نقد و بررسی انیمه High School DxD

نقد و بررسی انیمه High School DxD دبیرستان دی ایکس دی

رابطه، افکار زشت و تخیلات منحرفانه. اینجا یه نکته کوچیک جالب وجود داره: آیا می دانستید که مردان معمولی در دنیای امروز تقریباً هر 56 ثانیه به رابطه جنسی فکر می کنن؟ واقعیت یا خیال، شما تصمیم می گیرین. البته همه اینها طبیعیه، ما انسانیم و فرشته نیستیم؛ چیزی که اهمیت داره اینه که از خط قرمزها عبور نکنیم و کسی رو آزار ندیم. منظورم اینه که ذهن ما مملو از انواع تخیل و رویاست، چه پیدا کردن دوست دختر ایده آل یا رفتن به اولین قرار که تو خیالمون خیلی هم رویایی صورت می گیره و تا چند سال پیش به ازدواج ختم می شد که الان با این وضعیت… در این انیمه که به عنوان High School DxD شناخته می شه، هیودو ایسِی، قهرمان اصلی ما، از یه دانش آموز سال دوم دبیرستان شیطون که تو آکادمی کوئو درس می‌خونه، به شخصی تبدیل می شه که قبلاً تصورش رو هم نکرده بود.

 

بررسی داستان انیمه دبیرستان دی ایکس دی

تو نگاه اول، عنوان High School DxD چندان به چشم نمیاد. کلمه مشتق اول یعنی دبیرستان، احتمالاً جاییه که اکثر ما خاطرات خوب (یا بد) در زندگی خومون ساختیم. البته، ایسی امیدواره که خاطرات خوبی بسازه، چرا که این مدرسه اخیراً به یه مدرسه مختلط از یه دبیرستان دخترانه سابق تبدیل شده و یه پسر شاخ شمشاد در مرحله بلوغ کجا رو می خواد بهتر از اینجا؟ اما همه چی آسون نیست، چون همه اونو تو آکادمی چندش به حساب میارن. وقتی هم که تعداد دوستای واقعیش کمن، احتمال ساختن خاطرات خوب تو دبیرستان کم میشه.

البته بعداً با اتفاقات غیرقابل تصوری اوضاع تغییر می کنه و اون توسط اولین دوست دخترش کشته می شه. خیلی بدشانسه مگه نه؟ اما آیا این واقعا بدشانسیست؟ فکر نکنم… چون زیباترین و محترم ترین کاراکتر مدرسه و سریال به اون توجه می کنه…

 

بررسی شخصیت‌های انیمه High School DxD

اول گریموری ریاس ‏زیبا رو داریم. اون کسیه که همه اون رو تحسین می کنن و به اون علاقه دارن. اون رئیس کلاب علوم فراطبیعیه و البته قهرمان زن اصلی داستان و همچنین شنیده شده که اون از دلایلیه که برخی از ما این سریال رو تماشا می کنیم. اون پس از این حادثه به شخصیت اصلی داستان ما یعنی Issei علاقه ای کنجکاوانه نشون می ده و اون رو به عنوان پیشخدمتش زنده می کنه، اما چیزی که اون رو منحصر به فرد می کنه شخصیت خاص اونه. در ظاهر اون دختریه که مسئولیت پذیره و کارها رو به بهترین شکل انجام می ده و به دیگران کمک می کنه. به نظر می رسه که این ویژگی ها به ایسی منتقل می شه، زیرا علیرغم چندش بودن اون تو آکادمی، الان به عنوان فردی مفید و سخت کوش شناخته می شه.

بعد از این دو، ما تعدادی از شخصیت های دیگه رو داریم. آکِنوی سادیسم که اون هم بین بچه های آکادمی مورد تحسین قرار می گیره. بازیگوش و لاس زن، اون نقش یه نه-ساما یا خواهر بزرگو بازی می کنه که بسیاری از ما خواهان قرارگرفتن تحت محبت ایشون هستیم. بعد از اون، ما ماسکوت داستان رو داریم، لولی دوست داشتنی: کونکو-چان… پشت اون ظاهر زیبای لولیش، دختری با قدرت و شجاع نهفته که برای کمک به دیگران، زندگی خودش رو در معرض خطر قرار می ده. بعد از اون ما آسیا سان، دختر پاکی رو داریم که معصومیت سریال رو در پس آرک های داستانی چندش و همسالان شیطونش نشون می ده و در نهایت، کیبا رو داریم که به عنوان نقطه مقابل ایسی عمل می کنه؛ همونی که به شدت ازش متنفره و البته، همه این شخصیت های کلاب علوم فراطبیعی پُلی هستن که ایسی رو به جایی می رسونن که فکرشو نمی کرد.

 

آیا High School DxD رو ببینیم یا نبینیم؟

در این مرحله، برخی از شما که این بررسی رو می خونین احتمالاً به این فکر می کنین که «خدا لعنتش کنه، یه هارم دیگه، نه تو رو خدا» یا می گین استغفرالله و جهت دانلود انیمه اقدام می کنین که البته من موافقم… بهتر از اینه که سرراست برین تو سایت خاک برسری و خودتونو نفله کنین، حداقل این کمدیه، داستان داره، یه مقدار آموزنده‌ست و شاید گوش شیطون کر باعث شه که دست از افراط و تفریط بردارین. فن سرویس چیز جدیدی نیست، یه سرویس و وسیله‌ست که برای راضی نگه داشتن بیننده های شیطون استفاده می شه. بنابراین، اگر نمی تونین تصاویر نیمه برهنه رو تحمل کنین، با خیال راحت، برین سراغ یه انیمه و سریال درست و حسابی که خدا رو هم خوش بیاد. اگه با صحنه های بدون سانسور و فن سرویس مشکل جدی دارین، فقط این سریال لعنتی رو رها کنین، چون کسی شما رو مجبور به تماشای اون نمی کنه. با این حال، اگه می تونین اون رو مثل یه طرفدار واقعی انیمه تماشا کنین شما رو تحسین هم می کنیم، چون یه داستان و انیمه قشنگ رو تماشا کردین.

 

بررسی آرت و صداپردازی انیمه High School DxD

آرت در این انیمه سریالی در پایین ترین درجه اهمیتِ ممکن، قرار داره؛ خود منی که ادعام میشه هم، زیاد به اون توجه نکردم زیرا اکثر مردم احتمالاً هنگام تماشای این فیلم بیشتر به اکشن و فن سرویس کار توجه می کنن تا آرتش. منم شما رو سرزنش نمی کنم، زیرا بوق ممتد… 🙂

حالا، بریم سراغ صداپردازی. اعتراف می کنم که صداها تو این انیمه به خوبی در قسمت های بعدی که جدیت و درام بیشتری از داستان به نمایش درمیاد، بخوبی با هم ترکیب می شن. موسیقی این انیمه به اندازه موسیقی متن های یوکی کاجیورا از Mai-Hime یا Tsubusa Chronicles قدرتمند نیست، اما با این حال، در مجموع، زمانی که اون رو با دقت گوش کنین به خوبی ادا می شه.

علیرغم اینکه این سریال در MAL به عنوان ecchi و حتی هارم و حرمسرا شناخته می شه، یه خط داستانی داره. باور کنین ناموساً! این یه انیمه واقعی ecchi با خط داستانی مناسبه (نه برای همه)!

 

کلام آخر

بنابراین، احتمالاً الان دوباره از خودتون می پرسین: “آیا باید این انیمه را تماشا کنم؟” راستش این یه سوال مبهمه. وقتی خدا به ما مغزی برای تفکر داده، همه ما در مورد همه چی از فیلم، سریال، انیمه، مانگا، زندگی، ظاهر و باطن و غیره گرفته تا شیر مرغ و جون آدمیزاد دیدگاه های متفاوتی داریم. با این حال، اگه شما فقط تریلر یا 5 دقیقه اول سریال رو تماشا کردید و تصمیم گرفتید دکمه سیک و drop انیمه رو بزنین، اون وقت با خودم فکر می کنم شاید الان دلش نخواد… احتمالاً یه وقت دیگه …

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)