معرفی و بررسی انیمه Isekai Ojisan عمو ایسکایی

نگاهی کلی به انیمه Isekai Ojisan

با اینکه کلی ژانر محبوب توی صنعت انیمه وجود داره، اما علاقه به ژانر ایسکای قرار نیست به این زودیا دست از سر انیمه فن‌ها برداره و در سال‌های اخیر و آینده شاهد انیمه‌های بی‌شماری بودیم و خواهیم بود که از این سبک پیروی می‌کنن و به این ژانر می‌رسن. تقاضا برای داستان‌های فانتزی نه تنها در ژاپن بلکه در کل دنیا روز به روز در حال افزایشه و قطعا دلایل بی‌شماری هست که مردم این ژانر رو انتخاب می‌کنن.

 

انیمه‌ی Isekai Ojisan یا Uncle From Another World یا “عمویی از دنیایی دیگر” اخیرا محبوبیت زیادی رو بین طرفدارها پیدا کرده، و از هر وجه و جنبه‌ای عملکرد فوق‌العاده‌ای داره. Isekai Ojisan با جواب دادن به سوال قدیمیِ “پس کاراکتر اصلی وقتی برگشت به دنیای خودش چیکار می‌کنه؟” داستانش رو شروع می‌کنه.

انیمه Isekai Ojisan با ادغام ژانر کمدی، ماجراجویی و روزمرگی (slice of life) زندگی چند فرد در کنار همدیگه رو به تصویر می‌کشه که باهم رو به جلو میرن. این انیمه نوعی کمدی-فانتزی منحصر به فرد داره، ترکیبی که با دیدنش نمی‌تونید جلوی خندتون رو بگیرید و ناچارید که بخندید.

این انیمه به همراه یه خط داستانی خوب و کاراکترهای زیادش لذت دیدن رو چند برابر می‌کنه، مخصوصا کاراکتر خود عمو (Ojisan) که کمر همت بسته به همه ثابت کنه از کجا اومده و چه چیزایی تجربه کرده. کیفیت انیمیشن انیمه با رنگ‌های روشنش چشم نوازی بی‌نظیری داره و موسیقی متن شما رو در حال و فضای انیمه غرق می‌کنه. خلاصه که ارزش دیدن داره. ^_^

 

خلاصه‌ای از داستان Iskai Ojisan

انیمه Isekai Ojisan، 17 سال بعد از تصادف اوجی-سان، توی ژاپن مدرن، شروع میشه. اوجی-سان که بخاطر تصادف با کامیون-چان به کما رفته و روحش به یه دنیای دیگه انتقال داده شده، بالاخره چشماشو باز می‌کنه. اوجی-سان در حین پروسه بهبودی می‌فهمه که برادرزاده‌اش، تاکافومی تاکائوکا، قصد داره بفرستتش خانه سالمندان.

برای  اینکه همچین بلایی سرش نیاد، تصمیم میگیره همه هنراشو و تنها کاری که بلده رو، رو کنه و مخ تاکافومی رو بزنه. پس شروع می‌کنه به اجرای طلسم. با منطقی که اوجی-سان داره جادوش باید برای تحت تاثیر قرار دادن تاکافومی کافی باشه و تاکافومی خر شه و کمکش کنه، اما کلمات عجیب غریبی که از دهنش در میومد و دستایی الکی توی هوا می‌چرخید نتیجه عکس داشت.

“هرچی نباشه دنیای واقعیه دیگه. ولی این دنیا و اون دنیای خیلی باهم تفاوت نداشتن که…” اما وقتی وزش باد وسایل روی میز نزدیک تخت رو جا به جا می‌کنه همه چیز تغییر می‌کنه. “تغییر” . و طلسمش رو به جای زبان اون یکی دنیا، به زبان ژاپنی اجرا کرد. بالاخره طلسم‌ها وقتی کار می‌کنن که به زبان اون دنیایی که توش زندگی می‌کنی خونده بشن.

تاکافومی با دیدن همچین چیز پشم ریزونی، تنها کار منطقی که به عقلش می‌رسید رو انجام داد. عموش رو برد خونه خودش، برای یه چنل یوتیوب ساخت و از جادوی اوجی-سان استفاده بهینه کرد. یکم بعدتر این عمو و برادرزاده می‌رسن به دوست بچگی و کسی که روی تاکافومی کراش داره، سومیکا فوجیمیا و اینجوری موتور انیمه Isekai Ojisan تازه راه میوفته.

کل خط داستانی حول محور تاکافومی و سومیکا می‌چرخه که دارن خاطرات زندگی اوجی-سانُ توی اون یکی دنیا مثل فیلم سریالی می‌بینن و اون بین یه سری اتفاقات شیرین بین این دو جوون میوفته و… آره دیگه.

 

روند تولید اثر  Isekai Ojisan

مانگای اثر Isekai ojisan به قلم و تصویرگری Hotondoshindeiru تولید شده. سال 2018 توی اپلیکشنِ مانگا Kadokawa Shoten و وبسایت ComicWalker شروع به انتشار کرد و تا مارس 2023 نه جلد tankōbon ازش منتشر شده.

انیمه اثر Isekai Ojisan در 13 قسمت با تهیه‌کنندگی استودیو AtelierPontdarc و کارگردانی Shigeki Kawai ساخته شده و از ژولای 2022 تا مارس 2023 پخش شده. پخش این انیمه بخاطر ویروس کرونا و مشکلاتی در تیم کارکنان، از قسمت هفتم چندین بار به تاخیر افتاده و سه برابر زمانی که برای پخش نیاز داشت، به تعویق افتاد.

 

نگاهی به کاراکترهای انیمه‌ی Isekai Ojisan

اوجی-سان: یه مرد 34 ساله ست که بعد از 17 سال از کما بیدار میشه اما در واقع به یه دنیای دیگه انتقال داده شده بود. ظاهر نه چندان جذابش حتی بعد از رفتن به یه دنیای دیگه خیلی تغییری نمی‌کنه و معمولا به یه اُرک اشتباه گرفته می‌شد. حتی مردم اون باهاش به شدت بد رفتار می‌کردن در حدی که برای حفظ سلامت عقلیش به طور  مداوم خاطراتش رو با جادو پاک می‌کرد. بخاطر غیبت طولانی مدتش دائما با تکنولوژی و فرهنگ نسل جدید درگیره و خیلی از مفاهیم رو نمی‌تونه درک کنه.

همچین کاراکتر اصلی‌ای یکی از جذابیت‌های انیمه‌ست. کاراکتری که نه تنها محبوبیت نداره بلکه چهره جذابی نداره، هوشش اونقدر زیاد نیست، زیادی اوتاکوعه و نمی‌تونه با تکنولوژی نسل جدید ارتباط برقرار کنه.

 

تاکافومی تاکائوکا: تاکافومی که از طریق جادوی عموش داره کسب درآمد می‌کنه، خیلی هم به ماجراجویی‌های عموش توی اون دنیا علاقه داره، مخوصا اون جاهایی که مربوط به دختراست. البته گاهی اوقات یبس بودن عموش توی این مسائل میزنه تو ذوقش، در حالی که خودش از احساسات سومیکا خبر نداره. پدر و مادرش بخاطر وضعیت پژشکی عموش طلاق گرفتن و اون از داستان‌های عموش به عنوان راه فرار از استفاده می‌کنه.

سومیکا فوجیمیا: دوست دوران بچگی تاکافومی که روش کراش داره و بعد مدتها دوباره بهم می‌رسن. بعد از دیدن جادوی اوجی-سان درست در بدو ورودش به آپارتمان تاکافومی، همونجا می‌مونه و داستان زندگی اوجی-سان رو با تاکافومی تماشا می‌کنه. با اینکه این دوتا خاطرات بچگی خوبی دارن اما سومیکا مرتبا تاکافومی رو اذیت می‌کرده و حالا نگرانه که تاکافومی یادش بیاد.

الف سوندره: الفی که اوجی-سان توی اون دنیا از دست اژدها نجات میده، عاشقش میشه. اما از اونجایی که اصطلاح سوندره چهار سال بعد از اینکه اوجی-سان میره توی کما رواج پیدا می‌کنه، عواطف الفمون رو درک نمی‌کنه و فکر می‌کنه داره بهش توهین میکنه. اما با این وجود الفمون حسابی مهربونه و خیلی جاها از اوجی-سان دفاع می‌کنه.

میبل لیبل: یه دختر مو آبی گوگولی و ساکت که دارنده شمشیر افسانه‌ای یخی‌ـه و می‌تونه باهاش اژدهای آتشین رو شکست بده. اما اوجی-سان بدون شمشیر اژدها رو شکست میده و باعش میشه میبل هدفشو توی زندگی از دست بده. میبل بعد از اینکه به تشویق اوجی-سان به خواسته‌های درونیش گوش میده تبدیل به یه “نیت” میشه.

آلیشیا ادلسیا: یه کشیش تازه کاره که با ادگار و رایگا همگروهی هستن و باهم میرن به ماجراجویی. اوجی-سان بارها و بارها وارد گروهشون میشه و برای کامل کردن ماموریت‌های سخت بهشون کمک می‌کنه. بعد از اینکه گروهش اتفاقی اعتبار پیروزی اوجی-سانو به گولبین‌ها به دست آورد، به عنوان یه قهرمان پرستش شد.

 

سخن آخر

انیمه Isekai Ojisan به نظر من یه slice of life بی‌نظیره که دیدنش باعث رفرش شدن روحیاتتون میشه. ترکیب دخترای کیوتی که از دست کراشاشون حرص می‌خورن و میمک‌های بامزه‌ای دارن با مردایی که نمی‌تونن احساسات عاشقانه رو تشخیص بدن طنز ماجرا رو به درجات بالاتری می‌برن. همینطور ارتباط عمیقی که کاراکترها با وجود متفاوت بودن باهم دارن باعث میشه بیشتر به بحر داستان فرو برید و منتظر ماجراجویی‌های بیشتر باشید.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)