معرفی بهترین فیلم های Joaquin Phoenix واکین فینیکس + دانلود

توسط Alireza

برترین فیلم های Joaquin Phoenix

در مورد واکین فینیکس و نقش های مختلفی که در طول دهه ها بازی کرده است، چیزهای زیادی می توان گفت، و خود این مرد هنوز ۵۰ سال هم ندارد. او که کار خود را در دهه 1980 به عنوان یک بازیگر کودک آغاز کرد، از آن زمان با سرعت ثابتی کار کرده و ثابت کرده است که می تواند در فیلم های بزرگ و فیلم های مستقل کوچکتر و صمیمی تر به صورت یکسان بدرخشد. به نظر می رسد به ندرت ژانری وجود دارد که نتواند در آن نسبت به بقیه برتری یابد و باید اعتراف کنیم که اغلب یکی از بهترین عناصر هر فیلمی است که در آن ظاهر می شود. درضمن نام او در اسپانیایی خواکین تلفظ می شود اما به دلیل نبود «خ» در انگلیسی به واکین تغییر یافته و شهره شده است، اما در فهرست تهیه شده در انیمه لیست از هر دو نام استفاده می کنیم، چون ما «خ» داریم.

 

  1. فیلم Her

معرفی بهترین فیلم های Joaquin Phoenix واکین فینیکس

اگرچه این فیلم دهه ها پیش اکران نشده و شاید نتوان از نظر سال ساخت آن را کلاسیک دانست، اما این فیلم شایسته حضور در میان بهترین فیلم های علمی تخیلی تمام دوران است. این فیلم با عناصر علمی تخیلی و عاشقانه های صمیمانه و غیرمنتظره در کنار درام متمرکز بر شخصیت اصلی، داستان مردی به نام تئودور (خواکین فینیکس) را روایت می کند که وجود نسبتاً منزوی او وقتی شروع به ایجاد یک پیوند غیرمنتظره با سیستم عامل جدیدش با صدای اسکارلت جوهانسون می کند.

 

  1. فیلم Gladiator

معرفی بهترین فیلم های Joaquin Phoenix واکین فینیکس

23 سال قبل از فیلم ناپلئون، ریدلی اسکات و خواکین فینیکس در یکی از بهترین فیلم های حماسی تمام دوران با یکدیگر همکاری کردند: فیلم گلادیاتور. فینیکس صحنه های زیادی را که در آن حضور دارد را به لطف بازی در نقش یک آنتاگونیست شیطانی خوشمزه حتی از راسل کرو نیز می دزدد، اگرچه ستاره نمایش راسل کرو است اما او هم به همان اندازه جذاب است. راسل کرو نقش یک ژنرال مورد خیانت قرارگرفته ارتش روم به نام ماکسیموس را بازی می کند و فیلم به این می پردازد که چگونه به بردگی فروخته می شود و مجبور می شود در نبردهای گلادیاتورها بجنگد و انتقام خود از کومودوسِ فینیکس بگیرد.

 

  1. فیلم The Master

معرفی بهترین فیلم های Joaquin Phoenix واکین فینیکس

این فیلم اندکی پس از پایان جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد و فینیکس نقش یک سرباز کهنه کار را بازی می کند که در زندگی حیران است و نمی تواند خود را با جامعه پس از جنگ تطبیق دهد. او با مردی مرموز (با بازی فیلیپ سیمور هافمن) آشنا می شود که در حال شروع یک جنبش مذهبی جدید است و شخصیت فینیکس به آرامی درگیر آن می شود.

 

  1. فیلم You Were Never Really Here

معرفی بهترین فیلم های Joaquin Phoenix واکین فینیکس

وقتی فیلم جوکر در سال 2019 منتشر شد، برخی به سرعت آن را با You Were Never Really Here مقایسه کردند که به اندازه کافی منصفانه است، زیرا هر دو به مطالعه شخصیت های تاریک با بازی واکین فینیکس می پردازند و اون نیز از نظر روانی اجراهای شدیدی را در مرکز هر دو فیلم انجام می دهند. با این حال، از لحاظ روایی و سبکی، فیلم های تو هرگز واقعاً اینجا نبودی و جوکر کاملاً متفاوت هستند، و می توان اولی را فیلمی پر سروصداتر و در عین حال مسلماً مؤثرتر نامید.

 

  1. فیلم C’mon C’mon

معرفی بهترین فیلم های Joaquin Phoenix واکین فینیکس

با اکران در اواخر سال 2021، فیلم زود باش زود باشِ دست کم گرفته شده ممکن است محکوم به عملکرد ضعیف در باکس آفیس باشد… که مایه شرمساری است، زیرا فیلم خفنی بود. یکی از بهترین فیلم های آن سال به دنبال پیوند منحصر به فردی است که بین یک عمو و برادرزاده نه ساله اش شکل می گیرد و این دو مجبور می شوند به دلیل سختی های مختلفی که دیگر اعضای خانواده با آن روبرو هستند، زمانی را با هم بگذرانند.

 

  1. فیلم Walk the Line

یک فیلم زندگینامه ای تاثیرگذار در مورد جانی کش (واکین فینیکس) و جون کارتر (ریس ویترسپون) که به طرز ماهرانه ای توسط جیمز منگولد کارگردانی شده است، فیلم سر به راه باش همه جوانب خود را به طرزی باورنکردنی نشان می دهد. چنین بازگویی سرراستی از داستان زندگی دو نوازنده که در اجراهایشان غرق می شوند یا شنا می کنند واقعاً خاص است.

 

  1. فیلم The Sisters Brothers

یک وسترن تلخ و نسبتاً جدید که نشان می دهد این ژانر هنوز پاهایی دارد، برادران سیسترز دارای بازیگرانی باورنکردنی است، چرا که چهار بازیگر اصلی آن جان سی رایلی، واکین فینیکس، جیک جیلنهال و ریز احمد هستند. ریلی و فینیکس نقش برادران نامداری را بازی می کنند که هر دو به عنوان آدمکش در غرب قدیم کار می کنند و در طرح داستان این زوج وظیفه ربودن یک شیمیدان موفقِ کاوشگر طلا را بر عهده دارند.

 

  1. فیلم The Immigrant

یکی از آخرین همکاری های جیمز گری و واکین فینیکس که ارزش برجسته کردن دارد، فیلم The Immigrant است که به عنوان یک درام عاشقانه داستانی در اوایل دهه 1920 را روایت می کند. ماریون کوتیار در نقش یک مهاجر لهستانی ایفای نقش می کند که تلاش می کند در شهر نیویورک زندگی خود را بسازد، اما با مردی شرور با بازی خواکین فینیکس روبرو می شود که در نهایت او را استثمار می کند و فکر می کند که به دلیل بی تجربگی او در زندگی آمریکایی می تواند از این کار قسر در برود.

 

  1. فیلم Joker

همانطور که احتمالاً تاکنون مشخص است، واکین فینیکس بازیگری است که از ایفای نقش در فیلم های منفی ترسی ندارد و جوکر ۲۰۱۹ یکی از این فیلم ها بود. مسلماً، این برداشتی تاریک از ژانر ابرقهرمانی بود که موفقیت چشمگیری در باکس آفیس و مقدار قابل توجهی طلا در اسکار پیدا کرد (فینیکس تنها جایزه اسکار خود را تا کنون برای ایفای نقش اصلی این فیلم دریافت کرده است). شاید با خود بگویید که چرا فیلم محبوبمان در رده نهم برترین فیلم های فینیکس است اما چون این فهرست بهترین فیلم هاست و نه بهترین ایفای نقش، اینگونه تصمیم گرفتیم.

 

  1. فیلم Hotel Rwanda

فیلم تاریخی و زندگینامه ای جذاب درباره مالک هتلی به نام پل روساباگینا و تلاش های او برای نجات بیش از 1000 پناهنده در جریان نسل کشی رواندا در سال 1994،  یعنی فیلم هتل رواندا فیلمی چالش برانگیز و در نهایت تکان دهنده است. دان چیدل برای بازی در نقش روساباگینا نامزدی اسکار را دریافت کرد و خواکین فینیکس در نقش مکمل به عنوان فیلمبردار خبری که وقایع روآندا را مستند می کند، ظاهر شد.

علاقمندان می توانند جهت دانلود برترین فیلم های خواکین فینیکس با زیرنویس فارسی به وب سایت انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن ها لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید