نقد و بررسی فصل دوم سریال House of the Dragon 2 خاندان اژدها

معرفی فصل 2 سریال خاندان اژدها

خاندان اژدها می داند چگونه شعله های جنگ را فروزان کند. دو قرن قبل از حماسه بازی تاج و تخت و فصل اول آن که سلسله قدرتمند تارگرین و ادعای آنها بر تاج و تخت آهنین را آشکار می کند، ده ها سال در برهه های زمانی مختلف حیله گری ها ادامه داشته و در این سریال رقص اژدهایان را شاهد خواهیم بود. فصل دوم سریال خاندان اژدها زمان کمی را برای شروع مجدد آن رقص تلف می کند. درست از اپیزود آغازین، اخگرهای باقی مانده از پایان هیجان انگیز فصل اول، در آتشی خروشان منفجر می شود. با رفتن پادشاه ویسریس، دخترش رینیرا و نامادریش آلیسنت با عصبانیت تاج را در دست گرفتند. پیوندهای خونی آنها در بازی تاج و تخت معنایی ندارد، زیرا هر یک گروه های خود را جمع می کند. سبز یا سیاه… کدام شعله قلمرو را می سوزاند؟ آنان که در این جهنم گرفتار شده اند، رینیرای غمگین، دیمون حیله گر و پادشاه جوان اگون دوم هستند. شخصیت های جدیدتری نیز در این فصل به آنها می پیوندند، مانند کراگاس دراهار فرصت طلب. درام انسانی در میان این جنگ افروزی، همه چیز را متقاعدکننده نگه می دارد، حتی اگر هیچ شخصیتی به اندازه بهترین شخصیت بازی تاج و تخت جذاب نباشد.

 

درآمدی بر داستان فصل دوم سریال House of the Dragon

اپیزود اول مستقیماً دروازه ها را به روی جنگ و اکشن باز می کند. با رفتن شاه ویسریس، ملکه رینیرا به خاطر از دست دادن پسرش لوسریس به دست شاهزاده ایموند و اژدهای غول پیکرش وهاگار غمگین است. در همین حال، کوچکترین پسر آلیسنت، اگان، جلوتر از رینیرا تاجگذاری می کند، آن هم در حالی که او به عنوان وارث قانونی شناخته می شود. می بینیم که قانون عوارض بر روی رینیرا اعمال می شود، زیرا او در حالی که مصمم است فرزندانش را بر تخت پادشاهی بنشاند، باید مصائب زیادی را پشت سر بگذارد. خانواده های سلطنتی مانند شیرهای کوهستانی دور یکدیگر حلقه می زنند، و جنگ آنها با غرش های شدید و سیاسی آغاز می شود. در قسمت دوم، تنش ها همچنان بالا می رود. پادشاه اگون از راحتی سلطنتی لذت می برد اما به نظر می رسد برای تحمل چنین باری مناسب نیست. با تقسیم پادشاهی ها بین گروه های سیاه یا سبز، درگیری ها بین ارتش ها شروع می شود در حالی که اربابان مشغول بیعت بازی هستند. دیمون، متحد و عموی رینیرا، در میان همه چیز گم می شود. با این حال، غیبت او کمک چندانی به مهار این توطئه نمی کند، زیرا اربابان، اژدهایان و سربازان را برای نبردهای آتی گرد هم می آورند. باید ببینیم که چقدر طول می کشد تا اینکه کلمات جای خود را به آتش بدهند و تمام وستروس در شعله های خروشان غرق شود؟

 

بررسی شخصیت های سریال خاندان اژدها فصل دوم

رینیرا به عنوان وارث تاج و تخت آهنین که توسط پدرش، پادشاه ویسریس اول انتخاب شد، تلاش می کند تا علی رغم موانع جامعه پدرسالار در وستروس، خود را حاکمی توانا ثابت کند. پس از متحمل شدن زیان بزرگ، غم و اندوه و عزم خود را در تلاش برای سلطنت بر هفت پادشاهی تقویت می کند. اگون اکنون بر تختی نشسته است که رینیرا آن را حق مادری خود می داند، اگون هوای عدم اطمینان را تحمل می کند زیرا خود را در موقعیتی می بیند که هرگز انتظارش را نداشته است. تام گلین کارنی ماهیت متضاد آگون را نمایان می کند، زیرا می داند که نگه داشتن تاج به قیمت وفاداری های تقسیم شده و اختلافات خانوادگی تمام می شود. اگرچه آشکار است، اما حکومت او همچنان ناپایدار است زیرا جنگ داخلی تهدید می کند که قلمرو را از هم بپاشد. آلیسنت به عنوان ملکه دواگر و مادر اگان تازه تاجگذاری کرده، خود را وقف حفاظت از قدرت خانواده اش می کند، با این حال به واسطه نقشش در ایجاد تفرقه غوغا می کند. اولیویا کوک که زمانی یکی از معتمدین نزدیکان بوده، دل شکستگی رابطه آلیسنت با رینیرا را نشان می دهد که تبدیل به رویداد تلخی می شود و ریاکاری هایی آلیسنت را در سیستمی که او از آن دفاع می کرد، می بیند.

 

بررسی فنی فصل دوم House of the Dragon

از همان اولین لحظات فصل دوم سریال House of the Dragon، واضح است که گروه سازنده از هیچ هزینه ای برای نمایش این دوره مهم از تاریخ بازی تاج و تخت روی پرده دریغ نکرده است. کارگردان میگل ساپوچنیک و تیمش بینندگان را به اعماق دنیای وستروس منتقل کرده اند و ما را با لباس های پر زرق و برق، دکورهای مجلل و نماهای گسترده از شهر پراکنده غرق در شکوه و عظمت پادشاهی آشناتر می کنند. اژدهایانی که با CGI ساخته شده اند، یکی از موارد برجسته و خاص این سریال هستند. در اینجا، هر جانوری حضور خاص خود را دارد، از نیروی بی رحم و هولناک وهاگار گرفته تا چابکی آراکس. در یک صحنه دو اژدها را می بینیم که در نبرد هوایی به تکاپو افتاده اند و در میان توده های شعله با وحشیگری ناب و جذابی می چرخند. شما خطر حیوانی محض این موجودات افسانه ای را به گونه ای احساس می کنید که تأثیر آنها در نبردهای محوری را بیش از پیش آزاردهنده می کند. رامین جوادی آهنگساز بار دیگر ثابت کرد که در تنظیم موسیقی صحنه ها استاد است. موسیقی او حاوی عناصری از درام، عاشقانه و جنگ قریب الوقوع است که در صحنه های کلیدی به شکل قهرمانانه ای متورم می شود و در عین حال عنصری از رمز و راز را حفظ می کند.

 

سریال خاندان اژدها یک داستان فانتزی صرف و بی مضمون نیست

سریال House of the Dragon به اقتباس از لحظات هیجان انگیز کتاب آتش و خون اثر جورج آر آر مارتین ادامه می دهد و در عین حال مضامین بزرگتر خود را نیز گسترش می دهد. فصل 1 با معرفی بازیگران کلیدی خانواده های حاکم وستروس، زمینه های اساسی را فراهم کرد. در حال حاضر روابط پیچیده آنها، که همیشه توسط قراردادهای دنیایشان در هم پیچیده است، به طور کامل به جنگ داخلی مورد انتظار معروف به رقص اژدهایان تبدیل می شود. این درگیری به دلیل ترکیبی از دسیسه های سیاسی و نبردهای واقعی اژدها، خود را از نبردهای معمولی متمایز می کند. با این حال، در زیر این کنش ها، نگاه های متفکرانه ای نیز وجود دارد که چگونه جوامع نقش های جنسیتی و سنت های قدرت را می سازند. علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال House of the Dragon به انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی انیمه Kaii to Otome to Kamikakushi ناپدید شدن های مرموز

نقد و بررسی فیلم Handling The Undead رسیدگی به مردگان

نقد و بررسی انیمه Jiisan Baasan Wakagaeru مادربزرگ و پدربزرگ به جوانی برمی‌گردند