نقد و معرفی سریال Friends دوستان

چرا بعد از این همه سال سریال Friends را دوست داریم؟

سریال Friends از 1994-2004 پخش شد. حدس می زنم که تماشای آن را در حدود سال های 1998/1999 شروع کردم و با قسمت های آن آشنا شدم. عشق من به این سریال تلویزیونی همیشه از جمع آوری آنها در CD، بله واقعاً در CD و تماشای مداوم آنها در حالی که یک پوستر از این 6 شخصیت را روی دیوارم داشتم، افراطی بوده است! الان که خیلی راحت می‌شود هر فیلم، انیمه و سریالی را راحت دانلود کرد. پس اگر فرندز را تماشا نکرده اید این کار را بکنید و همین الان به سایت ما مراجعه کنید! بعد از 100 ها بار تماشای سریال هنوز هم گاهی به آن رجوع می کنم. این یکی از آن نمایش هایی است که واقعاً مهم نیست هر قسمت را چند بار تماشا می کنم، احتمالاً می توانم تک تک خط های هر قسمت را نیز نقل قول کنم!

 

معرفی سریال دوستان

فرندز یک کمدی سیتکام تلویزیونی آمریکایی است که توسط دیوید کرین و مارتا کافمن ساخته شد که از 22 سپتامبر 1994 تا 6 می 2004 از NBC پخش شد و ده فصل به طول انجامید. با گروه بازیگران جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیزا کودرو، مت لبلانک، متیو پری و دیوید شویمر، این سریال حول محور شش دوست 20-30 ساله می‌چرخد که در منهتن، شهر نیویورک زندگی می‌کنند. این سریال توسط Bright/Kauffman/Crane Productions با همکاری تلویزیون برادران وارنر تهیه شده است. تهیه کنندگان اجرایی اصلی کوین اس برایت، کافمن و کرین بودند.

قدردانی از سریالی که خیلی هامان با آن بزرگ شده ایم

من حدس می زنم پس از آن این پست وبلاگ یک قدردانی جزئی به آن خواهد بود و فرصتی است که در مورد این سریال و شخصیت هایی که سال هاست دوستشان داشته ام صحبت کنم! بنابراین من کاملاً مخالفم که این سریال در آزمون زمان مردود شده زیرا بسیاری از مسائلی که در طول نمایش به آنها پرداخته شد هنوز مشهود هستند و اکنون نیز مشکل محسوب می شوند. این واقعاً می تواند در زمان های مختلف زندگی به شما کمک کند زیرا این 6 شخصیت همه چیز را لمس می کنند فرندز واقعاً یک سریال کمدی ماندگار است!

بررسی ساختار و داستان سریال Friends

به ما شش شخصیت اصلی داده شده است که گروهی از دوستان هستند که بیشتر وقت خود را صرف نوشیدن قهوه در Central Perk لس آنجلس می کنند. مونیکا یک سرآشپز است و در آپارتمان خود به تنهایی زندگی می کند تا اینکه ریچل با لباس عروسی ظاهر می شود. آنها با هم به دبیرستان رفته اند و او برای کمک به شهر آمده. راس برادر بزرگتر مونیکا است و بعداً متوجه شدیم که او با چندلر به کالج رفته است، حتی اگر برخی از فصل های اولیه با آن داستان مطابقت ندارند. راس همیشه عاشق ریچل بوده است، چون ریچل سر می رسد ازدواج او در شرف فروپاشی قرار می گیرد زیرا همسرش کارول یک لزبین است و معشوقی به نام سوزان دارد. جویی یک بازیگر مشتاق ‏با چندلر هم اتاقی است که به این معنی است که او در طول سال ها مشاغل زیادی داشته است. فیبی قبلاً با مونیکا زندگی می کرده و مطمئناً روح وحشی گروه است.

 

مونیکا

رابطه مونیکا و ریچارد یکی از محبوب ترین و دلخراش ترین رابطه ها بود. اپیزودهایی که او در تلاش است با جدایی کنار بیاید، دوره سختی برای اوست. این واقعاً نشان می دهد که داشتن قلب شکسته چه کاری می تواند با شما انجام دهد! این ممکن است برای شروع بسیار عجیب به نظر برسد. ما از این سریال به عنوان یک سریال کمدی احساسات بسیار متفاوتی دریافت می کنیم و دائماً در حال خندیدن نخواهیم بود. برخی از لحظات بسیار جدی هستند و ما واقعاً می توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم. اعتراف می کنم که هرگز واقعاً متوجه نشدم که قسمت عروسی لزبین ها چقدر پیشگامانه بود و همه چیزهای پیرامون آن. این چیزی نبود که در دهه 90 غالباً در تلویزیون پخش شود اما الان اوضاع خیلی فرق کرده!

 

جویی

حسابم را از دست داده ام که چند بار خودم را با جوی مقایسه کرده ام و نخواستم غذایم را با کسی تقسیم کنم! من خیلی اینطوری هستم، اگر غذا را بخورم و سیر بشوم می‌توانید از ته مانده‌ی آن لذت ببرید، منطق ما اینگونه است. به علاوه عشق او به پیتزا… من عاشق پیتزا هستم، اصلاً شاید با جویی عاشق پیتزا شده باشم.

 

چندلر

چندلر روح این سریال است. با بالا رفتن سن، برخی لحظات معنادارتر می شوند، این در واقع همان چیزی است که من را برای نوشتن این مقاله ترغیب کرده، زیرا احساس می کنم با تماشای یک سریال در مراحل مختلف زندگی تان و طی سال ها می توانید با لحظات و مراحل مختلف زندگی چندلر ارتباط برقرار کنید. شاید وقتی جوان تر هستید به اندازه کافی تجربه نکرده اید بنابراین واقعاً آنچه را که او می گذراند را درک نکرده اید… من مطمئناً با تماشای این سریال چنین احساسی داشتم و در نوجوانی برخی از ارجاعات جنسی دقیقاً روی مخم بود اما الان بیشتر آن ها را درک می‌کنم.

 

ریچل و راس

آن روزها همه، بله، همه موهایی مثل جنیفر آنیستون می خواستند. حتی خود من با وجود این که مرد هستم. همه ما می خواستیم که ریچل فقط با راس باشد و آن دیوانه بارها و بارها آن رابطه را به باد ندهد. او لحظات بسیار خوبی دارد و همه ما می توانیم در زمان های مختلف با او ارتباط برقرار کنیم.

 

فیبی

بیایید با این حقیقت روبرو شویم؛ لیزا کودرو در نقش فیبی در سرتاسر سریال بیشترین خنده را روی لب همه می آورد. اگر دویدن ‏به شیوه فیبی را امتحان نکرده اید، واقعاً اصلاً زندگی نکرده اید، واقعاً شگفت انگیز است اگر همین الان این کار را انجام دهید! او به عنوان یک شخصیت نیز رشد بسیار خوبی دارد که به نظر من تماشای آن یکی از لذت بخش ترین شخصیت ها در طول ده سال است.

اجازه دهید این مقاله را با یک بغل بین چندلر و جویی به پایان ببرم، تا باری دیگر شادی و شعف در وجودم موج بزند.

Related posts

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته دوم مهر

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای – پارت دو

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای