نقد و بررسی انیمه Hananoi kun to koi no yamai شرطی به نام عشق

چکیده داستان انیمه Hananoi-kun to Koi no Yamai

هوتارو شانزده سال است که بدون رمانس زندگی کرده و از لذت بردن روزها با دوستان و خانواده اش راضیست. یک روز او شاهد به هم زدن افتضاح یک زوج میشود و وقتی هانانوی، کسی که رد شده را زیر برف میبیند برای او چتری نگه میدارد که در کمال تعجب به اعتراف عشق او در روز بعد منجر میشود. گرچه هوتارو او را رد میکند، هانانوی اصرار میکند و گرچه هوتارو احساسی به او ندارد، حس میکند که اگر با او باشد میتواند عشق را یاد بگیرد؛ پس قبول میکند با او قرار بگذارد.

 

بازخورد مخاطب

مرکری بیاکوگان در دیدگاه خود از این انیمه می نویسد: «احساس می کنم که خیلی از مردم متوجه هدف این انیمه نشدن. تمام عشق ها بی نقص نیستن و اینطور نیست که در تمام طول رابطه سالم و عالی باشه. مردم نقص دارن، احساساتی هستن، سمی هستن، حسود هستن، آسیب دیده ان و هزار جور چیز دیگه. این دو نفر هم سختی های خودشون رو پشت سر گذاشتن و راهی پیدا کردن تا کم و کاستی هاشون رو بشناسن و ازشون درس بگیرن و رشد کنن. هر دوی اون ها در دوره های اولیه زندگیشون روان زخم های اساسی ای خوردن و با هم دیگه شروع به درک و هضم کردنشون کردن. هر دفعه که سعی کردن تلاش بی نقص و بی مشکل نبوده، اما با هدف بهتر کردن اوضاع و پیدا کردن شناخت بهتر از احساساتشون به این تلاش ادامه دادن. اگر مردم وقت می گذاشتن و درست و حسابی پیام رو درک می کردن به نظرم قدر انیمه رو بیشتر می دونستن.

این انیمه از اول تا آخرش خواسته بود که بهتون حس گرم و راحت بده و چند تا درس برای یاد گرفتن داشت که مردم حاضر نیستن باهاشون مواجه بشن».مارینیت می نویسد: «انیمه یک سری چیز هایی داشت که دوست داشتم. گرچه اول زوج یک رابطه خیلی غیرسالم و به نظر اتفاقی و بی دلیل رو شروع می کن، در طول زمان به یک رابطه باثبات که داخلش هر دو نفر از همدیگه نفع می برن تبدیل میشه که به عنوان یک فرد رشد می کنن و نسبت به چیز هایی که می ترسونتشون برخورد بهتری پیدا می کنن. در کل به نظر می رسه که این یکی از اون انیمه های «من می تونم این آدم رو درست کنم» باشه. به خاطر روان زخم حل نشده هانانوی، اون یک سری تمایلات خیلی غیرسالم داره. بعضی وقت ها زیادی روی هوتارو حساس و حسود هست، و خودش هم نمی خواد با پسر های دیگه حرف بزنه یا با آدم هایی که اطرافش هستن وقت بگذرونه، و فکر نمی کنه که به دوست احتیاج داره، و چیز هایی از این قبیل. گرچه قبول دارم که در زندگیش اتفاق های زیادی افتاده ولی تماشا کردن بعضی از کار هایی که داخل انیمه می کنه در نهایت خیلی سخته.

خدا رو شکر هوتارو خیلی آدم با درکیه و سعی می کنه وضعیت هانانوی رو درک کنه. این برنامه در یک بخشیش بهمون یک دوره فلش بک می ده خیلی خوب شخصیت هانانوی رو برامون شکل می ده و این که علت و ریشه این که طوری که رفتار می کنه رفتار می کنه چیه. البته این به این معنی نیست که قراره من دوستش داشته باشم، اما به نظرم چیزیه که خیلی از دختر ها دوست دارن بدونن و باهاش آشنایی پیدا کنن. همونطور که گفتم در هر صورت از انیمه خیلی لذت بردم و فکر می کنم که از وقتی این زوج به رسمیت رسیدن، هانانوی و هوتارو لحظه های خیلی جذابی داشتن که باعث می شدن دل آدم غنج بره. همینطور خیلی راضی هستم که تونستن راجع به مشکل هایی که داشتن صحبت کنن و به جای این که تظاهر کنن که وجود نداره یا بهشون نپردازن، بهبودشون دادن و جلو رفتن. تا آخر داستان می تونستم پیشرفت شخصیت اصلی مرد رو ببینم و می تونید متوجه بشید که با زمان کافی و صبوری هوتارو به احتمال زیاد در نهایت درست می شه. وقتی شخصیت های اعصاب خرد کن دارید، بیشترین چیزی که میخواید همینه. دیدم که مانگاش خیلی مورد تحسین قرار گرفته و احتمالا بعد از ماجرا های انیمه خیلی خیلی بهتر هم شده. از نظر تولیداتی باید بگم که همون انیمه شوجوی فصلی استاندارد خودمون هست.

یک سری تصاویر ناز داره، انیمیشنش متوسطه، موسیقی متن درست و حسابی ای داره و تیتراژ آخرش فوق العادست! در واقع این فصل این تیتراژ دومین تیتراژ موردعلاقم بوده. بخوایم جمع بعدی کنیم به نظرم اگر شوجو دوست دارید قطعا ارزش تماشا کردن داره. یک داستان رمانس موجه با یک سری لحظه های خوب».گاردین انزو، منتقد سایت گمشده در انیمه می نویسد: «انیمه های شوجو در طول سال های اخیر دوباره زیاد شدن. Hananoi kun to koi no yamai نسخه انیمه چیزیه که به نظر یک مانگای شوجوی بسیار پرطرفدار با بازخورد مثبته. میدونم که کارگردان ماکینو توموه کار «کوتارو تنها زندگی می کنه» بسیار عالی و رمانتیک کمدی محشر «آهارن-سان رو نمیشه رمزگشایی کرد» رو انجام داده. این بهم یک مقدار زیادی امید داده بود و وقتی رفتم اوایل انیمه رو دیدم چیز خوب و بابته ای بود. نقش هوتارو یک نقشیه که صداگذار هانازاوا کانا عملا به اسم خودش زده، پس شخصیتش حس آشنایی داره.

هانانوی به سرعت من رو یاد ایزومی از هوریمیا انداخت و دقیقا رفت موهاش هم کوتاه کرد و دیگه تکمیل شد. از نظر شخصیت هانانوی از چیزی که در ظاهر میشه دید فراتر می ره و همونطور که در قسمت اول هم اشاره شد که گفت دختر ها از روی ظاهر قضاوتش می کنن و قضاوت های خیلی نادرستی راجع بهش می کنن که از اون جایی که صحبت شخصیت ها پشتش رو می شنویم می تونیم احساس کنیم که چی می گه. سوال های زیادی داخل انیمه هست که آدم مشتاقه در سطح عمیقی بهش رسیدگی میشه که کسانی که انیمه رو دیدن همگی می گن قراره بهشون برسیم. اگر در حقیقت هانانوی خیلی داخل قرار گذاشتن تجربه خوبی نداشته باشه چی؟ اگر دختری که باهاش به هم زد اولین دوست دخترش بوده باشه و اون نمی دونسته چیکار باید بکنه و زیادی خجالت زده بوده باشه که رابطه رو ادامه بده چی؟ شاید از محبت بیش از اندازه اون خوشش نمی اومده و به نظرش زیادی می چسبیده و چندش بوده. اگر اون هم در کنار هوتارو داره عشق رو یاد می گیره چی؟»اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کرده اید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Hananoi kun to koi no yamai به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)