بررسی فیلم John Wick: Chapter 4 جان ویک 4

معرفی، بررسی فرانچایز جان ویک و تاریخ انتشار فیلم جدید آن – John Wick: Chapter 4

John Wick: Chapter 4

با در دست داشتن نماد اکشن (و عزیز و محبوب هالیوود) کیانو ریوز، فیلم جان ویک به یکی از بزرگترین فرنچایزهای دهه گذشته تبدیل شده است. از آنجایی که فیلم جان ویک: فصل 3 – پارابلوم در سال 2019 با فروش 56 میلیون دلاری در آخر هفته افتتاحیه خود، محبوبیت دنیای درک کولستاد، خالق این فرنچایز را ثابت کرد، طرفداران باید مدتی منتظر دانلود فیلم جان ویک 4 باشند. این رقم بیشتر از مجموع درآمد فیلم های اولیه در سال های 2014 و 2017 بود.

فرانچایز جان ویک

مجموعه فیلم های John Wick یک فرنچایز چندرسانه‌ای فیلم اکشن، دلهره‌آور و نئو-نوآر آمریکایی به کارگردانی چاد استاهلسکی است که توسط فیلمنامه‌نویس دریک کولستاد خلق شده‌ و با بازی کیانو ریوز در نقش جان ویک، که یک قاتل حرفه ای سابق در تلاش برای یک انتقام شخصی است، می‌باشد.

این فرانچایز از فیلم های John Wick، John Wick: Chapter 2، John Wick: Chapter 3 – Parabellum، John Wick: Chapter 4، Ballerina، John Wick: Chapter 5 و سریال سه قسمتی The Continental تشکیل خواد شد.

این مجموعه فیلم که متعلق به کمپانی لاینزگیت است، در مجموع، سه فیلم قبلی John Wick بیش از 573 میلیون دلار در باکس آفیس جهانی درآمد کسب کرده اند که نقطه عطفی برای یک فرنچایز اکشن و اورجینال است، فیلم اکشنی که باید در مقابل فیلم های کمیک رقابت کند؛ و در هالیوود، باکس آفیس پرسود یعنی بازگشت با دنباله های بیشتر.

فیلم John Wick 4 و جان ویک 5 هم‌اکنون در دست ساخت هستند و قسمت چهارم آن قرار است در 24 مارس 2023 (جمعه 4 فروردين 1402) پس از تاخیرهای متعدد مرتبط با کووید اکران شود. بخش ۴، در حال پس‌تولید است و قسمت پنجم نیز در حال پیش‌تولید قرار دارد.

معرفی فیلم جان ویک 4

فصل 4 جان ویک فینال دو قسمتی و برنامه ریزی شده شخصیت جان ویک را آغاز می کند. این فرانچایز به اسپین آف رو به اکران یعنی فیلم Ballerina با بازی آنا دی آرماس و کار پیش درآمد پیکاک، سریال The Continental (که در مورد هتلی برای مزدوران است)، همراه شده و قرار است در فروردین 1401 به عنوان بخشی از یک رویداد سه قسمتی ویژه نمایش داده شود. کالین وودل به همراه مل گیبسون، آیومید آدگون و پیتر گرین نقش ایان مک‌شین را به عنوان مدیر هتل وینستون برای سریالی که در سال 1975 روایت می‌شود، بازی می‌کند.

گرگ کولیج و کرک وارد، نویسندگان فیلم های Ride Along، نویسندگی و اجرای این سریال را بر عهده گرفته اند. آلبرت هیوز کارگردانی دو قسمت و شارلوت برندستروم کارگردانی یک قسمت را در این سریال 3 قسمتی بر عهده خواهند داشت.

در مورد فیلم رو به اکران John Wick Chapter 4، بیشتر داستان یا حتی بازیگران جدید همچنان یک راز باقی مانده است. اما در حالی که ما تا سال آینده منتظر می مانیم تا کیانو ریوز را یک بار دیگر در مسیر انتقام پیدا کنیم، لیستی از جزئیاتی را که باید در مورد قسمت بعدی این مجموعه اکشن دوست داشتنی ببینید، تهیه کرده است.

خلاصه داستان فیلم John Wick 4

جان ویک (کیانو ریوز) راهی را برای شکست دادن رده بالایی ها کشف می کند. اما قبل از اینکه ویک بتواند آزادی خود را به دست آورد، باید با یک دشمن جدید با نفوذ قدرتمند در سراسر جهان و نیروهایی که دوستان قدیمی را به دشمن تبدیل می کنند، روبرو شود.

بازیگران و شخصیت های فیلم John Wick: Chapter 4

کیانو ریوز (Keanu Reeves) در نقش جردانی جووانوویچ / جاناتان “جان” ویک، آدمکش و قاتل حرفه ای که به خاطر مجموعه مهارت هایش شهرت افسانه ای به دست آورده و اکنون توسط های تیبل شکار می شود. دانی ین در نقش کین بازی می کند، یک قاتل نابینا از سندیکای High Table و دوست جان ویک.بیل اسکارسگارد در نقش مارکی دو گرامونت باز خواهد کرد، یکی از اعضای های تیبل که جان ویک موقعیتش را به چالش می کشد.لورنس فیشبورن در نقش باوری کینگ ظاهر خواهد شد، رئیس سابق باند جنایات زیرزمینی که توسط High Table، که حامی جان ویک است، مرده رها شد.ایان مک شین در نقش وینستون اسکات بازی خواهد کرد، مدیر هتل کانتیننتال نیویورک و دوست جان ویک. هیرویوکی سانادا نقش شیمازو را بر عهده خواهد داشت.لنس ردیک بازیگر نقش شارون، نگهبان هتل کانتیننتال در نیویورک است و اسکات ادکینز در نقش کیلا بازی خواهد کرد.

روایت کارگردان John Wick 4 از این فیلم

چاد استاهلسکی، کارگردان فیلم «جان ویک فصل 4» فاش کرده که قسمت بعدی بر روی «اسطوره‌شناسی» دنیای هولناک زیرزمینی تمرکز خواهد کرد. استاهلسکی به سایت ورایتی گفت: «حداقل برای فیلم های جان ویک به ساختار سه پرده‌ای اعتقادی ندارم. من به داستان گفتن به صورت کامل و سپس ترک آنها اعتقاد دارم. می دانید، ما همیشه جان ویک را در نقش اودیسه دیده ایم. بنابراین ما زمان لازم را برای گفتن داستان اختصاص می دهیم و از وقت گذاشتن دریغ نخواهیم کرد.”

خلاصه‌ای از تولید و توسعه‌ی فیلم چهارم جان ویک

در ماه مه 2019، قبل از اکران John Wick: Chapter 3 – Parabellum، چاد استاهلسکی در تاپیک Reddit   Ask Me Anything تایید کرد که درباره فیلم دیگری بحث شده است. کیانو ریوز همچنین بیان کرده است که تا زمانی که فیلم‌ها موفق باشند ادامه خواهد داد. Lionsgate رسماً فیلم را در هفته افتتاحیه John Wick 3 با تاریخ اکران برنامه ریزی شده 21 مه 2021 اعلام کرد. با این حال، در آوریل 2020، طی مصاحبه ای با Collider، استاهلسکی فاش کرد که این فیلم به احتمال زیاد تاریخ اکران خود در سال 2021 را به دلیل تعهدش به Matrix Resurrections نخواهد ساخت. او همچنین در طی همان مصاحبه فاش کرد که یک «فیلمنامه» 100 صفحه ای (فیلمنامه بخش/ طرح کلی) برای این فیلم نوشته شده است. فیلمنامه توسط Shay Hatten و Michael Finch نوشته شد، زیرا استودیو تصمیم گرفت از خالق سریال درک کولستاد (Derek Kolstad) استفاده کند. قرار بود تولید در ژوئن 2021 در پاریس و برلین با فیلمبرداری بیشتر در ژاپن و شهر نیویورک آغاز شود اما تا حدی به دلیل همه‌گیری COVID-19، این فیلم اکنون برای اکران در 24 مارس 2023 برنامه ریزی شده است. در ژوئن 2021، دانی ین، رینا ساویاما، شامیر اندرسون، بیل اسکارسگارد و هیرویوکی سانادا به بازیگران پیوستند.

تاریخ انتشار فیلم جان ویک 4

این سینمایی قرار است در چهارم فروردین 1401 اکران شود و علاقمندان می‌توانند پس از انتشار، جهت دانلود فیلم John Wick 4 با زیرنویس فارسی به سایت انیمه‌لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه فرمایند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم Babes بِیبز

نقد و بررسی فیلم A Perfect Day for Caribou یک روز عالی برای کاریبو

نقد و بررسی فیلم A Family Affair یک رابطه خانوادگی با بازی نیکول کیدمن