نقد و معرفی سریال Into the Badlands در بدلندز

نقد و معرفی سریال Into the Badlands در بدلندز

یک جنگجو و یک پسر از میان یک سرزمین خطرناک فئودالی (ارباب و رعیتی) در جستجوی روشنگری سفر می کنند. سریال در بدلندز بر اساس داستان چینی، سفر به غرب (Journey to the West) با بازی دنیل وو (Daniel Wu)، اورلا بردی (Orla Brady)، سارا بولگر (Sarah Bolger)، آرامیس نایت (Aramis Knight)، امیلی بیچم (Emily Beecham)، الیور استارک (Oliver Stark) ساخته شده است.

شبکه AMC دوباره این کار را انجام داده است. سریال Into the Badlands یک درام شخصیتی عالی است و شما را به درون داستان این شخصیت ها می کشد. این بار AMC هنرهای رزمی شگفت انگیزی را اضافه می کند. ممکن است کمی کلیشه ای باشد، اما داستان به خوبی روایت شده است و بازیگران همگی در ایفای نقش درخشان هستند. اما این صحنه های مبارزه است که این سریال را به اوج می رساند. هنرهای رزمی آغشته به رقص و فیلمبرداری آنها در این سریال شبیه هیچ چیز دیگری در تلویزیون نیست. قطعا ارزش تماشا کردن را دارد، در واقع نمایشی است که نمی توان آن را از دست داد.

معرفی سریال بدلندز

سریال در بدلندز، یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی است که در 15 نوامبر 2015 از شبکه AMC پخش شد، سریال Into the Badlands به عنوان یک سریال در ژانر مهیج علمی تخیلی با تم هنرهای رزمی و به عنوان یک درام پسا آخرالزمانی توصیف شده است. این سریال یک جنگجو و پسر جوانی را دنبال می کند که با هم به دنبال روشنگری در یک سرزمین خطرناک فئودالی سفر می کنند. در 9 فوریه 2019، شبکه AMC نمایش را پس از سه فصل لغو کرده و پایان سریال در 6 می 2019 پخش شد.

پیش درآمدی بر سریالInto the Badlands

در دنیای پسا آخرالزمانی، چیزی در حدود 500 سال آینده، جنگ بین ملل، تمدن را ویران کرده است. برخی از عناصر فناوری، مانند برق و وسایل نقلیه زمینی، از آخرالزمان جان سالم به در برده اند، اما جامعه اکنون از سلاح گرم دوری می کند، که منجر به اتکا به سلاح سرد و کمان و زوبین می شود.

در قلمرویی به نام Badlands، شامل چندین ایالت واقع بین کوه های راکی ​​و رودخانه می سی سی پی، یک جامعه فئودالی برای پر کردن خلاء قدرت به جا مانده از جنگ ایجاد شده است. بارون ها زمین و انحصارات را بر کالاهایی مانند تریاک و سوخت کنترل می کنند و برای حفظ صلح با یکدیگر تجارت می کنند. به هر بارون توسط نیروی کار عظیمی از بردگان به نام (Cog) چرخ دنده و همچنین یک طبقه روسپی به نام عروسک (Doll) خدمت می شود. هر بارون از طریق ارتشی از مردان و زنان جوان به نام نیروی کلیپرز قدرت را حفظ می کند: جنگجویانی بسیار آموزش دیده و وفادار، کلیپرها از ازدواج و بچه دار شدن منع می شوند تا مبادا وفاداری آنها تقسیم شود. هر واحد کلیپر توسط یک نایب رئیس اداره می شود.

جوامع ساکن در بدلندز Into the Badlands

چندین گروه خارج از سلسله مراتب دقیق بارون ها وجود دارند. عشایر متداول ترین هستند و اکثراً راهزنانی قاتل و قانون شکن که با دزدی از کاروان های تجاری بین مستعمرات بارونی امرار معاش و زندگی می کنند، اما برخی در قبیله های سازمان یافته زندگی می کنند. ریور کینگ (پادشاه رود) و مردانش تجارت آب را در بدلندز و فراتر از آن کنترل می کنند و یک حزب بی طرف در مبارزات قدرت بارون ها به حساب می آیند. یک جنبش مذهبی زاهدانه به نام توتمیست ها نیز در حاشیه جامعه وجود دارد که در جوامعی منزوی زندگی می کنند و به نوعی بت پرست هستند. بیوه (Widow) رهبری یک گروه انقلابی از مبارزان ضد فئودال از بارونی شوهر فقیدش را بر عهده دارد. اگرچه اسماً توسط هم صنفانش به عنوان یک بارون شناخته می شود، اما آنها به او احترام نمی گذارند.

اطلاعات کمی در مورد جهان فراتر از Badlands وجود دارد، اما به طور ضمنی گفته می شود که از نظر سیاسی بسیار پایدار تر است و در عین حال از نظر زیست محیطی مانند Badlands است. اعتقاد بر این است که آرمان شهر افسانه ای آزرا در خارج از بدلندز وجود دارد، اما اکثر آنها آن را به عنوان یک افسانه رد می کنند.

نقاط ضعف سریالInto the Badlands

گرچه تعریف هایی که در بالا آورده شد برای طرفداران اکشن مانند یک رویا به نظر می رسد، اما مشکلات زیادی در سریال  در بدلندز وجود دارد. اولین مورد مبارزات است که به نظر می رسد دنیل وو، بازیگر اصلی، تنها فرد با آموزش و مهارت های مناسب مبارزات است (ووشو). اکشن بقیه بازیگران به وضوح با استفاده از حرکات رقص فانتزی، وایر-فو و اسلوموشن های جعلی ساخته شده اند. اگر کاراکترها و توطئه ها بدون در نظر گرفتن این مورد قانع کننده باشند، سریال Into the Badlands ‎ باز هم می تواند کارساز باشد، اما اگر سطح بالایی از هنرهای رزمی را انتظار دارید، آن را فقط از یک بازیگر دریافت خواهید کرد. مسئله دیگر در مورد رویکرد لیبرال، فمینیستی و گیج کننده سریال  این است که یک زن چرم پوش با کفش های پاشنه بلند با استفاده از حرکات آشکار وایر-فو و رقص رزمی (با وجود پوشیدن کفش های پاشنه بلند) هر دشمن مردی را که با آن روبرو می شود، تکه تکه می کند و همه ی اینها در حالی صورت میگیرد که او مدعی مبارزه برای رهایی از ظلم مردان شیطانی است و مسئله ی مورددار آخر، شخصیت های داستان است که می توان گفت تقریباً هیچ کدام خیلی خیلی خیلی جالب نیستند. چوکاس یک آدم بد معمولی با لهجه ای عجیب است، وو یک قهرمان فوق العاده جنگجو است و نوجوان لجوج خیلی راحت فراموش شدنی است، و غیره و غیره که البته اینها از جذابیت بصری سریال خیلی نمی کاهد.

Related posts

نقد و بررسی فیلم چینی Polar Rescue نجات قطبی

نقد و بررسی سریال کره ای Moving‏ متحرک

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان