نقد و بررسی سریال Gangs of Galicia دار و دسته های گالیسیا

معرفی سریال دار و دسته های گالیسیا

سریال دار و دسته های گالیسیا بذر یک فرضیه جذاب را دارد، اما در نهایت نمی تواند به پتانسیل خود عمل کند. چیزی که می توانست یک درام جنایی پیچیده باشد، به ترکیبی غیرمتمرکز از عاشقانه های عمومی تبدیل شده است. در حالی که برخی اجراها درگیر کننده هستند و مناظر ساحلی جذابی به نمایش در می آیند، تکیه بیش از حد به کلیشه ها و یک روایت نامنسجم، اثر کلی را لکه دار می کند. در حالی که سریال دار و دسته های گالیسیا از نتفلیکس یک پیش فرض جذاب برای بررسی لایه های فساد نهفته در یک جامعه زیبای اسپانیایی ایجاد می کند، اما در نهایت در ارائه تریلر جنایی کاملاً تحقق یافته ای که هدفش است، شکست می خورد. فراتر از پس زمینه های منظره و فتنه ای که برای اولین بار توسط پویایی پیچیده آنا و دنیل جرقه زده می شود، نمایش طرح نازک خود را فراتر از پایان طبیعی خود گسترش می دهد.

 

درآمدی بر داستان سریال دار و دسته های گالیسیا

شهر ساحلی آرام کامبادوس در گالیسیای اسپانیا؛ وقایع بیش از آنچه که باید به چشم بیایند، پنهان شده اند. اینجا جایی است که وکیل آنا گونزالس سوریانو در تقلا است و به دنبال پاسخی در مورد گذشته پنهان پدر مرحومش است. او به زودی خود را درگیر عملیات های جنایی محلی می یابد که حول خانواده قدرتمند پادین به رهبری دنیل پادین جذاب و خطرناک هدایت می شود. آنا متوجه می شود که قبل از مرگ، پدرش خورخه با هویت فرضی زندگی می کرد، یک حساب بانکی مرموز داشته و پول را به دو زن ناآشنا در شهر سپرده بوده است. با اراده ای که جمع کرده و با تکیه بر شهود، او تصمیم می گیرد تا پرده زندگی دوگانه پدرش را از بین ببرد. او نمی داند که چه نوع آدم ها و نقشه های شومی در کامبادوس وجود دارند. دنیل بلافاصله مجذوب این تازه وارد می شود. او به عنوان رئیس تجارت خانوادگی در غیاب پدرش، سهم خود را در تسلط بر شهر انجام می دهد. با این حال، چیزی در مورد آنا باعث می شود که حتی ظاهر سفت و سختش نیز ترک بخورد. همانطور که خطوط بین جذابیت، سوء ظن و فریب محو می شوند، سرنوشت آنها به طرز خطرناکی در میان جناح های زیرزمینی شهر در هم تنیده می شود.

 

مناظر طبیعی، نقطه ی قوت سریال Gangs of Galicia

خط ساحلی سرسبز اسپانیا، محیطی زیبا را در سریال دار و دسته های گالیسیا ایجاد می کند. تپه های غلتان در شهر کوچک کامبادوس، واقع در میان تاکستان ها و بنادر ماهیگیری، به دریا می رسند. اگرچه خیابان های آن رازهایی در خود دارند، اما مناظر طبیعی آرام و با وقار باقی می مانند. این تضاد احتمالاً چشم دوربین را به خود جلب کرده و صفحه را با تصاویر پانورامای کارت پستالی از صخره ها و امواج متلاشی کننده پر می کند. چنین پس زمینه هایی با لنز زیبا تنها نقطه قوت داستان هستند. توطئه های درهای گردان و شخصیت های سطحی داستان را بیش از حد پرجمعیت می کنند. با این حال، مناظر آرامش را فراهم می کند و بینندگان را برای مدت کوتاهی از روال های کسل کننده دور می کند. یکی مکث می کند تا رقص مرغ های دریایی را در مقابل آسمان آبی کم رنگ، علف های سبزی که به آرامی در جریان جزر و مد می چرخند، تحسین کند. لحظاتی از این دست باعث می شود که مبارزات دور از دسترس باشند، حتی اگر زودگذر باشند.

 

نقد و بررسی سریال دار و دسته های گالیسیا

دنیای کارتل های مواد مخدر وقتی به خوبی اجرا شود، می تواند درام هیجان انگیزی ایجاد کند. اما مجموعه نتفلیکس Gangs of Galicia تلاش می کند بینندگان را با شخصیت های بی درخشش و یک رمان عاشقانه غیرقابل لمس درگیر کند. در پشت مناظر زیبای اسپانیایی آن، داستانی نهفته است که نمی تواند این دنیای جنایتکار را زنده کند. ما با وکیل آنا آشنا شدیم که به طور ناگهانی شغل خود را پس از اینکه متوجه شد پدر متوفی اش آنطور که او فکر می کرد نبوده است، ترک می کند. او به امید یافتن پاسخ به شهری دورافتاده نقل مکان می کند. این مسئله باورپذیری را بدتر می کند، مخصوصاً که آنا به طور کامل خود را در معرض خطر قرار می دهد تا فقط اسرار دهه های گذشته را حل کند. انگیزه های او ضعیف به نظر می رسند و زمینه را برای دخالت معنادار در پویایی درهم پیچیده شهر جدیدش فراهم نمی کنند. دانیل، وارث خاندان قدرتمند پادین است. او در ورود خود نوید پتانسیل می دهد و به نزدیک شدن با احساسات ما می پردازد. با این حال، جذابیت وعده داده شده بین این دو نفر به احساسی هیجان انگیز منجر نمی شود. آنها هیچ ارتباط قابل لمسی برای وارد کردن علاقه به رابطه خود ندارند. بدون پایه ای از دسیسه های واقعی، پیوند عاشقانه اجتناب ناپذیر آن ها تنها به نزول بیشتر طرح کند کمک می کند.

 

اگر عاشقانه های ممنوعه را دوست دارید، این سریال را تماشا کنید

جذابیت های ساحلی کامبادوس گالیسیا، پس زمینه ای زیبا برای فتنه ایجاد می کند. با این حال، کارگردان راجر گوال در به رخ کشیدن مناظر بیش از حد معطل می ماند و بینندگان را در دریایی از رکود گیر می اندازد. آنا وکیل تازه وارد حقیقت را در مرگ پدرش هدف قرار می دهد. اما رمز و راز را در یک پیاده روی با پای برهنه پیش می برد. با وجود اینکه هیچ لایه ای به شخصیت ها اضافه نمی شود، صحنه ها برای ما ترسیم می شوند. مخاطب همه چیز را کش دار می بیند، حتی قهوه صبحی که به مدت طولانی روی مشعل مانده است. به نظر می رسد دلبستگی آنا به دنیل بیشتر به خاطر فیلمنامه های کسل کننده است تا مهارت داستان سرایی. جرم و جنایت نیاز به پیچش دارد تا جمعیت را درگیر نگه دارد. زمانی که معاملات مواد مخدر بر سر دوراهی های دوستیابی متمرکز می شود، آدرنالین به حالت عذاب آوری پایین می آید. بینندگانی که هوس یک سریال جنایی می کنند، با دیدن این سریال احساس می کنند که فریب خورده اند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)