انیمه هایی که اگر دارک تر بودند، هوادار بیشتری داشتند

اگرچه لازم نیست هر سریالی تاریک باشد، اما برخی از انیمه های مدرن مانند Black Clover یا MHA می توانند از روایت های جسورانه تری بهره ببرند. یک روند که اخیراً در انیمه باب شده، تقاضای فزاینده برای داستان های تیره تر و بالغ تر است، حتی در ژانرهایی که قبلاً برچسب ملایمت داشتند. انیمه در طول تاریخ طولانی خود داستان های گروتسک فراوانی را به نمایش گذاشته است که برخی از تأثیرگذارترین آثار این رسانه، مانند Akira یا Berserk، بسیار خشن و وحشتناک هستند. با این حال، هرگز پیش از این، تاریکی تا این حد در جریان اصلی جستجو نشده بود. محبوبیت انفجاری انیمه های جسورانه و سرنوشت ساز مانند جوجوتسو کایسن و چینسامن، که علیرغم تعلق به ژانر شونن، از سینن الهام گرفته اند، نشان می دهد که طرفداران با کلیشه های انیمه های شاد و درخشان گذشته وداع کرده اند. مخاطب امروزی در واقع بیشتر به نمایش هایی علاقه مند است که جرأت خشن بودن و واقع بینانه بودن را دارند و در حالی که هر انیمه یا حتی هر ژانری برای موفقیت به این لایه تاریک نیاز ندارد، برخی از نمایش های مدرن از پذیرش بی قراری جسورانه همتایان تیره تر خود سود می برند. در انیمه لیست فهرستی از انیمه هایی تهیه کرده ایم که اگر دارک تر بودند، هوادار بیشتری داشتند.

 

  1. انیمه One Piece

در حالی که One Piece به فوق العاده شوخ طبع بودن شهرت دارد، که اساساً مظهر شعار قدیمی «قدرت دوستی» است، این انیمه سهم نسبتاً خوبی از لحظات تاریک دارد. در واقع، تاریک ترین خط های داستانی One Piece، از مرگ ایس در مارینفورد گرفته تا پس زمینه نگران کننده سانجی در جزیره کیک، به عنوان بهترین فصل های این انیمه شناخته می شوند. طرفداران مشتاق دیدن این نمایش در حالتی تیره تر و دارک تر هستند. سفر موگیوارا در میان دریاهای وسیع گرند لاین سهم خود را از تراژدی می خواهد.

 

  1. انیمه Dr. Stone

دکتر استون به دلیل داشتن یکی از اورجینال ترین پیش فرض ها در تاریخ مدرن شونن، متأسفانه با تنش ها و مخاطراتی که با بازسازی تمدن از صفر در عصر حجر همراه است، کار چندانی ندارد و در ابتدا تماشاگران را مجذوب اختراعات عجیب و غریب سنکو و تعاملات پر جنب و جوش او با مردم دنیای حجر می کند و تمرکز آن از علم به نبردهای کاملاً قابل پیش بینی و کم خطر تغییر می کند، در حالی که این طرح ملزومات دارک شدن را دارد.

 

  1. انیمه Oshi no Ko

اوشی نو کو یک درام هیجان انگیز در مورد جنبه تاریک صنعت سرگرمی ژاپن است که در ابتدا با اولین قسمت تکان دهنده خود، همه را مجذوب کرد. پایان  داستان آغازین سریال باعث شد همه افراد Oshi no Ko را به عنوان یک درام تاریک و بالغانه پیش بینی کنند که از واقعیت های تیره و تار موضوع خود دوری نمی کند، چیزی شبیه انیمه پرفکت بلو، اما متأسفانه، قسمت اعظم تاریکی سریال در همان قسمت اول مهار می شود و Oshi no Ko هرچه پیش می رفت بسیار ملایم تر می شود.

 

  1. انیمه Mashle: Magic and Muscles

وقتی صحبت از اجرای استادانه ویژگی های کمدی به میان می آید، تعداد کمی از عناوین شونن مدرن می توانند با مشل رقابت کنند. تماشای مشل، پسری که بیش از حد وزنه زده و انرژی جادویی در او وجود ندارد و جادوگران قدرتمند را با قدرت مطلق ماهیچه هایش می ترکاند، همیشه خنده دار است و اگر این سریال فقط کمی دارک تر می بود، بسیار محبوب تر از چیزی که هست می شد. اما متأسفانه، مشل اصرار دارد که طنز خود را با داستان سرایی نیمه جدی شونن ترکیب کند و این جنبه از سریال واقعاً می تواند از پیشرفت بهره مند شود.

 

  1. انیمه Black Clover

شبدر سیاه با الهام از آثار کلاسیک درخشانی مانند هانتر هانتر، بلیچ، و یو یو هاکوشو، همیشه همان نگرش خوش قلبی را در داستان سرایی خود حفظ کرده است که فرنچایزهای شونن در گذشته به آن معروف بودند. با این حال، به همین دلیل، بسیاری نمی توانستند ماجراجویی های آستا را در دنیای جادو پیگیری کنند. عدم توسعه معنی دار شخصیت و همچنین استفاده بیش از حد از ملایمت، از همان ابتدا، این انیمه را از پیوستن به صفوف بزرگان شونن مدرن باز داشته است.

 

  1. انیمه Classroom of the Elite

انیمه های تاریک لزوماً نیازی به خشونت یا زد و خوردِ بیش از حد ندارند و برخی از سریال های پرطرفدار از گنجاندن مضامین بالغ تر واقع گرایانه تر در نگارش و توسعه شخصیت ها سود می برند. یکی از جنبه های Classroom of the Elite که آن را از دیگر فانتزی های قدرتی با یک قهرمان نابغه متمایز کرد، تمایل ظاهری سریال برای دادن عمق به شخصیت هایش است. با این حال، اغلب تلاش های این انیمه برای کشف گذشته تاریک و پرآشوب آیانوکوجی یا مشکلات شخصی مخوف هم کلاسی هایش با ملودرام ارزان قیمت و هارمی کودکانه قطع می شود.

 

  1. انیمه My Hero Academia

مای هیرو آکادمی به خودی خود، انیمه ای با صحنه های اکشن فوق العاده درخشان است، اما تا همین فصل پیش خیلی ملایم پیش رفته است و برای همین همیشه از بقیه انیمه های پر طرفدار به خاطر ذهنیت مانگاکا در امتناع از کنار گذاشتن اصول ملایم ژانر، کمی عقب تر بوده است. متأسفانه، این نیز باعث شد که بسیاری به مرور زمان علاقه خود را به سریال از دست بدهند، زیرا بدون وجود عنصر تنش و دلهره، طرح داستان گروهی از دانش آموزان دبیرستانی فوق قدرتمند که در تلاش برای تبدیل شدن به بهترین قهرمانان هستند، دیگر به جایی نمی رسد، البته امید می رود که انیمه رنگ و روی تیره تری به خود بگیرد.

 

  1. انیمه The Case Study of Vanitas

انیمه مطالعه موردی وانیتاس که از نظر زیبایی شناختی، یکی از انیمه های باشکوه فانتزی شونن است، معمولاً به دلیل فضای جذاب، شخصیت های به یاد ماندنی و تفسیر منحصربه فرد از دو موضوع به ظاهر کلیشه ای خون آشام ها و راز دوران ویکتوریایی، ستایش می شود. این انیمه با تمرکز بر ماجراهای یک دو دوست دور از ذهن یعنی خون آشام نجیب نوئه و یک دکتر خون آشام مرموز به اسم وانیتاس لازم دارد که برای محبوب تر شدن، کمی دارک تر شود.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)