نقد و بررسی سریال House of Ninjas خاندان نینجاها

توسط ErfaNEP

معرفی سریال ژاپنی House of Ninjas

چه می شد اگر نینجاها هنوز ماموریت های فوق سری را برای محافظت از ژاپن در روزگار مدرن انجام می دادند و به عنوان یک خانواده معمولی از معرض دید عموم پنهان بودند؟ این ایده متقاعد کننده، پایه و اساس سریال House of Ninjas را تشکیل می دهد، یک سریال مهیج جدید از نتفلیکس که حول محور سوء استفاده از خاندان تاوارا می چرخد. به نظر می رسد که آن ها مانند مردم عادی یک کارخانه آبجوسازی را اداره می کنند، اما در زیر سطح خانواده، آنها جنگجویان بسیار ماهری هستند که از سنت های باستانی حمایت می کنند. در این سریال با هاروی جوان شورشی و تنبل آشنا می شویم، او نمی خواهد کاری با تجارت خانوادگی اش داشته باشد و خود را درگیر عملیات های نینجاهای باستانی ببیند. با این حال، پس از یک مسمومیت دسته جمعی مرموز، تاواراهای بی میل را برای خدمت به دولت سایه فرا می خوانند و طولی نمی کشد که حقیقت های مخفی و توانایی های مرگبار آن ها دستخوش تغییر می شود. سریال خاندان نینجاها با اکشن هیجان انگیزش، تبهکاران مرموزش، پیوندهای خانوادگیش و برش هایی از کمدی و عاشقانه، به عنوان ترکیبی پرانرژی از ژانرها عمل می کند که با جذابیت داستان های نینجایی و سرنخ های کاریزماتیک آن تقویت شده است.

 

نقد و بررسی سریال House of Ninjas خاندان نینجاها

درآمدی بر داستان سریال ژاپنی خاندان نینجاها

خاندان نینجاها بر روی خاندان تاوارا، شینوبی های محترم متمرکز است که در طول قرن ها مخفیانه ماموریت هایی را برای محافظت از ژاپن در برابر تهدیدات داخلی و خارجی انجام داده اند. پس از مرگ غم انگیز پسر بزرگشان گاکو در طی یک ماموریت که شش سال قبل انجام شده بوده، تاواراها سعی می کنند وظایف نینجایی خود را رها کنند و یک زندگی عادی دور از تنش داشته باشند. پدرسالار آنها سوئیچی کارخانه آبجوسازی خانواده را اداره می کند، در حالی که همسرش یوکو و دختر دانشجویش ناگی، از بیکاری اجباری به خود می پیچند. پسر جوان و ساکت آنها، هارو، شب ها با ماشین های فروش خودکار کار می کند و اصلاً تمایلی به درگیری مجدد با دودمان شینوبی اش که دچار طلسم فقدان شده اند، ندارد. با این حال، هنگامی که یک مسمومیت جمعی مرموز رخ می دهد، اداره مخفی مدیریت نینجا (BNM)، این جنگجویان ماهر را دوباره به عمل فرا می خواند. در ابتدا سوئیچی قبول نمی کند، اما جین، مأمور حیله گر BNM و زیردست مشتاقش ماسامیتسو، از شکست های خانواده برای وادار کردن آنها به همکاری استفاده می کنند. در حالی که تاواراها دوباره از به خطر انداختن زندگی خود در مأموریت های مبهم خشمگین هستند، اعضای خانواده خود را قادر به مقاومت در برابر به کارگیری توانایی های منحصر به فرد خود نمی دانند، حتی وقتی هارو به دنبال یک عاشقانه پرخطر با خبرنگار کنجکاو کارن است.

 

نقد و بررسی سریال House of Ninjas خاندان نینجاها

مضمون اصلی سریال House of Ninjas

خانه نینجاها در بنیاد خود، تنش بین سرنوشت و اراده ی آزاد را در مورد یک میراث خانوادگی که نسل ها را در بر می گیرد، بررسی می کند. اگرچه تاواراها سعی می کنند نسب شینوبی خود را کنار بگذارند تا از تراژدی های بیشتر جلوگیری کنند، اجتناب از سرنوشت غیرممکن است. با این حال، اعضای قبیله، به ویژه هارو و سوئیچی، نقش های مورد انتظار خود را نادیده می گیرند و از وفاداری کورکورانه خودداری می کنند. پیوندهای خانوادگی به آنها شهامت می دهد که وظایف غیرشفاف را زیر سوال ببرند و به طور مستقل برای اصولشان مبارزه کنند. در ارتباط با این مضامین اصلی، سریال خاندان نینجاها، فضایی پرانرژی و در عین حال تکان دهنده را حفظ می کند. این فرضیه حاکی از یک ماجراجویی هیجان انگیز و پر از شیرین کاری در مورد جنگجویانی است که استعدادهای جادویی خود را پنهان می کنند و در واقع، کشف اسرار تاواراها منوط به بهره گیری از شوخ طبعی و مبارزاتی بی رحمانه است. با این حال، حس فراگیر فقدان پسر بزرگ خانواده در سراسر سریال حس می شود و زوایای فیلمبرداری نامتعارف، نورپردازی عجیب و صدای ضربی صاف به ایجاد روحیه مالیخولیایی در خانواده کمک می کند.

 

بررسی شخصیت های سریال خاندان نینجاها

در قلب سریال خاندان نینجاها، گروهی از بازیگران استثنایی قرار دارند که به وضعیت اسفبار خانواده ای از جنگجویان درگیر در سایه ها، روح می بخشند. کنتو کاکو به عنوان مامور مخفی هارو، در نقش مرد جوانی که رنج و وظیفه روی شانه هایش سنگینی می کند، اجرای آرامی را ارائه می کند. او با حرکات ظریف و نگاه های روح انگیز، آشفتگی درونی هارو را در مورد خشونت های گذشته و عشق ممنوعه به خبرنگار کارن منتقل می کند. در همین حال، پدرش یوسوکه اگوچی کاملاً دوره میانسالی را به عنوان سوئیچی، یک پدرسالار دلسوز که در اثر از دست دادن پسرش دلشکسته است، به تصویر می کشد. محبت اگوچی نسبت به خانواده اش به توضیح موضع حفاظتیِ بیش از حد شخصیت او کمک می کند. تائه کیمورا به عنوان یوکو، تسکین را از طریق طنز ارائه می کند و یک زن خانه دار بی قرار را به تصویر می کشد. آجو ماکیتای پر جنب و جوش نیز به عنوان دانشجوی کالج ناگی می درخشد و ترکیبی شیطانی از هشیاری و اندوه را تداعی می کند. حضور پر شور او روی صفحه به سکانس ها انرژی می بخشد.

 

نقد و بررسی سریال ژاپنی House of Ninjas

سریال House of Ninjas که با استعدادهای مخفی قهرمانان خود مطابقت دارد، از تسلط فنی بالایی نیز برخوردار است که از داستان چند لایه خود پشتیبانی می کند. کارگردان، دیو بویل، سکانس های پرتعلیق را از طریق سرعت تعدیل شده و ویرایش های استراتژیک می سازد. بویل همچنین در کادربندی دیالوگ ها از طریق زوایای پویای دوربین عالی عمل می کند. طراحی نورپردازی و پالت خاموش سریال نیز به همین ترتیب فضای مرموز داستان را تقویت می کند. از سوی دیگر، صحنه هایی از آبجوسازی خانواده در زیر نور خورشید، منعکس کننده زندگی دوگانه خاندان تاوارا است. مبارزات نینجایی، یک جنبه ی قوی در این سریال است، که فیزیک بدنی بازیگرانش را از طریق ضربات محکم و بازی با سلاح به نمایش می گذارد و بدلکاری عملی باعث افزایش ظرافت سریال شده است. در مجموع، ویرایش صیقلی، فیلمبرداری و مکان های فیلمبرداری، بافت بصری جذابی را ارائه می دهند. طراحی لایه ای تولید، منعکس کننده شخصیت هایی است که بین قطب های متضاد در گذشته و آینده، افشاگری و پنهان کاری، ثبات و هرج و مرج دست و پنجه نرم می کنند. بسیار شبیه به ذاتِ شینوبی های هسته خود، سریال خاندان نینجاها به طرز حیله گرانه ای از نقاط قوت فنی متعددش برای تقویت داستان سرایی استفاده می کند.

علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال House of Ninjas به انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید