معرفی و بررسی بازی Hogwarts Legacy

معرفی و بررسی بازی Hogwarts Legacy

امروزه پیدا کردن کسی که با دنیای هری پاتر ناآشنا باشد بسیار سخت است. برای بسیاری از افراد، این دنیا و این قلعه، جایی بود که هم در آن و هم با آن بزرگ شدند، به شکلی که به دلیل اثرگذاری این مجموعه کتاب و فیلم بر طرفدارانش، برای دهه‌ها در قله شهرت باقی مانده مانده است. با این حال، علی‌رغم شهرت فوق‌العاده این مجموعه، عجیب است که تا به حال بازی‌ای درخور و شأن آن تولید نشده بود تا فرد را تبدیل به یک جادوگر یا ساحره کند و المان‌های اعجاب‌انگیزش را از جمله شرکت در کلاس‌ها، یادگیری طلسم‌ها ، درگیر شدن در فعالیت‌های موزیانه و کشف عظمت قلعه هاگوارتس را به رخ بکشد. هم‌اکنون میراث هاگوارتز (Hogwarts Legacy) تا حدی به این‌ها عمل کرده است. مطابقتی که این بازی با جهان گسترده هری‌ پاتر دارد، غیرقابل انکار است و مشابه‌ترین آن تا به حال می‌باشد و به شما این امکان را می‌دهد تا عملا هاگوارتز و مناطق اطراف آن را به گونه‌ای که تا به حال تجربه نکرده‌اید، کشف کنید.

داستان «میراث هاگوارتز» در اواخر دهه 1800 اتفاق می‌افتد، درصورتی که ممکن است به دلیل نحوه صحبت کردن شخصیت‌ها و پوشش آن‌ها، تصور کنید در همان حوالی  دهه آخر 1900 همزمان با داستان اصلی کتاب، جریان داشته باشد. در این بازی شما در نقش یک جادوگر یا ساحره طراحی شده توسط خودتان قرار گرفته و علیه قیام گابلین‌ها به رهبری یکی از بدنام‌ترینشان یعنی Ranrok مبارزه می‌کنید. سیر داستانی این بازی، تا حد زیادی قابل پیش‌بینی و به طور شگفت‌انگیزی پراکنده است.

مکانیزم یادگیری و سیستم طلسم‌ها در بازی بازی Hogwarts Legacy

شما در حین اینکه در تلاش برای متوقف کردن یک قیام بالقوه فاجعه‌آمیز هستید، می‌بایست به عنوان یک نو ورود سال پنجمی، وظایفی که از شما خواسته می‌شود را به درستی انجام دهید. به عنوان یک دانش‌آموز جدید و همچنین یک فردی با تجربه پنج ساله، علاوه بر داشتن تجربه هیجان‌انگیز یادگیری طلسم‌های جدید، با پیشرفت‌هایتان به طیف گسترده‌ای از طلسم‌های پیشرفته‌تر نیز دسترسی خواهید داشت. تجربه اولیه برای هر کلاسی جذاب است و شامل شرکت در دوئل‌ها، دفاع در برابر هنرهای تاریک یا قرار گرفتن در معرض فریادهای ماندراک در کلاس گیاه‌شناسی می‌شود. این‌ها برخی از لحظاتی هستند که میراث هاگوارتز آن‌ها را در بهترین حالت خودشان به تصویر کشیده است و حس شگفتی که این دنیا را برای بسیاری از افراد فریبنده و اعجاب‌انگیز کرده، باری دیگر نشان می‌دهد. با این حال، مکانیزم کلاس‌ها و آموزش طلسم‌ها به طرز غم‌انگیزی کوتاه به نظر می‌رسند.

این مجموعه رو به رشد از طلسم‌ها و جادوها در مبارزات میراث هاگوارتز، بسیار مفید هستند و تاثیری قوی در روند بازی ایجاد می‌کنند. حملات اولیه و طلسم‌های محافظتی را می‌توان به آسانی اجرا کرد. به گونه‌ای که کاملا امکان خراب شدن کلید مشخص شده برای حمله به دلیل تعداد دفعاتی که می‌توانید آن‌ها را استفاده کنید، بر روی کیبورد یا جوی‌استیک شما وجود دارد. طلسم‌های پیشرفته‌تر به کلاس‌های قرمز، زرد و بنفش تبدیل می‌شوند و در طول بازی موارد استفاده از آن‌ها به شما توضیح داده می‌شود. طلسم‌های بنفش، مانند اکیو (accio) و دیسندو (descend)، حملات دستکاری هستند که می‌توانند حریفان را کنترل و حرکت دهند. در حالی که طلسم‌های قرمز، مانند طلسم آتش اینسندیو (incendio) و طلسم خلع سلاح (expelliarmus)، طلسم‌های تهاجمی هستند. با استفاده هوشمندانه از این طلسم‌ها و جادوها در کنار هم، مبارزات دارای یک جریان ریتمیک هستند که در هنگام اجرای این ترکیبات هرچه بیشتر، بیش از پیش می‌درخشند.

قلعه اسرارآمیز هاگوارتز – بازی Hogwarts Legacy

در موردتوجه‌ترین منطقه از دنیای بازی جهان باز میراث هاگوارتز، یعنی قلعه هاگوارتز، توجه بسیار زیاد به جزییات کاملا مشهود است. اگر تا به حال تلاش کرده‌اید که دقیقا نحوه اتصال اتاق‌ها، راه‌پله‌هایی که در اطراف حرکت می‌کنند، راهروهای حیاتی که به یکدیگر می‌پیوندد، و هر نقطه عطف دیگری که در این قلعه وجود دارد را پیدا کنید، تا کنون هیچ پاسخی برای آن وجود نداشته است. گاهی اوقات به نظر می‌رسد در حال گشت و گذار در یک موزه جذاب هستید و در مکان‌های باشکوهی مانند تالار اصلی یا کتابخانه توقف کرده و دانش‌آموزانی را می‌بینید که در حال انجام فعالیت‌های روزمره خود هستند و شیطنت‌های کوچک جادویی در گوشه چشمانتان شلیک می‌شود. این بازی از نظر بصری بسیار زیبا و جذاب است، و البته پر از پازل‌های کوچک و فعالیت‌هایی است که اشتیاق شما را برای کاوش بیشتر تشویق می‌کند.

کمی به بررسی نقد‌های بازی Hogwarts Legacy بپردازیم:

  • طرفدارهای هری‌پاتر از شانس تجربه یک ماچراچویی حماسی در همچین محیط آشنایی که با چنین شور و اشتیاق و دقتی بازسازی شده است، دیوانه می‌شن. البته افرادی که تو این بازی دنبال روح ژانر Action/RPG هستند، باید در نظر داشته باشن که میراث هاگوارتز در اون حد دارای مکانیک فوق‌العاده عمیق از این مورد تو بازی نیست. مشخصه که برای ساخت این بازی واقعا از قلب و احساسات استفاده شده و به لطف یک سیستم مبارزه‌ای سرگرم کننده، یک روایت داستان با نگرش درست و یک جهان تا حدودی باز، تجربه بازی کردن ساده و مهیجی رو در اختیار شما قرار میده و پرتتون می‌کنه به دنیای جادوگری.
  • در حالی که این بازی رو میشه به عنوان یک شاهکار بصری در نظر گرفت، با این حال تجربه حضور و فعالیت در دنیای اون، دارای کم و کاستی‌هایی هست. بازی دارای یک سکانس آغازین واقعا خوب و پر از تصویرهای شگفت‌انگیز و پازل‌های جذاب زیادی هست، ولی بعد از اینکه مراحل آموزشی رو پشت سر گذاشتید و بازی رو به درستی شروع کردید، می‌بینید که در راه انتشار هرچه زودتر بازی فداکاری‌های زیادی شده و این موضوع متاسفانه باعث شده که دنیای بازی بسیار کمتر از آنچه که باید احساس زنده بودن به شما بده.

کلام پایانی:

زمان چیزی است که میراث هاگوارتز و ماموریت‌های تکراری آن، جهان باز نسبتا کسل‌کننده، و مبارزات یکنواخت، اغلب به آن احترام نمی‌گذارند. مایه شرمساری است که این مولفه‌ها نتوانسته‌اند به همان شکلی که جلوه‌های بصری بازی خود را نمایش می‌دهند، حضور قدرتمندی داشته باشند؛ زیرا قلعه هاگوارتز به عنوان یک جعبه پازل عظیم برای کاوش در جای جای آن، تا آخرین لحظه جذابیت خود را حفظ می‌کند. به طور کلی این بازی واقعا ثمره یک تلاش شجاعانه است، اما کاستی‌های موجود، آن را از عظمت بالقوه‌ای که دارد باز می‌دارند و میراث هاگوارتز در سطح یک بازی خوب و نه عالی قرار می‌گیرد.

Related posts

نقد و بررسی بازی Star Wars Jedi: Survivor

نقد و بررسی بازی Resident Evil 4 Remake

نقد و بررسی نسخه بازسازی شده بازی Dead space remake