون، تایریس گیبسون، لوداکریس، جوردانا بروستر، ناتالی امانوئل، سانگ کانگ، اسکات ایستوود، مایکل روکر، دانیلا ملچیور، آلن ریچسون، کاردی بی، هلن میرن، ریتا مورنو، و شارلیز ترون ایفای نقش می‌کنند.

در نوامبر ۲۰۱۴ تأیید شد که پس از خشمگین ۷ (۲۰۱۵) حداقل سه فیلم دیگر در این فرنچایز وجود خواهد داشت. در اکتبر ۲۰۲۰ اعلام شد که مجموعهٔ اصلی که با نام حماسهٔ سریع شناخته می‌شود، با انتشار قسمت دهم و یازدهم و با حضور لین، مورگان و بازیگران اصلی به پایان می‌رسد. عنوان رسمی فیلم با شروع فیلم‌برداری در آوریل ۲۰۲۲ اعلام شد.

فست اکس قرار است در ۱۹ مهٔ ۲۰۲۳ به وسیلهٔ یونیورسال پیکچرز در ایالات متحده منتشر شود. در حالی که دنباله آن برای انتشار در فوریه ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده‌است.

 

فیلم Fast X در 19 می 2023 منتشر خواهد شد

اگر در یک دنیای موازی زندگی می‌کردیم، تا به حال کار دانلود فیلم سریع و خشن 10 تمام شده بود ( چرا که در ابتدا قرار بود در 2 آوریل 2021 افتتاح شود) و الان درباره نقد و ارزش تماشای آن و فیلم های آینده‌ی Fast & Furious صحبت می‌کردیم به جای آنکه بخواهیم از سینمایی Fast X اطلاعاتی به شما بدهیم. اما باز هم این خبر خوبی است که کرونا تقریباً تمام شده و فیلم Fast and Furious 10 اکنون قرار است در 19 مه 2023 (جمعه 29 ارديبهشت 1402) اکران شود، فیلمی که به نظر می رسد حسابی خواهد ترکاند.

 

وین دیزل، میشل رودریگز، سونگ کانگ و دیگر اعضای فیلم سریع و خشن برمی‌گردند.

هنوز نمی‌توان گفت که خانواده در حال گسترش سریع و خشمگین، کجایِ کار قسمت دهم این مجموعه قرار می‌گیرند، اما می‌دانیم که اکثر بازیگران اصلی معرفی شده در طول سال‌ها برای چند کورس هیجان‌انگیز و دلهره‌آور بازخواهند گشت. پس از دیگری در اکتبر 2020 گزارش شد که نه تنها وین دیزل در نقش دومینیک تورتو بازخواهد گشت، بلکه لتی اورتیز (میشل رودریگز)، رومن پیرس (تایریس گیبسون)، تج پارکر (کریس “لوداکریس” بریج)، میا تورتو (جوردانا بروستر)، ناتالی رامزنگس، ناتالی کالسی (رامسی) و هان لو (سون کانگ) همگی برای کورس دیگری از اکشن های پرتنش برمی‌گردند.

وین دیزل طی مصاحبه ای در ژوئن 2021 فاش کرد که کاردی بی، تازه وارد فرنچایز، در نقش لیسا در فیلمFast and Furious 10  بازخواهد گشت، البته این بار با نقشی گسترده تر. در آوریل 2022 مشخص شد که شارلیز ترون دوباره به عنوان Cipher، تروریست سایبری که پس از پایان فیلم Fast & Furious 9 دوباره آزاد شده، بازخواهد گشت.

ما همچنین با عضو جدیدی از خانواده تورتو آشنا خواهیم شد، زیرا قرار است ریتا مورنو به عنوان مادربزرگ دام ظاهر شود. صحبت از اعضای جدید گروه شد…

 

جیسون موموآ، بری لارسون و دانیلا ملکیور همگی به بازیگران فیلم Fast X پیوستند

همیشه دور میز دومینیک تورتو جا برای صندلی‌های بیشتر وجود دارد؛ بنابراین جای تعجب نیست که بازیگران فیلم سریع و خشن 10 همچنان بیشتر و بیشتر می‌شوند. در ژانویه 2022، فاش شد که خود آکوامن، جیسون موموآ در حال پیوستن به فرنچایز در نقش یک آنتاگونیست نامشخص است و رسماً خود را به لیست طولانی شرورهای خشمگینی که خدمه تورتو را از نظر جسمی، ذهنی و روحی به چالش کشیده اند، اضافه می‌کند. در مارس 2022، موموآ هنگام صحبت با ورایتی، شخصیت خود را به عنوان یک طاووس توصیف کرد.

اخبار متعاقبی که برای انتخاب بازیگران در مارس 2022 منتشر شد، فاش کرد که دانیلا ملکیور، بازیگر فیلم The Suicide Squad، در نقشی نامعلوم به این فرنچایز پیوست. اما کمپانی DC نمی‌تواند از فیلم Fast X لذت کافی ببرد، زیرا بری لارسن، ستاره کاپیتان مارول (شزم!)، که قبلاً خود را برای این فرنچایز معرفی کرده بود، در یک پست اینستاگرامی توسط وین دیزل فاش شد که به بازیگران Fast X می‌پیوندد. با این حال، هنوز مشخص نشده است که لارسن در کدام سمت میز تورتو خواهد نشست.

 

سینمایی Fast X اولین فصل از فینال دو قسمتی فرنچایز خواهد بود

پس از اکران، فیلم Fast and Furious 10 بخشی از چیزی بسیار بزرگتر از یک فیلم اکشن ماجراجویی فوق العاده خواهد بود. در واقع، این اولین قسمت از یک پایان دو قسمتی برای فرنچایزی خواهد بود که 21 سال پیش آغاز شد. هنگامی که برای اولین بار این اخبار منتشر شد که یونیورسال پیکچرز قصد دارد فرنچایز سریع و خشمگین (حداقل سری خط اصلی) را در آینده ای بسیار نزدیک تکمیل کند، خبرگزاری ددلاین گزارش داد که به جای استفاده از یک مدل دنباله دار سنتی برای دو قسمت آخر، کارگردان قدیمی فرنچایز جاستین لین یک داستان بزرگ را در دو فیلم روایت می‌کند که با سینمایی Fast and Furious 10 شروع می‌شود.

هیچ شخصی از اعضای این پروژه فاش نکرده است که دقیقاً چه چیزی در فیلم دهم سریع و خشن ساخته خواهد شد (یا یازدهمین قسمت از این فرانچایز) اما ایده ای شبیه به فیلم Avengers: Infinity War و End Game در “Fast Saga” شگفت انگیز به نظر می رسد.

 

تاریخ انتشار فیلم سریع و خشن 10

این فیلم 29 اردیبهشت 1401 در آمریکا اکران می‌شود و علاقمندان می‌توانند پس از انتشار جهت دانلود فیلم Fast X به سایت انیمه‌لیست، مرجع دانلود انیمه، سریال و فیلم مراجعه فرمایند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم Babes بِیبز

نقد و بررسی فیلم A Perfect Day for Caribou یک روز عالی برای کاریبو

نقد و بررسی فیلم A Family Affair یک رابطه خانوادگی با بازی نیکول کیدمن