معرفی و دانلود انیمه Golden Kamuy

پیدایش و سیر اثر انیمه Golden Kamuy

گولدن کاموی یک سری مانگای ژاپنیست که توسط ساتورو نودا (Satoru Noda) نوشته و طرح زده شده است. از ماه اوت 2014 تا آوریل 2022 در مجله یانگ جامپ هفتگی (Weekly Young Jump) مانگای سینن شوئیشا منتشر شد و قسمت هایش در سی و یک جلد تانکوبون جمع آوری شدند. یک نسخه سریال انیمه تلوزیونی با دو سریال به ساخت استودیو جنو (Geno Studio) از آوریل تا دسامبر 2018 و فصل سومی نیز از اکتبر تا دسامبر 2020 پخش شد. فصل چهارمش توسط پایگاه مغز (Brain’s Base) ساخته شد و در اکتبر 2022 به اکران رسید. همچنین یک فیلم لایو اکشن برای این داستان اعلام شده است. مانگا برای منتشر شدن به زبان انگلیسی از 2016 از ویز مدیا (Viz Media) مجوز گرفت و مجوز انیمه اش را نیز کرانچی رول (Crunchyroll) و فانمیشن (Funimation) داده اند. تا مارس 2023، مانگای Golden Kamuy بیش از بیست و چهار میلیون نسخه در گردش داشت که آن را یکی از پر فروش ترین سری های مانگا می کند. این مانگا نهمین مانگا تایشو (Manga Taishō) را در 2016 برد و در مراسم جوایز فرهنگی تزوکا اوسامو (Tezuka Osamu Cultural Prize) 2018 جایگاه 22 را از آن خود کرد.

 

چکیده داستان انیمه Golden Kamuy

داستان سایچی سوگیموتو (Saichi Sugimoto)، یک پیشکسوت جنگ روسیه – ژاپن اوایل قرن بیست و سفرش برای پیدا کردن ثروت طلای مردم آینو که بومیان ژاپن شمالی هستند به همراه دختر آینویی جوانی به نام اسیرپا (Asirpa) را دنبال می کند. ساچی که به خاطر افعال مرگ ناپذیرش در نبرد «سوچیموتوی نامیرا» لقب دارد، برای برآورده کردن قولی که قبل از کشته شدن بهترین دوستش در نبرد به او داد، حمایت از خانواده اش و مخصوصا همسر بیوه اش که به خاطر بینایی در حال افتش که باید در خارج درمان شود به دنبال ثروت است. یک روز، شخصی همراه او که مست کرده بوده به او داستان مردی که گروهی از مردم آینو را به قتل رساند و ثروت را دزدید و قبل از دستگیر شدن توسط پلیس آن را جایی در هوکایدو مخفی کرد را تعریف می کند. تنها سر نخی که از این موقعیت هست نقشه کد گذاری شده ای است که در ازای تقسیم بخشی از این گنج در صورت موفقیت به فرار و پیدا کردنش روی بدن هم سلولی هایش خالکوبی کرد. سوگیموتو در ابتدا زیاد به این داستان توجه نمی کند، تا این که می بیند جسد مرد مست همان خالکوبی های توصیف شده داخل داستان را دارد. اما قبل از این که بتواند به افکارش نظم دهد، یک خرس گریزلی (که علت سرنوشت آن مرد بود) به قصد تمام کردن وعده غذایی اش به اون نزدیک می شود. اینجاست که او توسط اسیرپا که پدرش از قضا یک آینوی به قتل رسیده شده است نجات پیدا می کند. با مهارت های شکار اسیرپا و غرایز بقای سوگیموتو، آن دو توافق می کنند که به هم ملحق شوند و گنج پنهان را پیدا کنند. یکی برای برگرداندن چیزی که در اصل به مردمش تعلق داشته، و دیگری برای بر آورده کردن وصیت دوستش.

 

ریشه های داستان Golden Kamuy

داستان در مناطق بازمانده از جنگ روسیه و ژاپن، بیشتر در هوکایدو و مناطق اطرافش صورت می گیرد و جزئیات بسیاری از توسعه های حقیقی سیاسی، فنی و فرهنگی آن دوره را در بر می گیرد. تعداد زیادی از بخش های اصلی سریال از جمله شخصیت هیجیکاتا توشیزو (Hijikata Toshizō) نسخه های داستانی افراد و وقایع واقعی هستند. به مردم آینو و فرهنگ آن های تمرکز خاصی داده شده است، به طور مثال بررسی زبان آن ها و طوری که آن ها با احترام از تمام بخش های طبیعت استفاده می کنند تا از کاموی ای که باور دارند به آن ها اعطا کرده است تشکر کنند. زبان آینو داستان تحت نظارت هیروشی ناکاگاوا (Hiroshi Nakagawa)، یک زبان شناس زبان آینو از دانشگاه چیبا استفاده شده. بخش های بعدی داستان همچنین خرده فرهنگ های متفاوت بین آینو ها و سختی هایی که به خاطر درگیر شدن در ستیز های ژاپن و روسیه متحمل می شوند را مورد بررسی قرار می دهند. داستان به کشمکش های روحی سربازان و پیشکسوتان جنگ از قبیل دوراهی های اخلاقی، پشیمانی بازمانده، شرف، توبه، فضایل اخلاقی و مسائل مرتبط نیز می پردازد.

 

از مانگا تا انیمه گولدن کاموی

نسخه انیمه تلوزیونی Golden Kamuy توسط هیتوشی نانبا (Hitoshi Nanba) کارگردانی و به قلم نوبورو تاکاگی (Noboru Takagi) نوشته شده است. موسیقی آن را کنیچیرو سوئهیرو (Kenichiro Suehiro)، هدایت هنری اش را آتسوشی موریکاوا (Atsushi Morikawa) و هدایت CG را یووکو اوکومورا (Yuuko Okumura) و یاسوتاکا هامادا (Yasutaka Hamada) انجام داده اند. شخصیت ها برای انیمیشن ها به دست کن‌ایچی اونوکی (Kenichi Ohnuki) طراحی شدند، در حالی که سلاح ها به دست کوجی واتانابه (Koji Watanabe)، وسایل به دست شینیا آناسوما (Shinya Anasuma) و حیوانات به دست ریو سومییوشی (Ryō Sumiyoshi) طراحی شدند. از بین موسیقی استفاده شده در انیمه این اثر، تیتراژ آغازین سریال به نام «مسیر پر پیچ و خم» (Winding Road) توسط «مردی با یک ماموریت» Man with a Mission ، و تیتراژپایانی «هیبانا» (Hibana) توسط «ششمین دروغ» The Sixth Lie ساخته شدند. جلدهای سینما خانگی ژاپنی، ویدیوهای کوتاه یوتیوب «Golden Dōga Gekijō» را شامل می شود که یک سری از قسمت های مختص اکران ویدیویی هستند. یک انیمیشن ویدیویی اورجینا (OVA) بر اساس بخش داستانی «باراتو»ی مانگا در یک دی وی دی داخل بسته ای که پانزدهمین جلد ژاپنی مانگا را در بر داشت در 19 سپتامبر 2018 منتشر شد. یک OVA دوم هم در 19 مارس 2019 همراه هفدهمین جلد ژاپنی مانگا و سومین OVA بر اساس بخش داستانی «هیولا» همراه نوزدهمین جلد ژاپنی مانگا در 19 سپتامبر 2019 منتشر گشت. چهارمین OVA بر اساس بخش «Shiton Animal Record» 18 سپتامبر 2020 با بیست و سومین جلد مانگا همراه شد.

 

بازخورد انیمه Golden Kamuy

گولدن کاموی در سال 2016 نهمین جایزه مانگا تایشو را برنده شد، در سال های 2016 و 2017 برای 20 و 21مین جایزه سالانه فرهنگی تزاکو اوسامو نامزد بود و در بخش گرند پرایز 2018 رتبه 22م را کسب کرد. همچنین برای چهلمین جایزه مانگای کودانشا در بخش کلی و یک جایزه ایسنر برای بهترین نسخه ایالات متحده از رسانه های بین المللی-آسیا نامزد شد. در 2016 در لیست «این مانگا شگفت انگیزه!» برای خوانندگان مرد رتبه دوم را آورد. این سری جایزه تاثیر اجتماعی را در 24مین جشنواره هنرهای رسانه ای ژاپن 2021 و گرند پرایز 51مین جوایز انجمن کارتونیست های ژاپن دریافت کرد.

Related posts

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته دوم مهر

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای – پارت دو

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای