معرفی و دانلود انیمه ‏Goblin Slayer گابلین کش

معرفی و دانلود انیمه ‏Goblin Slayer گابلین کش

انیمه گابلین کش، یه سریال 12 قسمتی در ژانر ماجراجویی، اکشن و فانتزی محبوبه که فعلاً استودیو White Fox فقط یه فصل از اون ساخته و خیلیا منتظرن که فصل دومش بیاد تا دوباره بساط کیفشون کوک شه!

درآمدی بر داستان انیمه گابلین کش Goblin Slayer

گابلین ها به دلیل وحشی بودن، حیله گری و تولید مثل سریعشون شناخته می شن، اما شهرت اونا به عنوان پایین ترین رده هیولاها باعث می شه که تهدید اونا نادیده گرفته شه. با یورش به تمدن های روستایی برای ربودن زن های گونه های دیگر برای تولید مثل، این موجودات خبیث آزادن تا به حمله و یورش های خودشون ادامه بدن، زیرا ماجراجوها چشم خود رو به نفع مأموریت های باارزش تر با با سود بیشتر می بندن. برای بزرگداشت اولین روز خود به عنوان یه ماجراجوی سطح چینی، راهبه 15 ساله ما به یه گروه تازه کار جوون و مشتاق می پیونده تا در مورد قبیله ای از گابلین ها که مسئول ناپدید شدن چندین زن روستایی هستن، تحقیق کنن. گروه ناآماده و بی تجربه، به زودی در حین کاوش تو یه غار با مرگی اجتناب ناپذیر در طی یه کمین مواجه می شن. در حالی که هیچ کس دیگه ای ایستاده باقی نمونده، راهبه وحشت زده سرنوشت خودش رو می پذیره، تا اینکه به طور غیرمنتظره ای به نظر می رسه که گابلین اسلیر نه تنها اون رو با تلاش کمی نجات می ده، بلکه کل لونه گابلین ها رو نابود می کنه. به عنوان دارنده رتبه معتبر نقره ای، گابلین کش به اون اجازه می ده تا اون رو همراهی کنه تا به انجمن ماجراجویان در همه امور مربوط به گابلین ها کمک کنه. اون جنگجوی زره پوش همراه با راهبه، یه های الف، یه دورف و لیزاردمن، تا زمانی که تک تک گابلین ها در سرزمین های مرزی برای همیشه ریشه کن نشن، آروم نمی گیرن.

درآمدی بر شخصیت اصلی انیمه ‏Goblin Slayer گابلین اسلیر

نبوغ انیمه Goblin Slayer از هدف مهارنشدنی اون برای تأکید بر وحشی گری گابلین ها ناشی می شه. بنابراین، وادار کردن مخاطب به همدلی فوری با ماجراجویان سطح پایینی که باکرگیشون برای همیشه به دست اون موجودات سبز کثیف از بین می ره، ضروریه. قسمت اول ممکنه کمی دلخراش باشه، اما لازمه که ماهیت شیطانی گابلین ها برجسته شه. اما زمانی که به نظر می رسه همه امیدها از دست رفته، فردی که به نام Goblin Slayer شناخته می شه، وارد گود بزن بزن می شه تا خواهر و مادر هرچی موجود سبزه رو به عزا بنشونه و اون این کار رو با خشونت تمام انجام می ده. اساساً، اگه به این فکر کنین، اون همتای ژاپنی بتمن برای مردم دنیایی قرون وسطایی به حساب میاد. اما گابلین اسلیر هم به اندازه بتمن بد چیز کوفتیه! البته برعکس بتمن به جای شکستن استخونای مردم، گابلینا رو سلاخی می‌کنه.

همراه با طبیعت بی رحم خودش، گابلین کش از تکنیک های بی شماری برای کشتن گابلین ها و سرگرم نگه داشتن بیننده استفاده می کنه، از جمله: کوبیدن دندان گابلین ها به سنگ های ناهموار دیواره‌ی غار. کوبیدن و از نو ساختن چهره گابلین های بی نوا با دست خالی؛ پاشیدن مغز گابلین ها و نقاشی دیواره‌های غار با محتوای مغزشون، تیراندازی به تخم چشم هرچی گابلین مادر به خطاست و خلاصه کشتار دسته جمعی هر گابلینی که می بینه از بزرگ و کوچیک. همچنین، زره Goblin Slayer شگفت انگیز به نظر می رسه و عزم محکم اون برای باقی موندن تحت عنوان یه گابلین کش… اون علی رغم تمسخر همراهاش این کار رو انجام می ده چرا که قلب اون پر از نفرتی عمیق نسبت به اون موجودات سبزرنگه و افرادی که اون رو “ارباب لبه” خطاب می کنن، اصلاً درک نمی کنن که تجربه ای که اون از سر گذرونده چقدر آسیب زا بوده. اگه جامعه انیمه تصوری از همدلی داشته باشن، می دونن که الان وقت چیه… اما گابلین کش برای سلاخی گابلین ها وقت نمی شناسه.

بررسی شخصیت های انیمه ‏Goblin Slayer

یکی دیگه از جنبه های بارز Goblin Slayer، از تشکیل یه ائتلاف بزرگ از استعدادها و افرادی از نژادهای متنوع برای تسریع کشتار بیشتر گابلین ها ناشی می شه. به زبان ساده، اون ها گابلین کش رو با یه لیزاردمن، یه الف سینه صاف، یه دورف سالخورده و یه راهبه جفت کردند تا به یه ماجراجویی فوق العاده برای نابود کردن یه لونه بزرگ گابلین ها برن. وقتی دختر الف از جادوی خودش استفاده کرد تا تیر رو از میون دو گابلین و یه گرگ رد کنه کنه، چشمام چار تا شده بود! واقعاً عالی بود! اما اپیزود هنوز به پایان نرسیده بود، زیرا درست زمانی که احساس من در آستانه انفجار بود، اونا شروع به پخش موسیقی راک حماسی کردن در حالی که گروه اصلی با نیت ناجور به سمت لونه گابلینا می رفتن و سلاح های کافی برای ترسوندن یه کشور به همراه داشتن، خیلی خفن بود کلاً! اونجا تو دل خودم گفتم یکی میون اون جمع داره می گه لتس پارتی!

اما، افسوس… همه چیز این انیمه خوب نیست، دوستان عزیز… (دوستان عزیز فقط افرادی رو شامل می شن که Goblin Slayer رو در لیست علاقه مندی های خودشون دارن) قسمت پنجم از عرف خارج می شه و هدف اصلی Goblin Slayer رو با یه جست وجوی احمقانه توسط برخی از شخصیت های دلخواه تغییر می دن. عذر می خوام… ببخشید! آیا ما سریال گابلین کش رو داریم تماشا می کنیم یا موش کش؟ گاهی اوقات نمایش، تمرکز اصلی خودش رو از دست می ده و بیننده رو تو گودالی عمیق از ناامیدی رها می کنه و ما رو به این فکر وا می داره که آیا گابلین کش دوباره سلاخی گابلینا رو از سر می گیره یا نه. این نوع اشتباه نابخشودنی بود، البته اگه قسمت بعدی دوباره دست به کار آتیش زدن به جون گابلین ها نمی شدن.

کابرد کتاب هنر جنگ سان تزو در انیمه ‏Goblin Slayer گابلین کش

یه نبوغ دیگه از انیمه Goblin Slayer تو کاربرد کتاب هنر جنگ سان تزو خلاصه میشه و این کار از طریق تمایل شخصیت Goblin Slayer برای فکر کردن مثل یه گابلین انجام میشه (یعنی برای شناخت دشمن خودتون، باید تبدیل به دشمن خودتون بشین). از این رو، را گابلین کش از خون گابلین ها برای پنهان کردن عطر خودش استفاده می کنه و در طول کشتارهای مختلفی که داره بی تفاوتی و بی رحمی از خودش نشون می ده. علاوه بر این، سطح ادراک اون برای تمایز بین گابلین ها و غیر گابلین ها خیلی باحاله و همین باعث می شه به ندرت خودش رو تو موقعیتی پیدا کنه که نتونه وظیفه‌ی بزرگ خودش رو انجام بده.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)