معرفی انیمه Fumetsu no Anata e

معرفی انیمه Fumetsu no Anata e

پیدایش و سیر اثر To Your Eternity

«به تو، که جاودانی» یک سری مانگای ژاپنی نوشته و نقاشی شده توسط یوشیتوکی اویما (Yoshitoki Ōima) است. از نوامبر 2016 در مجله پسرانه هفتگی (Weekly Shōnen Magazine) چاپ می شده و تا ماه فوریه 2023 قسمت های مجزای آن توسط کودانشا در نوزده جلد تانکوبون جمع آوری شدند. اویما که از مرگ مادر بزرگ خودش الهام گرفته بود، هدف را بر این قرار داد که در رابطه با بقا و شخصیت فوشی بنویسد که در ابتدا یک سنگ بی احساس است اما رفته رفته در نتیجه برقراری با انسان های جوان و پیر یک نفس و شخصیت تشکیل می دهد. Fumetsu no Anata e در تضاد با اثر دیگر وی، A Silent Voice (صدایی خاموش)، تمرکز کمی را روی شخصیت ها گذاشته و بیشتر با آینده سر و کار دارد. این داستان در ژاپن بازخورد خوبی داشت و جوایز بسیار و فروش بالایی دریافت کرد. از آن جایی که تمرکز احساسی روی اهالی دهکده و فوشی تا حدی بالا بوده که اغلب امتیاز کامل گرفته است میتوان با اطمینان گفت که پاسخ نقادان به شروع آن مثبت بوده. بر خلاف یک سری نظر های مردد مبنی بر این که قسمت های بعدی دیگر آن تاثیر اولیه را نداشته اند، بخش ادامه دار داستان که به شخصیت فوشی اختصاص داده شده است مورد تحسین قرار گرفته شد و هنرمندی اویما به خاطر حالت های چهره و طراحی های محیط پر از جزئیات با بازبینی های مثبت مواجه شد. یک سریال تلویزیونی انیمه بر اساس این مانگا به ساخت پایگاه مغز (Brain’s Base) از ماه آوریل تا اوت 2021 روی تلویزیون آموزشی NHK ژاپن (NHK Educational TV) پخش شد و و فصل دومی نیز توسط درایو (Drive) در اکتبر 2022 آغاز گشت. در آمریکای شمالی مانگا از کودانشا یو اس ای مجوز انتشار دیجیتال و چاپی دریافت کرد.

چکیده داستان انیمه Fumetsu no Anata e

داستان درباره یک موجود نامیرا به نام فوشی (Fushi) است که اشکال مختلفی را به خود می گیرد و آزادانه هر یک از توانایی های طبیعی صاحبان این اشکال را به کار می گیرد؛ از جمله شکل یک پسر مو سفید ترک شده و گرگ سپیدش. او می خواهد با این کار تکامل بیشتری پیدا کند و همینطور که شبیه سازی می کند طی دهه ها و سده ها، معنای واقعی انسان بودن را بیاموزد.

بازخورد به مانگای Fumetsu no Anata e  

نخستین جلد جمع آوری شده این سری 29,288 نسخه به فروش رساند و در لیست هفتگی مانگا های اوریکون (Oricon) رتبه هفدهم را کسب کرد. دومین جلد آن با رتبه سی و چهار در هفته اول 22,565 نسخه فروخت و سومین جلد با فروش 20,445 در جایگاه چهل و یکم قرار گرفت. این مانگا نامزد یازدهمین مراسم جوایز مانگا تایشو (Manga Taishō) سال 2018 شد و توانست در کل 47 رای به دست بیاورد. اویما در همان سال برای نوشتن این اثر جایزه Daruma de la Meilleure Nouvelle Série را در «اکسپوی ژاپن» پاریس فرانسه دریافت کرد. در ماه مه 2019 در چهل و سومین مراسم جوایز مانگای کودانشا هم پای مانگایQuintessential Quintuplets  جایزه بهترین مانگای پسرانه را از آن خود کرد. هم در 2018 و هم در 2019، شبکه خبری انیمه To Your Eternity را در لیست بهترین سری ها برای خوانندگان جوان قرار داد.

نخستین پنج جلد همچنین در 2019 توسط انجمن کتابخانه آمریکا به عنوان یکی از بهترین سری های مانگا برای مخاطبین جوان معرفی شدند. حکایت و محیط مانگا به خاطر عناصر متعدد تخیلی و درامایش از طرف منتقدانی از جمله اوتاکو یو اس ای مورد تحسین قرار گرفته است. اما آن ها احساس کردند داستانی که در جلد اول تعریف شد بار احساسی اثر قبلی مانگاکا یعنی «صدایی خاموش» را نداشته. دو بازبین از شبکه خبری انیمه و یک نفر از شبکه انیمه بریتانیا (UK Anime Network) تحت تاثیر عمق بررسی ای که اثر از چندگانگی شخصیت ها انجام داده و عملکرد خوب داستان در جای دادن جوان تنهایی که فوشی را در یک ناحیه یخبندان ملاقات کرد قرار گرفتند و به دو جلد اول امتیاز کامل دادند. دو نویسنده دیگر از شبکه انیمه بریتانیا کنجکاوی خود را راجع به اینکه آیا قسمت های جدید بار احساسی قسمت اول را خواهند داشت ابراز کردند. اخبار انیمه بریتانیا اما بیشتر از فوشی جذب شخصیت پردازی اهل ناشناس دهکده قسمت اول شدند. همینطور که مانگا جلو رفت، سیر بخشی از داستان که به فوشی می پرداخت همچنان مورد تحسین باقی ماند، چراکه بر خلاف زمان معرفی اش که تقریبا به طور مطلق بی احساس بود، به رفتار بسیار انسان گونه تری رسید. در نتیجه این، نویسندگان احساس کردند که لحن سری هنوز به خاطر طرز برخورد داستان با این شخصیت، تراژیک است. اعضای اخبار مانگا همچنین از پرش های زمانی سری و این که نامیرایی فوشی به او اجازه وفق با سناریو های جدید تر و مدرن تر را می دهد لذت بردند.

بازخورد به انیمه Fumetsu no Anata e  

نسخه انیمه نیز واکنش های مثبتی دریافت کرد. شبکه بازی های تخیل (Imagine Game Awards, IGN) آن را در بین بهترین سریال های انیمه بهار 2021 قرار داد و خوانندگان را به لذت از هنر اثر در به تصویر کشیدن فرهنگ زمین دعوت کرد و برای جلوگیری از اسپویل شدن داستان از توضیح بیشتر و بال و پر دادن به پیش فرض مخاطبین امتناع کرد. در یکی از نظرسنجی های فیلم‌مارکس (Filmmarks)، To Your Eternity در رتبه بندی مورد انتظار ترین انیمه های بهار 2021 جایگاه نهم را به دست آورد. در وبسایت انیمه ترندز، این سری اغلب در بین محبوب ترین سری های 2021 قرار گرفت. پست فندوم (The Fandom Post) علی رغم این که سال ها پیش مانگا را خوانده بود به خاطر اجرای عوامل و موسیقی تم اوتادا هیکارو (Utada Hikaru) به نام خون صورتی (Pink Blood) که به انتقال یک داستان تاثیر گذار کمک کرد، به شروع داستان امتیاز کامل داد. جیمز بکت از همین سایت، ضمن این که از انیمه لذت می برد، ترسش از بیش از اندازه ملودراماتیک شدن آن را ابراز کرد. در 2022 در ششمین مراسم جوایز انیمه کرانچی رول جایزه بهترین دراما را گرفت و در پنجاهمین جوایز بین المللی امی (50th International Emmy Awards) نامزد جایزه در بخش کودک: انیمیشن شد.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)