معرفی و بررسی انیمه Given گیون

معرفی انیمه Given

انیمه گیون در سال 2019 به عنوان اولین سریال شونن آی (BL) که در جایگاه اصلی انیمه تلویزیون فوجی، Noitamina پخش می‌شود، موج قدرتمندی از ریکشن ها را ایجاد کرد و تاریخ ساز شد. با من همراه باشید تا با این انیمه آشنا شوید.

انیمه Given (به ژاپنی: ギヴン) بر اساس یک مجموعه مانگای ژاپنی است که توسط ناتسوکی کیزو نوشته و تصویر شده است. از سال 2013 در دو ماهنامه مانگا + Chéri منتشر شده است و توسط Shinshokan در هشت جلد tankōbon جمع آوری شده است.  این سریال گروهی متشکل از چهار دانش‌آموز را در یک گروه راک آماتور و روابط عاشقانه دوگانه‌ای را دنبال می کند: بین گیتاریست الکتریک ریتسوکا اونویاما و خواننده مافیو ساتو و بین هاروکی ناکایاما نوازنده بیس و آکیهیکو کاجی درامر. این نمایش توسط استودیو لرچه که سایقه ساخت انیمه هایی چون Kanata no Astra و انیمه Classroom of the Elite را در کارنامه خود دارد و از طریق استریم از طریق کرانچی رول توزیع شد. این انیمه به کارگردانی یاماگوچی هیراکو است و آهنگسازی سریال را آیاانا یونیکو انجام داده است.

این مجموعه چندین بار اقتباس شده است، به ویژه به عنوان یک درام صوتی در سال 2016، یک مجموعه تلویزیونی انیمه 11 قسمتی در سال 2019، یک انیمه سینمایی در سال 2020 و یک درام تلویزیونی لایو اکشن در سال 2021.

 

گیتار به دوشی که نمی تواند بنوازد!

داستان حول محور دو پسر دبیرستانی به نام های اونویاما و مافیو می چرخد. آن دو به طور اتفاقی یک روز در مدرسه با هم آشنا می شوند و با هم دوست می شوند. اونویاما گیتاریست با استعدادی است که دوست دارد با دوستانش بسکتبال بازی کند و مافیو پسری است که گیتاری را که نمی تواند بنوازد همیشه به پشت خود حمل می کند. آنها در نتیجه خوابیدن مافیو در جایی که اونویاما معمولاً در آن می خوابد همدیگر را ملاقات می کنند و این گیتار بود که در وهله اول گفتگو را آغاز می کند. از آن زمان به بعد مافیو با هم گروه های اونویاما ملاقات می کند، نحوه نواختن گیتار به او آموزش داده می شود و پس از شنیدن آوازش از او خواسته می شود که به گروه ملحق شود.

 

یک انیمه موسیقی متفاوت

چیزی که من قبل از شروع از این انیمه انتظار داشتم یک انیمه ساده در مورد بچه هایی بود که موسیقی می نوازند و امیدوارند که گروه خود را بزرگ کنند. در کمال تعجب، بخش عمده ای از نمایش به احساسات و آشفتگی درونی شخصیت ها اختصاص داده شد. این یک انیمه موسیقی نیست که اتفاقی عناصر عاشقانه در آن وجود داشته باشد، این یک انیمه عاشقانه است که اتفاقاً موسیقی در آن وجود دارد و از این نظر بسیار خوب است. بدون شک ریتم آرومی دارد، زیرا نمایشی نیست که روابط سنتی دگرجنس گرایانه ای روی خط داشته باشد. در واقع همه اعضای گروه یا همجنسگرا هستند یا بایسکشوال. این نمایش تا آنجا پیش می رود که به این موضوع می پردازد که وقتی شخصیت ها این احساسات را نسبت به یکی از جنس های یکسان به جای مخالف آن ها تجربه می کنند، چه احساس ناخوشایندی خواهند داشت و موضوع به طرز شگفت انگیزی با اشتیاق جوانی مخلوط می شود. این واقعیت که نمایش به این موضوع به شیوه ای واقعی پرداخته است، دیدن آن را لذت بخش تر از انیمه های معمولی با این موضوع کرده است.

 

شخصیت های عمیق، موسیقی و آرت زیبا همگی در Given

چهار رهبر، اعضای گروه، همگی بسیار متمایز از یکدیگر هستند. فردی پر سر و صدا و با اعتماد به نفس وجود دارد، خجالتی، محتاط و از نظر احساسی در دسترس. این چهار نفر به شیوه ای بسیار سرگرم کننده با یکدیگر تعامل دارند که تماشای آن به معنای واقعی کلمه لذت بخش است. همانطور که گفته شد، آنها به همان اندازه قانع کننده هستند. هر چه سریال جلو می رود می شود، عمیق تر می شود و جدیت احساسات آن ها به قدری خوب به تصویر کشیده می شود که حتی به عنوان یک دانش آموز کسل کننده دانشگاه، تجربه شان از عشق به طور باورنکردنی لمس کننده است. به حدی که وقتی آنها در نهایت اولین کنسرت خود را اجرا می کنند، به دلیل شدت صدا و معنایی که برای شخصیت ها دارد، لحظه ای بسیار جذاب برای بیننده رقم می خورد.

از نظر بصری ظاهر انیمه فوق العاده بود، همانطور که معمولاً در مورد یک انیمه استودیو لرچه صدق می کند. سطح بالایی از جلا دادن به نمایش وجود دارد که تماشای آن را در سطح زیبایی شناختی فوق العاده دلپذیر می کند.  تقریباً در هر فریمی رنگ‌های گرم وجود دارد که احساسات مثبت را ساطع می کنند. کاراکترها از یکدیگر متمایز به نظر می رسند که فقط بر تفاوت شخصیتی می افزاید.

موسیقی به خوبی ساخته شده است. در واقع هر بیننده ای ممکن است دنبال اهنگ های این انیمه بگردد و برای چند ساعت یا حتی روز متوالی اونها رو روی ریپیت گوش کند. اللخصوص آهنگ “Fuyu no Hanashi”.  چیزی که عالی است این است که نمایش زمان زیادی را صرف ساختن آهنگ می کند و قسمت های متعددی را از ابتدای شروع آهنگ در مرحله مفهومی، آهنگسازی و در نهایت اجرای آن می گیرد. این واقعیت که نمایش برای نشان دادن روند پرزحمت زمان می برد، دیدن آن را لذت بخش تر می کند و لحظه اجرای آن بیننده احساس نزدیکی بیشتری به شخصیت ها می کند.

 

دانلود انیمه گیون

در وب سایت انیمه لیست می توانید به دانلود انیمه گیون بپردازید.فصل اول این انیمه به همراه سینمایی آن  به طور کامل و با زیرنویس فارسی قرار گرفته است. امیدواریم از دانلود انیمه Given و تماشای آن لذت ببرید.

اقتباس انیمه Given با استقبال مثبت منتقدان روبرو شد.لاستیو جونز در بررسی قسمت های یک و دو برای شبکه خبری انیمه، این سریال را «یکی از طنین انداز ترین پیشنهاد های فصل» نامید و موسیقی متن آن و کارگردانی یاماگوچی را تحسین کرد. رابطه بین مافیو و ریتسوکا مورد ستایش خاصی قرار گرفت و جونز آن را “یکی از جذاب ترین انیمیشن های عاشقانه سال” نامید. آدام وسکات در نقدی برای Crunchyroll، Given را “بهترین نمایشی که در حال حاضر تماشا نمی‌کنید” نامید، و به طور خاص از طراحی صدا و نور آن تمجید کرد. در آخر هفته افتتاحیه خود، اقتباس سینمایی Given در ردیابی فروش بلیط های مینی تئاتر توسط Kogyotsushinsha رتبه اول را کسب کرد و برای پنج هفته متوالی در رتبه اول باقی ماند.

در نهایت آیا این نمایشی است که من توصیه می کنم؟ قطعا حواب بله است، تا زمانی که به آن به عنوان یک انیمه برش زندگی و عاشقانه ای در دوران بلوغ نگاه کنید، قطعا لذت لازم رو خواهید برد.

علاقمندان به دانلود انیمه Given با زیرنویس فارسی می‌توانند به سایت انیمه لیست، مرجع انیمه، فیلم و سریال مراجعه فرمایند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)