نقد و بررسی انیمه Hikikomari Kyuuketsuki no Monmon دردسرهای یک شاهزاده خون آشام هیکیکوموری

The Vexations of a Shut-In Vampire Princess

توسط Alireza

سیر و پیدایش انیمه Hikikomari Kyuuketsuki no Monmon

«رنجش های یک شاهدخت خون آشام خانه نشین» یک سری رمان ژاپنی نوشته کوتی کوبایاشی (Kotei Kobayashi) و با نقش های ریچو (Riichu) می باشد. اس بی کریتیو (SB Creative) انتشار این سری را در ژانویه 2020 آغاز کرده و تا ماه مه 2023 دوازده جلد از آن را به انتشار رساند. در اوت 2021 ین پرس (Yen Press) اعلام کردند که این سری را برای انتشار به زبان انگلیسی نیز مجوزدهی کردند. یک نسخه مانگا توسط طرح نگار رمان انتشار خود را از دسامبر 2021 در مجله گانگان بزرگ ماهانه (Monthly Big Gangan) سکور انیکس (Square Enix) شروع کرد و تا نوامبر سال 2023 بخش های جدای این سری در سه جلد تانکوبون جمع آوری شدند.

نسخه مانگا در برنامه موبال مانگا آپ! (Manga Up!) سکور انیکس همچنین به زبان انگلیسی قابل دسترسی می باشد. یک نسخه سریال انیمه تلوزیونی به تولید استودیو پروژه شماره 9 (Project No.9) و کارگردانی مینامیکاوا (Minamikawa) نیز از اکتبر تا دسامبر 2023 از توکیو ام اکس (Tokyo MX) و شبکه های دیگر اکران شد. آهنگ تیتراژ آغازین انیمه به نام «آزادی قرمز» (Red Liberation) را فریپ ساید (fripSide) ساخته و آهنگ تیتراژ پایانی آن به نام «نمی توانم بخوابم» (Nemurenai) ساخت میمیناری (MIMiNARI) با اجرای توموری کوسونوکی (Tomori Kusunoki) است. آثار فیلم سنتای سریال را برای پخش بیرون از آسیا مجوزدهی کرد و رمو (REMOW) نیز مجوز پخش آن در آسیا – اقیانوسیه را تامین کرد.

 

نقد و بررسی انیمه Hikikomari Kyuuketsuki no Monmon دردسرهای یک شاهزاده خون آشام هیکیکوموری

چکیده داستان انیمه Hikikomari Kyuuketsuki no Monmon

به مدت سه سال، دختر یک خانواده بانفوذ در پادشاهی ملنایت (Mulnite) به نام تراکوماری گاندسبلاد (Terakomari Gandesblood) یک سبک زندگی خانه نشینی را دنبال می کرده است. او نه می تواند از جادو استفاده کند، نه از نظر فیزیکی قوی است و نه قدش بلند است. بدتر، او که یک خون آشام است حتی نمی تواند خون را تحمل کند. اما پدر او که دخترش را بیش از هر چیزی دوست دارد برای او یک شغل پیدا کرده است. او قرار است فرمانده هفتمین واحد ارتش امپراطوری شود! رد کردن این پیشنهاد هم شدنی نیست؛ چرا که خود امپراطور او را به این مقام منصوب کرده است. وظیفه او اکنون این است که هر سه ماه علیه کشور های دیگر جنگ به راه بیندازد و برنده شود! اما این واحد هفت تنها از یاغی ها و مجرم هایی تشکیل شده است که هر چیزی هستند به جز مطیع، و هر لحظه ممکن است علیه فرماندشان شورش کنند؛ و این برای ترکوماری که جایگاهش به عنوان دختر یک خانواده ثروتمند باید به هر قیمتی شده مخفی بماند اصلا وضعیت خوبی نیست!

 

نقد و بررسی انیمه Hikikomari Kyuuketsuki no Monmon دردسرهای یک شاهزاده خون آشام هیکیکوموری

 بازخورد مخاطب

در نسخه 2021 کتاب راهنمای سالانه رمان تاکاراجیماشا (Takarajimasha) به نام این رمان فوق العاده است! (Kono Light Novel ga Sugoi!) رمان Hikikomari Kyuuketsuki no Monmon در بخش کار های جدید جایگاه هفدهم را از آن خود کرد. ریچارد اینسبیس (Richard Eisenbeis) از سایت شبکه خبری انیمه (Anime News Network) در دیدگاه خود از قسمت اول این انیمه می نویسد: «یک چیز هست که خیلی از آن لذت بردم، و آن نکته غیرمنتظره آخرش بود. تراکوماری از مرگ می ترسد، اما علتش قسمت واقعا مردن نیست، دردش است. هر چه باشد در این دنیا مردن به نظر غیر ممکن می رسد.

چیزی بین چند قلمرو هست که هر کسی که اطرافش باشد را بلافاصله احیا می کند. این به این معنی است که جنگ هایی که او مجبور است راه بیندازد کاملا بی معنی هستند، و چیزی بیشتر از سرگرمی برای جمعیت به حساب نمی آیند. این به داستان پتانسیل عمق زیادی اضافه می کند، و باعث می شود احتمال این که از شوخی های خالی فراتر رود را زیاد تر کند».کاربر دیگری نیز می نویسد: «این سریال بیشتر حول کمدی، یوری و دراما می چرخد. مقداری سرویس دهی به طرفدار ها (fanservice) هست، بیشتر با شخصیت خدمتکار. اما چیزی نیست که زیاده روی باشد، کمدی اش هم همینطور است.

به طور مثال علت این که شخصیت اصلی بالاخره می تواند احترام اعضای واحدش را به دست آورد این است که به صورت اتفاقی یکی از افسر هایش را می کشد؛ به این صورت که وقتی افسر می خواهد به او هجوم بیاورد او به سرعت می رود تا داخل اتاق خودش را حبس کند و در محکم می خورد داخل صورت افسر و او را بلافاصله می کشد. این که بعضی از افسر های دیگر هم وجه های خاک بر سر خودشان را دارند هم برایم خنده دار است. شخصیت منفی اصلی هم تا اینجا به نظر می رسد بد محض باشد. از نظر بصری کار خوب به نظر می رسد. شخصیت ها قشنگ و دیدنی هستند و چهره هایی که به خود می گیرند هم عالی است. در کل، از تماشایش لذت بردم.»  اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کردید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Hikikomari Kyuuketsuki no Monmon به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید