نقد و بررسی انیمه Hoshikuzu Telepath رویای تلپاتی

Stardust Telepath

توسط Alireza

سیر و پیدایش انیمه Hoshikuzu Telepath

«تلپاتی غبارستاره ای» یک سری مانگای چهار پنلی ژاپنی است که توسط راسوکو اوکاما (Rasuko Ōkuma) نوشته و تصویرپردازی شده است. از ماه مه 2019 در مجله مانگا های سینن هوبونشا (Houbunsha) به نام «مانگا تایم کیرارا» (Manga Time Kirara) منتشر می شده است و بخش های مختلف آن تا سپتامبر 2023 در چهار جلد تانکوبون جمع آوری شدند. یک نسخه سریال انیمه تلوزیونی به ساخت استودیو گوکومی (Studio Gokumi) و کارگردانی کائوری (Kaori) از اکتبر تا دسامبر 2023 از ای تی اکس (AT-X) و شبکه های دیگر به پخش رسید. آهنگ تیتراژ آغازین انیمه به نام «تن تو سن» (Ten to Sen) ساخت میکو ایتو (Miku Itou) بوده است در حالی که آهنگ تیتراژ پایانی آن به نام «تنتایزو» (Tentaizu) را ساوند اوریون (Sound Orion) تولید کرده است. میوز کامیونیکیشن (Muse Communication) پخش سریال در آسیای جنوب شرقی و کرانچی رول (Crunchy roll) پخش آن را بیرون از آسیا مجوزدهی کرده است. ساخت یک درامای تلوزیونی نیز برای ژوئن سال 2024 توسط تی وی توکیو (Tokyo TV) و داب (Dub) تایید شده است. اعلام شده است که گروه آیدل AKB48 در آن هنرنمایی خواهند کرد.

 

نقد و بررسی انیمه Hoshikuzu Telepath رویای تلپاتی

چکیده داستان انیمه رویای تلپاتی

بیشتر روز ها اومیکا کونوهوشی (Umika Konohoshi) پانزده ساله احساس یک بیگانه را دارد. او نسبتا خجالتی است و ارتباط برقرار کردن با همکلاسی هایش را کاری سخت میابد. هر چقدر هم که برای ابراز کردن خودش راه های مختلفی را امتحان می کند، نمی تواند احساس این که هیچکس واقعا او را درک نمی کند را از خودش دور کند. رویای بزرگ اومیکا این است که یک روز یک آدم فضایی را ملاقات کند تا ببیند آیا با یک موجود که واقعا بیگانه است شانس بهتری دارد یا خیر. مدت کوتاهی بعد، رویای او به شیوه عجیبی درست از آب در می آید: یوو آکه‌اوچی (Yuu Akeuchi)، یک دانش آموز انتقالی در کلاس او ظاهر می شود؛ و جلوی تمام کلاس ادعا می کند که یک آدم فضایی است.

 

نقد و بررسی انیمه Hoshikuzu Telepath رویای تلپاتی

بازخورد مخاطب

در سال 2021، Hoshikuzu Telepath نامزد هفتمین مراسم جایزه مانگای بعدی (Next Manga Awards) در دسته بهترین مانگای پرینت شده شد. نسخه انیمه با دیدگاه های مختلفی مواجه شد. بنیان گذار یوریکان (Yuricon) اریکا فرایدمن (Erica Friedman) پس از تماشای دو قسمت اول با تمایل اومیکا برای پیدا کردن چاره مشکل تنهایی اش بیرون جامعه انسانی ارتباط برقرار کرد و گفت تمرکز انیمه برای سرگرمی حاصل از موشک سازی دستی بسیار عالی بود. او اما صدا های شدیدا جیغی و زیر شخصیت ها را نقد کرد و گفت که تمرکز داستان روی افرادی که اضطراب اجتماعی شدید او را مضطرب می کند، که البته هر چه داستان جلوتر رفت کمتر شد.

او همچنین بیان کرد که انیمیشن انیمه به دلیل سرویس دهی به طرفدار ها (Fan service) خیلی باب میل شخصی او نبوده است و اینکه امیدوار است داستان بیشتر راجع به دوست شدن با همکلاسی های غیرعادی از نظر ذهنی و ساخت امید با موشک ها باشد.  در دیدگاه نویسندگان سایت شبکه خبری انیمه (Anime News Network) در راهنمای انیمه های پاییزی 2023 ریچارد ایسنبیس (Richard Eisenbeis) سریال را اینگونه تعریف کرد که داستان در باب «یک فرد جوان در تلاش است جای خود در جهان را پیدا کند» و این که او در حال به دست آوردن مهارت هایی است که می توانند به طور مداوم جهت دوست پیدا کردن به کار گرفته شوند. ربکا سیلورمن (Rebecca Silverman) گفت که انیمه او را به یاد انیمه «آرزویی سمت ستارگان هفت خواهر» (Wish Upon the Pleiades) می اندازد.

او از نظر بصری ناز بودن انیمه را تحسین کرد و او نیز با اضطراب اجتماعی اومیکا ارتباط برقرار کرد، اما همینطور که داستان ادامه پیدا کرد کمتر از آن لذت برد و اشاره کرد که از شخصیت معلم بدش می آید. نیکولاس دوپری (Nicholas Dupree) اشاره کرد که بخش هایی قانع کننده از شخصیت های اصلی تا وقتی که انیمه به متون آخر قسمت می رسد به شیرین کاری هایی که به علت کمدی وجود دارند تبدیل شده اند. جیمز بکت (James Beckett) نیز انیمیشن سرزنده انیمه را تحسین کرد و گفت که انیمه در واقع یک فرمول کمدی رشد از کودکی تا بزرگسالی همیشگی را دنبال می کند.  ورای کایسر (Vrai Kaiser) از سایت انیمه فمینیست (Anime Feminist) پس از دیدن قسمت اول در رابطه با آن گفت که «راجع به آن فانتزی ارتباط قلب به قلب است»، ترحم و لطافت لحن داستان را تحسین کرد و گفت احساسات اومیکا حول تک و تنها بودن در تمام جهان به عنوان کسی که جزو جوامع اقلیت با گرایش های اقلیتی هستند شدیدا قابل درک بودند. همچنین اشاره کرد که اگر این سریال ظرافت احساسی و تقلا های سلامت روان بوچی د راک (Bocchi the Rock) را داشت بسیار ستودنی تر می شد. او بعدها در یک متن دیگر نوشت که این انیمه یک «یوری شیرین علمی تخیلی راجع به یک دختر مضطرب است که با یک آدم فضایی ماورا طبیعی می گردد».

اگر شما نیز به تماشای این انیمه علاقه پیدا کرده اید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Hoshikuzu Telepath و انیمه های جالب دیگر به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید