ده انیمه برای گیمر ها

تجربه همزمان هر دو دنیا

توسط dante

پیوند دنیا انیمه و گیمینگ همواره تنگاتنگ بوده. معدود عاشقانه صتعت انیمه هستند که دستی در ویدئو گیم نیز نداشته باشند. بسیاری از انیمه‌ها مخصوصا انیمه‌های جدیدتر یا با اقتباسی بر دنیای گیمر ها و یا با استفاده از عناصر آن بر این هم‌پوشانی دامن زده‌اند. در ادامه برای نگاهی بر ده انیمه برای گیمر ها با انیمه لیست همراه باشید.

Log Horizon

با آپدیت جدید بازی ، در یک چشم بهم زدن سی هزار گیمر ژاپنی به دنیا گیم محبوبی به نام «Elder Tale» منتقل شده‌اند. بدون هیچ راه خروجی. آنها باید خود را با دنیا جدید وقف دهند و زنده بمانند. در میان آنها، دانشجویی جامعه گریز هم وجود دارد. شوک و ناآگاهی او تنها ثانیه‌ای طول می‌کشد. شیرو (Shiroe) به عنوان گیمر کهنه کار بلافاصله کنترل شرایط را بدست گرفته و شروع به  جستجو در جهانه جدید می‌کند.

گیمر

Recovery of an MMO Junkie

بالاخره یک شخصیت اصلی دختر در یک انیمه گیمی داریم. یک زن 30 ساله که تمام علاقه‌اش را به دنیای واقعی از دست داده است و افسرده شده و راه چاره را در دنیای مجازی می‌یابد. در یکی از این دنیا‌های مجازی او نقش یک پسر جوان را به خود می‌گیرد که به عنوان یک نووب همیشه کشته می‌شود. اما وقتی که یک دختر جوان و زیبا به کمک او می‌آید از این وضعیت خارج می‌شود. از طرف دیگر در دنیای واقعی یک همکار خوش‌تیپ و بلوند او را اذیت میکند تا جایی که زندگی مجازی او را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

گیمر

 

 

sword art online

پیشتر در مورد انیمه «هنر شمشیر زنی آنلاین» به طور مفصل در اینجا صحبت کردیم. هنر شمشیر زنی آنلاین یک اثر کلاسیک و معروف‌ترین اثر از این کانسپت به حساب می‌آید. بسیاری از انیمه دوستان و گیمر های ایرانی نیز هنر شمشیر زنی را به عنوان اولین انیمه خود می‌داند.

«هنر شمشیر زنی آنلاین»  داستان پسری چهارده ساله به نام کیریاگا با نام گیمر‌ی کیریتو را روایت می‌کند. کیریتو که همراه با ده هزار نفر دیکر در بازی واقعیت مجازی‌ای گیر افتاده. برای خروج از بازی تنها دو راه دارد. به پایان رساندن هر 100 مرحله بازی یا مرگ.

«هنر شمشیر زنی آنلاین»  از کلیشه‌های معمول ژانر ایسکای فراتر می‌رود.با استفاده از عناصر محبوب گیمرها و انیمه دوستان داستانی حماسی و به یاد ماندنی را روایت می‌کند. آرک اول داستان بدون شک بهترین است. اما با فراز و نشیب های بسیار انیمه در نهایت به پایان خوبی رسید.

ده انیمه برای گیمر ها

no game no life

شانزده گونه ساکن در این دنیا به ترتیب قدرت طبقه‌بندی شده‌اند. دنیایی که توسظ خدا یگانه‌اش تت «Tet» رسد می‌شود. پایین‌ترین این لیست انسان‌ها هستند. نژادی بدون دستری به هیچگونه جادو یا برتری.  در جایی که همه چیز بر اساس  بازی‌های ساده تصمیم‌گیری می‌شود. بنظر می‌رسد برای انسان‌ها هیچ امیدی وجود ندارد. تا زمانی که دو غریبه از راه می‌رسند.

در زمین ما، دو خواهر و برادر گیمر یعنی سورا (Sora) و شیرو (Shiro) با نام گیمر‌ی «خالی» (Blank) بازی‌های آنلاین را تحت سلطه خود درآورده‌اند. با این  حال روزی بعد از جواب به پیامی ناشناس، ناگهان به این دنیا تلپورت می‌َشوند. اما فرستنده کسی نیست جز خود تت که به آن‌ها اطلاعاتی درمورد این دنیا می‌دهد. بعد از اتفاقاتی و آشنایی با این دنیا، این خواهر و برادر تصمیم می‌گیرند برای بدل شدن به پادشاه چدید این دنیا وارد رقابت شود.

ده انیمه برای گیمر ها

Over lord

در آخریت ساعات فعالیت بازی محبوب  ایگدراسیل (Yggdrasil) مومونگا (Momonga) قدرتمندترین گیمر بازی برای آخرین بار تصمیم به قدم زدن در قلعه گیلد خوذ می‌گیرد. در آخرین لحظات آنلاین بودن سرور او چشمان خود را می‌بندد. اما سرور خاموش نمی‌شود. چیزی اشتباه است. نه به پنل دستوری‌اش دسترسی دارد نه دیگر تنها یک آواتار است. همه چیز واقعی شده.

او که با شرایط غیر عادی‌اش کنار می‌آید. با کمک npc های وفادارش تصمیم به کنترل یان دنیا می‌گیرد.  به امید اینکه بتواند متوجه شود این اتفاق چرا برای او افتاده. و شاید کسان دیگری را مانند خود بیاید.
Over lord

Dragon’s dogma

آماده یک چرخش تاریک در لیست باشید. گیمر‌های عناوین نفش آفرینی بدون شک با بازی Dragon’s dogma:dark arisen خاطره دارند. انیمه  Dragon’s dogma نیز با استفاده از عناصر بازی، صحنه‌های gore داستانی حتی تاریک‌تر از بازی. و حتی محتوای بزرگسالانه. در خلق اتمسفر دنیای Dragon’s dogma شاید حتی موفق‌تر از بازی بوده است.

داستان سفر مردی را روایت می‌کند که به دنبال انتقام از اژدهایی است که قلبش را دزدیده. و همزمان با خارج کردن قلب تپنده‌اش از بدن او، همسر و فرزند خونده‌اش را نیز به قتل رسانده. او به عنوان یک آریسن به زندگی باز می‌گردد. و به ماجراجویی‌اش در مقابل هیولاهایی که هفت گناه کبیره انسان را نشان می‌دهند ادامه میدهد.

dragon dogma

Cyberpunk: Edgerunners

تمامی رویاها در نایت سیتی مجکوم به فنا هستند. به عنوان نوجوانی ذاقه نشین، دیوید مارتینز برای تحقق آرزوی مادرش در تلاش برای رسیدن به بالای قله‌های آراساکا است. اما زمانی که مادرش به خاطر همان قوانین حاکم بر نایت سیتی جانش را از دست می‌دهد. و دیوید هم به شدت آسیب می‌بیند. او به قطعه سیبری‌ای دسترسی پیدا می‌کند که سرعتی فرا انسانی به او می‌بخشد. او با استفاده از همین قدرت به ماجراجویی جدید تراژیکی در خیابان‌های نایت سیتی می‌پردازد.

اقتباس دیوانه‌واری از دنیا سایبرپانک که تمامی گیمر ها با آن آشنا هستند. بعد از حماسه V در طول بازی، این بار به تماشا ماجراجویی و داستان دردناک دیوید مینشینیم. این انیمه بیشتر از بازی در عمق تاریک نایت سیتی فرو می‌رود. و عناصر آشنایی از بازی را به ما ارائه می‌دهد.

ده انیمه برای گیمر ها

Yu-Gi-Oh! Duel Monsters

بدون شک کل فرانچایز یوگی-اوه موفقیت خود را مدیون سری دوئل هیولاهاست! اما کل صنعت انیمه نیز دینی ادا نشدنی به سری دوئل هیولاها دارد. این سری برای اولین‌بار ژانری به نام بازی‌های کارتی را به دنیای انیمه معرفی کرد که امروزه جز ژانر‌های پرطرفدار این رسانه به شمار می‌رود. یوگی-اوه داستان یوگی موتو (Yugi Muto) را روایت می‌کند.

پسری دبیرستانی که پازلی از مصر باستان که هدیه‌ پدربزرگش است را تکمیل می‌کند. نام حقیقی پازل، «پازل هزاره» است و بعد از آن روحی ناشناس وارد بدن یوگی می‌شود که در بازی تاریکی و دوئل هیولاها توانایی بی‌نظیر دارد. یوگی عاشق هرگونه بازی‌است اما خود به تنهایی هم در بازی دوئل هیولاها‌ استادی کم‌نظیر به شمار می‌آید. بعد از دزدیده شدن روح پدربزرگ یوگی توسط پگاسوس، که او هم صاحب یکی دیگر از پازلان هزاره است، یوگی و دوستانش راهی تورنومنتی برپایه بازی‌های دوئل هیولاها برای نجات پدر بزرگ یوگی می‌شوند.

گیمر های بازی‌های کارتی و انیمه دوستان قدیمی مسلما با عنوان بازی‌ Yu-Gi-Oh! Duel Links آشنا هستند.

ده انیمه برای گیمر ها

Castlevania

کسلوانیا بدون شک بهترین انیمه ساخته شده توسط نتفلیکس است. انیمه در چهار فصل حماسه‌ای از سری بازی‌های Castlevania را روایت می‌کند. و دارای این پتانسیل است تا حتی متوجه نشوید که هر چهار فصل را در یک شب به اتمام رسانده‌اید. هر گیمری نیاز به دیدن این اثر خوش ساخت دارد.

وقتی که همسر دراکولا توسط انسان‌ها سوزانده می‌شود. تپش دراکولا خون‌آشام اعلام می‌کند تمام انسان‌های ساکن والاکیا با جانشان تقاص این جنایت را پس خواهند داد. او ارتشی از شیاطین را بر سر انسان‌ها می اندازد و قتل عامی به راه می‌آندازد. پایان دادن به این کشتار تنها به عهده آخرین بازمانده از خاندان بلمونت و پسر خود دراکولا، آلوکارد است. 

castlevania

solo leveling

انسانیت زمانی که ده سال پیش اولین پرتال ها پدیدار شدند در شوک فرو رفت. هیولاهایی که نسبت به سلاح‌های معمول معصونیت داشتند به دنیا ما آمدند. اما همزمان تعدادی از انسان‌ها توانایی شکارچی را بدست آوردند. و هیولاهایی که گمان می‌بردند شکارچی‌اند. خود بدل به شکار شدند.

سونگ جین وو (Sung Jin-Woo ) یک شکارچی سطح E است که به عنوان ضعیف‌ترین شکارچی تمام انسانیت شناخته می‌شود. زمانی که با گروهش داخل یک سیاه چاله را برسی می‌کنند به جایی شبیه به یک معبد برمی‌خورند. آنها که به طمع گنج وارد معبد می‌شوند. اما چیزی جز وحشت و مرگ در انتظارشان نیست. با چیزی شبیه به معجزه جین وو نجات پیدا می‌کنند. اما حال او تنها شکارچی‌ای است که توانایی لول آپ دارد.

سولو لولینگ جدید ترین انیمه در این لیست است که فصل اول آن در دوازده قسمت منتشر شده. انیمه سولو لولوینگ گه بر اساس مانهوایی با همین نام ساخته شده. با داستانی تازه تر از انیمه‌های همین ژانر و استفاده از مکانیک گیم‌های RPG و آشنا برای گیمرها داستانی اعتیاد آور همراه با فایت‌هایی جذاب را پیشنهاد میدهد.

solo leveling

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید