معرفی و دانلود فیلم باشگاه مبارزه Fight Club

معرفی و دانلود فیلم باشگاه مبارزه Fight Club

فیلم باشگاه مبارزه یک قطار سریع السیر خشن و خطرناک مازوخیسم و پرخاشگری است.

فایت کلاب فیلمی است که خیلی ها را آزرده خاطر می کند و به سختی تجربه خوشایندی برای آنها است. اما در انعکاس، تجربه ای با درجه خشونتی کمتر از آنچه در ابتدا به نظر می رسد، است. اثربخشی آن در زمان بندی لحظه های شوک نهفته است که به رغم نادرستی سیاسی فیلم، همیشه شما را به خنده می اندازد.

فیلم باشگاه مبارزه برای برخی تهدید کننده به نظر می رسد زیرا به نظر می رسد امنیت دنیای مدرن را به چالش می کشد. اما در حالی که به نظر می رسد ادوارد نورتون و برد پیت فقط خشونت و ضرب و شتم بی دلیل ارائه می دهند، نکات برجسته ای در پشت همه اینها وجود دارد.

فیلم به بررسی مردی می پردازد که به خود اجازه داده است در جزئیات کار شرکتی خود غرق شود. او با روی ‏آوردن به دیگر ترفندهای مشارکتی برای یافتن راه حل و رفتار با آنها مانند یک مذهب، مارپیچ پارانویای خود را ‏بیشتر تشدید می کند. او ادوارد نورتون است و باشگاه مبارزه واکنش ناامیدکننده اوست و متأسفانه برای ‏کسانی که آن را تأیید نمی کنند، با طنز و سبک بصری تحقیرکننده خود، سیاه چاله ایست برای نسلی که به طور ‏فزاینده ای نسبت به سرگرمی های مشارکتی بدبین هستند. اما اگر همه اینها از نظر شما کمی جدی و پرمدعا به ‏نظر می رسد، پس تنها چیزی که واقعاً باید بدانید این است که فیلم ‏Fight Club‏ یک راک واقعی است‎؛ جای شما بودم، همین الان دست به کار دانلود و تماشای فیلم می‌شدم.

معرفی فیلم Fight Club

باشگاه مبارزه فیلمی آمریکایی، ساخته دیوید فینچر در سال ۱۹۹۹ میلادی و در ژانر درام روانشناختی است که بر ‏اساس رمانی با همین نام به قلم چاک پالانیک ساخته شده است. بازیگرانی همچون ادوارد نورتون، برد پیت و ‏هلنا بونهام کارتر در فیلم نقش آفرینی کرده اند. نورتون در نقش یک انسان معمولی که از شغل دفتری معمولی ‏خود ناراضی است ظاهر می شود. او به همراه تایلر داردن صابون سازی که نقشش را برد پیت ایفا می کند، یک ‏‏«باشگاه مبارزه» را تشکیل می دهد و درگیر رابطه با او و زنی به نام مارلا سینگر که هلنا بونهام کارتر نقشش را ‏ایفا می کند، می شود‎.‎

توسعه و ساخت فیلم باشگاه مبارزه

لارا زیسکین یکی از تهیه کنندگان فاکس قرن بیستم به رمان پائولانیک علاقه مند شد. او جیمز اولز را برای نوشتن اقتباس سینمایی از رمان استخدام کرد. کارگردان و عوامل تولید این فیلم را با فیلم های شورش بی دلیل (۱۹۵۵) و فارغ التحصیل (۱۹۶۷) مقایسه می کنند. فینچر در نظر داشت خشونت باشگاه مبارزه را به عنوان کنایه ای به درگیری بین نسل جوان و نظام ارزش گذاری تبلیغی به کار برد. کارگردان لایه های همجنسگرایانه رمان را به فیلم اضافه کرد تا با معذب کردن تماشاگران مانع پیش بینی کردن انتهای فیلم بشود. مدیران استودیو از فیلم راضی نبودند، آن ها سعی کردند با عوض کردن روش تبلیغی فینچر مخاطبان بیشتری جذب کنند. باشگاه مبارزه انتظارات استودیو در گیشه را برآورده نکرد و نقدهای دوگانه ای از منتقدان دریافت کرد. فیلم به عنوان یکی از پربحث ترین فیلم های سال ۱۹۹۹ ذکر شده است. با فروش دی وی دی ها فیلم به موفقیت تجاری دست پیدا کرد و بعد از آن نقدهای مثبت تری را از منتقدان دریافت کرد. باشگاه مبارزه اکنون سالهاست که در لیست ۲۵۰ فیلم برتر بانک اطلاعات اینترنتی فیلم ها (IMDB) با نمره ۸٫۸ در رتبه یازدهم قرار دارد. در سال ۲۰۰۸ نیز فیلم فایت کلاب توسط مجله امپیار در مقاله ۵۰۰ فیلم برتر تاریخ سینما به عنوان دهمین فیلم برتر معرفی شد.

نقد و بررسی فیلم باشگاه مبارزه

برای اینکه Fight Club را بررسی کنم، باید قانون اول باشگاه مبارزه را بشکنم که می گوید قرار نیست در مورد آن صحبت کنم. در این فیلم، با محوریت دو مرد که یک باشگاه زیرزمینی تشکیل می دهند تا از طریق دعواهای وحشیانه، عنصر پرخاشگری را به طور فیزیکی از بین ببرند، اولین قانون برای مخفی نگه داشتن باشگاه ایجاد شده است. می توانید به نوعی آن را در نقد فیلم اعمال کنید. به عبارت دیگر، شما باید از Fight Club لذت ببرید بدون اینکه چیز زیادی در مورد فرضیه آن بدانید. در واقع، شاید بهتر باشد که آن را از این طریق تماشا کنید.

اما اگر هنوز کنجکاو هستید، می توانم به شما بگویم که چه فکری در سر دارم. فیلم Fight Club، بر اساس رمانی از چاک پالانیوک، یکی از آن فیلم هایی است که فکر می کنید فرض اولیه تمام چیزی است که وجود دارد. شما فرض می کنید که طرح و شخصیت هایی که در بیست دقیقه اول تثبیت می شوند تا پایان بدون تغییر باقی می مانند. خب، پس باید این را بدانید. متوجه خواهید شد که در نیمه دوم، شگفتی هایی عجیب وجود دارد. داستان به یک موضوع متفاوت تبدیل می شود و یک افشاگری غیرمنتظره در مورد دو شخصیت اصلی وجود دارد که واقعاً شما را شگفت زده خواهد کرد.

پیش درآمدی بر داستان فیلم سینمایی Fight Club

ادوارد نورتون نقش شخصیت اصلی را بازی می کند که نامی ندارد. او صرفاً به عنوان نریتور یا راوی شناخته می شود و هدفی برای این معرفی وجود دارد. این شخصیت یک کارمند خسته است که زندگی او حتی وقتی به خانه می آید نیز کسل کننده است. اساساً او بی نام است زیرا او مانند بسیاری از ماست. اتفاقاً بسیاری از داستان های معاصر این کار را انجام می دهند.

یک روز او با یک غریبه جالب آشنا می شود: برد پیت در نقش یک فروشنده صابون به نام تایلر داردن. آنها دوستی جالبی ایجاد می کنند، احتمالاً زیرا راوی واقعاً در زندگی خود ‏ به هیجان نیاز دارد. همچنین هلنا بونهام کارتر در نقش مارلا سینگر به عنوان تنها زن بازیگر به جمع بازیگران می پیوندد. او مانند راوی شبیه فردی است که چیزی را در زندگی از دست داده است. هر سه با هم در خانه ای متروکه پناه می گیرند.

در نهایت، راوی و دوست جدیدش تایلر یک گروه مخفی به نام Fight Club تشکیل می دهند که، همانطور که گفتم، مردان دور هم جمع می شوند تا یکدیگر را کتک بزنند تا خشم خود را تخلیه کنند. چند صحنه از دعوای خونین برای مدتی نمایان می شود. سپس مشخص می شود که Fight Club واقعاً در مورد چیست. آن وقت است که می دانید چیزهای بیشتری در راه است. و من آن را در همین حال رها خواهم کرد. خودتان فیلم را کشف کنید و از جایی که شما را خواهد برد شگفت زده شوید. من دیگر در مورد Fight Club چیزی نخواهم گفت، زیرا نمی خواهم به خاطر آن کتک بخورم.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)