نقد و بررسی سریال Firefly Lane مسیر کرم شب تاب

نقد و بررسی سریال Firefly Lane مسیر کرم شب تاب

من هرگز داخل یک ماشین زمان پرفراز و نشیب ننشسته ام، اما حس می کنم که در حین تماشای ‏Firefly Lane‏ ‏ تا حدودی دچار جهش ذهنی بین دهه‌های هفتاد، هشتاد شده ام. توصیه می کنم این سریال را دانلود کرده و تماشا کنید، من هم طرفدار روشی هستم که این سریال با توسل به آن ارزش و اهمیت یک دوستی صمیمانه چند دهه ای بین دو زن را به تصویر می کشد. این داستانی است که اغلب به عنوان یک داستان بی‌اهمیت یا کرکی یا چیزهایی به همان اندازه تمسخر آمیز کنار گذاشته می‌شود، در حالی که واقعاً این داستان‌های پیش پا افتاده هم عمیقاً معنادار هستند و هم ساختار زندگی زنانه را به خوبی روایت می کنند، به همین دلیل است که من به شما توصیه می کنم که آن را تماشا کنید.

 

خلاصه داستان سریال Firefly Lane

تالی و کیت در روزهای خوب و بد با پیوندی ناگسستنی از یکدیگر حمایت می کنند. پیوندی که آنها را از نوجوانی تا چهل سالگی می برد.

 

معرفی سریال مسیر کرم شب تاب

Firefly Lane یک مجموعه تلویزیونی درام آمریکایی است که توسط مگی فریدمن برای نتفلیکس ساخته شده است. این سریال بر اساس رمانی به همین نام نوشته کریستین هانا ساخته شده است. این سریال در تاریخ 3 فوریه 2021 پخش شد و زندگی دو دختر نوجوان در دهه 1970 و تا بزرگسالی آنها در اواسط دهه 2000 را بررسی می کند. در می 2021، این سریال برای فصل دوم تمدید شد. در اکتبر 2022، اعلام شد که فصل دوم فصل پایانی آن خواهد بود و شامل 16 قسمت است که به دو پارت تقسیم می شود. قسمت اول فصل دوم در 2 دسامبر 2022 منتشر شد و قسمت دوم قرار است در 27 آوریل 2023 منتشر شود.

 

معرفی بازیگران سریال مسیر کرم شب تاب

کاترین هیگل در نقش تالی هارت، مجری معروف یک برنامه گفتگوی روزانه معروف به ساعت دوست دختری به ایفای نقش می پردازد، الی اسکوبای در نقش تالی نوجوان، لندن رابرتسون در نقش یانگ تالی 1970، سارا چالک در نقش کیت مولارکی، بهترین دوست تالی از 14 سالگی و زنی خانه دار که سعی می کند در حین طلاق دوباره به کار بازگردد، روآن کرتیس در نقش کیت نوجوان، بن لاوسون در نقش جانی رایان، شوهر کیت و تهیه کننده برنامه ساعت دوست دختری، بو گرت در نقش کلود، مادر مجرد معتاد به مواد مخدر تالی، ییل یورمن در نقش مارا رایان، دختر نوجوان کیت و جانی و ایگناسیو سریکیو در نقش دنی دیاز (فصل 2) در این سریال به ایفای نقش می پردازند.

 

بررسی روند توسعه و ساخت سریال Firefly Lane

در 22 فوریه 2019، اعلام شد که نتفلیکس سفارش سریال را برای فصل اول شامل ده قسمت داده است. این سریال توسط مگی فریدمن ساخته شد که انتظار می رفت در کنار استفانی ژرمن، کاترین هیگل و لی رز تهیه کننده اجرایی باشد. در 26 می 2021، نتفلیکس سریال را برای فصل دوم تمدید کرد. در 3 اکتبر 2022، گزارش شد که فصل دوم آخرین فصل آن خواهد بود که شامل 16 قسمت است و به دو پارت تقسیم می شود. در 10 جولای 2019، کاترین هیگل برای نقش اصلی انتخاب شد. در آگوست 2019، بن لاوسون، سارا چالک، بو گرت برای ایفای نقش های اصلی انتخاب شدند. در سپتامبر 2019، الی اسکوبای و روآن کورتیس برای بازی در نسخه های نوجوان شخصیت های هیگل و چالک، به ترتیب تالی و کیت انتخاب شدند. در همان ماه، Jon Ecker و Brandon Jay McLaren در نقش های تکرارشونده انتخاب شدند. در 17 دسامبر 2019، پاتریک سابونگوی و برندن تیلور در نقش های تکرارشونده به بازیگران پیوستند. در 11 فوریه 2020، جنا روزنو در نقشی تکراری انتخاب شد. در 21 سپتامبر 2021، ایگناسیو سریکیو به عنوان سریال معمولی جدید به بازیگران پیوست، در حالی که گرگ ژرمن، ایندیا دو بوفور و جولین پردی در نقش های تکرارشونده برای فصل دوم انتخاب شدند. در 11 فوریه 2022، کریس مک نالی در نقش تکراری برای فصل دوم انتخاب شد. فیلمبرداری اصلی برای فصل اول در 17 سپتامبر 2019 آغاز شد و در 21 ژانویه 2020 در برنابی، بریتیش کلمبیا به پایان رسید. وینسنت دی پائولا فیلمبردار این سریال است. فیلمبرداری فصل دوم نیز در 30 آگوست 2021 آغاز شد و در 28 آوریل 2022 به پایان رسید.

 

بررسی عملکرد سریال مسیر کرم شب تاب

برای هفته اول یعنی تا 7 فوریه، Firefly Lane در رتبه بندی نیلسن در رتبه اول قرار گرفت و اعلام شد این سریال در مجموع 1.3 میلیارد دقیقه دیده شده است. هفته بعد، با مجموع 1.288 میلیارد دقیقه تماشا، دوباره در رتبه اول رتبه بندی نیلسن قرار گرفت. در 20 آوریل 2021، نتفلیکس اعلام کرد که 49 میلیون نفر این سریال را در 28 روز اول پس از انتشار آن تماشا کردند. برای فصل اول، سایت گردآورنده نقد Rotten Tomatoes بر اساس 30 نقد منتقد، با میانگین امتیاز 5.53/10، 47% تایید را گزارش کرد. اجماع منتقدان این وب سایت می گوید سریال Firefly Lane ایده های محکمی دارد و یک جفت برگ برنده با بازی کاترین هیگل و سارا چالک برای این نمایش وجود دارد؛ البته اگر این نوشته بتواند تمام این پتانسیل ها را برآورده کند». متاکریتیک بر اساس 21 نقد منتقد، میانگین وزنی 57 از 100 را به فصل اول داد که نشان دهنده «بررسی های مختلط یا متوسط» است. جودی برمن از تایم نوشت: “بر اساس بسیاری از معیارها، سریال Firefly Lane به سادگی نمایش خوبی نیست. با این حال، با وجود محدودیت های فراوان، چیزی دوست داشتنی در آن وجود دارد.” جوئل کلر از Decider گفت: “شیمی بین سارا چالک و کاترین هیگل باعث ایجاد مسیر کرم شب تاب شده است.”

Related posts

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته دوم مهر

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای – پارت دو

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای