نقد و بررسی فیلم Ferrari فراری

توسط Alireza

معرفی و دانلود فیلم فراری 2023

فراری، فیلمی در ژانر بیوگرافی و ورزشی ساخته کشور آمریکا که در تاریخ 31 آگوست 2023 برای اولین بار به نمایش درآمد.

 

داستان فیلم Ferrari 2023

داستان این فیلم درباره فردی به نام انزو فراری که یک کارآفرین ایتالیایی و صاحب شرکت است روایت می‌شود. در حین تلاش برای آماده سازی تیم مسابقه‌ای کارخانه برای شرکت در مسابقات میل میگلیا، انزو درگیر مشکلات شدید خانوادگی و ناراحتی حاصل از مرگ فرزند خود و همچنین تلاش برای حفظ کارخانه از ورشکستگی است. برای ادامه کار شرکت فراری، این شرکت می‌بایست با یک شرکت هم راستای خود ادغام می‌شد. برای این کار انزو با یک مشکل بزرگ مواجه بود که نیمی از شرکت فراری به نام همسرش لورا بود و برای انجام کارهای شرکت و ادغام آن لازم بود تا کل سهام شرکت به نام انزو باشد. انزو سعی در راضی کردن لورا دارد و لورا هم به خاطر خیانت انزو و وجود فرزندی نامشروع از انزو در برابر او کوتاه نیامده و از سهم خود دست نمی‌کشد…

در این حین مسابقات میل میگلیا هم در حال برگذاریست و انزو فراری رانندگان خود را به شرکت در آن تشویق می‌کند. در طول یکی از این مسابقات آلفونسو د پورتاگو، جدیدترین عضو تیم فراری از تعویض لاستیک‌های خود برای ماندن در رتبه اول خودداری می‌کند و این کار باعث ترکیدن لاستیک‌ها و تصادف خودرو و انفجار آن می‌شود. طی این حادثه راننده ماشین و 9 نفر از تماشاگران جان خود را از دست می‌دهند. در ادامه یکی دیگر از رانندگان شرکت فراری برنده این مسابقات می‌شود ولی پس از إتمام مسابقات تمامی رسانه های شرکت فراری را مقصر مرگ آلفونسو د پورتاگو و آن 9 تماشاچی می‌دانند. همچنین لورا که همچنان در جنگ با انزو به سر می‌برد با نقد کردن چکی که انزو برای واگذاری سهم خود به آن داده بود موجب به دردسر افتادن شرکت و انزو شده و همچنین شرطی با انزو می‌گذارد که پیرو، پسر نامشروع انزو به هیچ وجه وارث او در شرکت فراری نشود.

 

نقد و بررسی فیلم Ferrari فراری

درباره فیلم Ferrari 2023

فراری یک فیلم بیوگرافی به کارگردانی مایکل مان و نویسندگی تروی کندی مارتین است که ساخته کشور آمریکا می‌باشد.داستان این فیلم زندگی انرو فراری در سال 1991 را روایت می‌کند. آدام درایور در نقش انزو فراری بازیگر نقش اول این فیلم است و پنلوپه کروز در نفش همسر انزو فراری در این فیلم حضور دارد. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به شایلن وودلی، سارا گادون، گابریل لیونه،جک اوکانل و پاتریک دمپسی اشاره کرد. استارت شروع ساخت این فیلم در سال 2000 زده شد. وقتی که مایکل مان درباره ساخت این فیلم با افرادی مثل سیدنی پولاک مشورت کرد. در سال 2009 به مان پیشنهاد بودجه 40 میلیون دلاری برای ساخت این فیلم داده شد و او به دلیل مقدار کم بودجه پیشنهاد داده شده آن را نپذیرفت. برای نقش اول این فیلم افرادی از جمله کریستین بیل و هیو جکمن با کارگردان این فیلم وارد مذاکره شدند که هریک به دلیل مشکلاتی از گروه بازیگران این فیلم خارج شدند و در نهایت آدام درایور این نقش را بر عهده گرفت. با اتمام انتخاب گروه بازیگران، فیلم برداری فیلم فراری در 17 آگوست 2022 آغاز شد.

 

نقد و بررسی فیلم Ferrari فراری

تامین هزینه‌ها و فروش فیلم فراری

سرمایه گذار اصلی این فیلم استودیو STX  اینترتینمنت بود که قصد داشت تا از اکران آن در جهان سود خود را به دست آورد ولی در زمان اکران حق توزیع این فیلم در آمریکا به موسسه دیگری واگذار شد. موسسه Neon در یک مناقصه 17 میلیون دلار برای کسب امتیاز توزیع این فیلم خرج کرد و حدود 7 میلیون دلار هم برای بازاریابی و تبلیغات این فیلم سرمایه‌گذاری کرد. تا 31 ژانویه 2024 این فیلم 18.4 میلیون دلار در آمریکا و کانادا و 19.1 میلیون دلار در دیگر نقاط جهان و در مجموع 37.5 نیم میلیون دلار فروش داشته است.

 

دیدگاه بینندگان و منتقدین نسبت به Ferrari 2023

این فیلم برای کسب شیر طلایی در هشتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز برای اولین بار به اکران شد. پس از اکران تا کنون هم 37 میلیون دلار فروش برای این فیلم ثبت شده است که عدد قابل توجهی در شمار فروش فیلم‌های سینمایی به حساب می‌آید. همچنین نظر کلی منقدان و بینندگان نسبت به این فیلم مثبت است و از سوی National Board of Review  جز10 فیلم برتر سال 2023 انتخاب شده‌ است. با این وجود این فیلم امتیاز 6.6 را بینندگان در سایت IMDB دریافت کرده است که امتیاز قابل قبولی برای فیلم فراری به شمار نمی‌آید. علاوه بر این‌ها این فیلم برنده جوایزی مانند جوایز فیلم مستقل گاتهام (نماد و ادای احترام خالق برای نوآوری)، Camerimage(جایزه ویژه EnergaCamerimage برای یک بازیگر) و National Board of Review(10 فیلم برتر) شده است.

 

کلام آخر

فیلم فراری یک فیلم زیبا بیوگرافی است که همزمان با داستان تاریخی و روایتگری درباره زندگی فردی سرشناس توانسته است تا هیجانات و پستی-بلندی های زندگی آن فرد را به زیبایی تمام به تصویر بکشد. برای افرادی که به فیلم های تاریخی معاصر، ساخته شده بر اساس زندگی‌نامه، مسابقات ورزشی و رقابت های دیدنی و جذاب علاقه دارند این فیلم می‌تواند انتخاب خوبی برا تماشا باشد زیرا همزمان تمامی این ویژگی‌ها را دارا می‌باشد.

برای دانلود فیلم Ferrari به همراه زیرنویس اختصاصی فارسی می‌توانید به وبسایت انیمه لیست مرجع انیمه، فیلم و سریال مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید