معرفی، نقد و بررسی سریال FBI: Most Wanted اف بی آی: تحت تعقیب

معرفی، نقد و بررسی سریال FBI: Most Wanted اف بی آی: تحت تعقیب

سریال FBI: Most Wanted یک مجموعه تلویزیونی درام جنایی آمریکایی است که توسط رنه بالسر کارگردانی و توسط Wolf Entertainment ساخته شده و در ماه می 2019 توسط CBS سفارش داده شده است. این اولین اسپین آف از درام دیک وولف FBI است که در فصل اول آن شخصیت های این سری معرفی شدند. این سریال برای اولین بار در 7 ژانویه 2020 پخش شد. در می 2020، سریال برای فصل دوم تمدید شد که در 17 نوامبر 2020 پخش شد. در مارس 2021، CBS سریال را برای فصل سوم تمدید کرد که در 21 سپتامبر 2021 پخش شد. در می 2022، CBS سریال را برای فصل چهارم و پنجم تمدید کرد. فصل چهارم در 20 سپتامبر 2022 برای اولین بار پخش شد. این سریال از وبسایت ما قابل دانلود است.

 

بررسی ساختار و داستان سریال FBI: Most Wanted

این سریال بر روی کار گروه عملیاتی تعقیب FBI تمرکز دارد که به طور بی وقفه مجرمان بدنام و خطرناک در فهرست افراد تحت تعقیب FBI را ردیابی و دستگیر می کنند. مأمور ویژه FBI، جس لاکروکس، مأمور ویژه نظارت بر این تیم، یک مامور مرموز و کارکشته در راس این بازی است که از مهارت های حرفه ای خود در نمایه سازی برای کمک به دستگیری خطرناک ترین جنایتکاران استفاده می کند. در طول فصل اول، گروه ضربت شامل ماموران ویژه، شریل بارنز، کارآگاه سابق پلیس نیویورک با مدرک روانشناسی رفتاری است که به عنوان نفر دوم تیم خدمت می کند. کنی کرازبی، یک کارشناس اطلاعات نظامی ارتش ایالات متحده که جس  او را زیر پر و بال خود قرار داده است. هانا گیبسون، تحلیلگر اطلاعاتی تیم؛ و کلینتون اسکای، یکی از باتجربه ترین ماموران میدانی تیم و برادر همسر متوفی جس و کلینتون همچنین تک تیرانداز تیم هستند. این تیم همچنین خارج از منطقه ای در 26 فدرال رزرو یا در یک ساختمان ناشناس که تحت فرمان FBI است، فعالیت می کند. در حالی که در جاده در حال بررسی پرونده ها هستند، آنها همچنین از یک مرکز فرماندهی سیار که به عنوان پایگاه اصلی عملیات آنها عمل می کند، فعالیت می کنند.

 

بررسی فصل های بعدی سریال FBI: Most Wanted

در فصل 2، اسکای در ماموریتی ویژه به اداره امور سرخ‌پوستان گماشته می شود و در نهایت با ایوان اورتیز، افسر سابق گروه پلیس لس آنجلس، با غرایز تیز یک پلیس خیابانی، جایگزین می شود، در حالی که کراسبی جایگزین اسکای به عنوان تیرانداز تیم می شود. در اولین پخش فصل 3، کرازبی به مرخصی استعلاجی می رود و به اوکلاهاما باز می گردد. کریستین گینز، یک ستاره در حال ظهور از دفتر میدانی اف بی آی در میامی، جایگزین او می شود. بعداً، در نیم فصل دوم، لاکروکس از ناحیه گردنش مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و توسط یک فراری کشته می شود و فقدانش بقیه اعضای تیم را ویران می کند. او در نهایت توسط مامور ویژه نظارت، ریمی اسکات از یک دوره چند ساله با تیم میدانی لاس وگاس به عنوان رهبر تیم جایگزین می شود. نزدیک به پایان فصل، اورتیز برای مراقبت از پدر بیمار خود در لس آنجلس، از گروه ضربت فاصله می گیرد. در فصل 4، او برای ادامه مراقبت از پدرش به طور دائم به لس آنجلس منتقل می شود و خیلی زود توسط مامور ویژه تازه کار، ری کانن، یک بومی نیواورلئانی که همچنین کارآگاه سابق اداره پلیس نیواورلئان است، جایگزین می شود.

 

نقد و بررسی سریال FBI: Most Wanted

سریال FBI حول محور جس لکروکس و تیم نخبه اش از ماموران FBI Fugitive Task Force می چرخد که جنایتکاران بدنام موجود در فهرست افراد تحت تعقیب اداره را ردیابی و دستگیر می کنند. این گروه از ماموران بسیار ماهر به عنوان یک واحد مخفی سیار عمل می کنند که همیشه در میدان حضور دارند و به طور خستگی ناپذیر کسانی را تعقیب می کنند که برای فرار از عدالت به تکاپو افتاده اند. جس لاکروکس، یک مامور باتجربه و مرموز است که در راس بازی قرار دارد، او سرپرست تیم است و از او خواسته می شود تا گریزان ترین و خطرناک ترین فراری ها را دستگیر کند.همانطور که در هر سریال شغلی خوبی مرسوم است، به پیشینه های شخصیتی فقط در حواشی کوتاه و از طریق تکه هایی از دیالوگ های عجیب و غریب پرداخته می شود در حالی که بخش عمده ای از انرژی نمایش صرف ردیابی افراد بد می شود. فرمول سریال فوراً قابل تشخیص است – جنایتی اتفاق می‌افتد، و تیم از یک سرنخ به سوی سرنخ دیگر حرکت می‌کند و با کمک شاهدانی که از ناکجا پیدا می شوند رد مجرم را گرفته و طرح اپیزود را به پایان می رسانند. در این سریال گاهی نویسندگی و بازیگری عوامل قابل قبول است و گاهی اوقات این طور نیست، اما در پایان، مجرم کشته یا دستگیر می‌شود و نام آن‌ها از فهرست تحت تعقیب‌ها حذف می‌شود، و این چرخه تا ابد ادامه خواهد داشت. با وجود برخی عناصر هتاکانه یا احمقانه، هیچ ایرادی عمده ای در مورد این سریال وجود ندارد، اما عملاً هیچ چیز دیگری در مورد FBI Most Wanted وجود ندارد که به برجسته شدن آن کمک کند. نه شخصیت‌ها، نه پرونده ها یا هر یک از اجزای رسمی آن، که کاملاً بدون تغییر به قالب استاندارد هفتگی و بدون هیچ تغییری به داستان های خود پایبند است. اما بازیگران این سریال را می شود دوست داشت و این ایده دارای ریشه هایی است که امیدواریم طیف مناسبی از پرونده ها را ارائه دهد که شما را سرگرم کنند، آن هم در حالی که با تیم و موارد مختلف شخصی آنها آشنا می شوید. این سریال چیز جدیدی نیست، اما همان کاری را انجام می دهد که بقیه سریال های خوب انجام می دهند و این موضوع جای بحث ندارد.

Related posts

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته دوم مهر

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای – پارت دو

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای