آنچه از فیلم دوم جوکر یعنی فیلم (جوکر: جنون مشترک) می‌دانیم

معرفی فیلم جوکر: جنون مشترک

پس از اکران موفق فیلم اول جوکر اثر تاد فیلیپس، دنباله موردانتظارش یعنی فیلم Joker: Folie à Deux، آماده است تا در پاییز سال جاری وارد سینماها شود. این فیلم با بازی واکین فینیکس و لیدی گاگا، یک بار دیگر آرتور فلک یا جوکر را دنبال می کند و این بار هارلی کویین با بازی لیدی گاگا وارد پرده نقره ای می شود. پس از چندین تیزر تصویری، سرانجام مخاطبان اولین تریلر فیلم جوکر: جنون مشترک را قبل از اکران در 4 اکتبر 2024 در سینماها دیدند. ما نه تنها مشتاقانه منتظر بازگشت ضدقهرمان خندان و مورد علاقه مان از گاتهام بودیم، بلکه در نهایت با اولین ‏تریلر فیلم ‏Joker: Folie à Deux، نگاهی خوب به دنباله جوکر و نزول بعدی او به سمت جنایتکاری که می ‏شناسیم را خواهیم داشت. واکین فینیکس به نقش پیشگامانه ای که برای آن برنده اسکار شده، بازگشته، اما ‏لیدی گاگا، موزیسین افسانه ای و برنده جایزه اسکار نیز به او پیوسته است. از آنجایی که این دنباله به عنوان ‏یک داستان عاشقانه معرفی می شود، احتمالاً می توانید حدس بزنید که او در نقش کدام شریک شرور بازی ‏خواهد کرد. البته جوکر: جنون مشترک فقط یک فیلم عاشقانه نیست، زیرا در چند ماه گذشته پس از دریافت ‏لقب «جوک باکس موزیکال»، سر و صدای زیادی به خود جلب کرده است. مطمئناً این فیلم یک حرکت ‏جسورانه است، اما برای ادامه ریسک پذیری تاد فیلیپس مناسب است.‏

 

اطلاعاتی که می‌توان از تریلر فیلم جوکر: جنون مشترک دریافت کرد

بیشتر جزئیات داستان Joker: Folie à Deux در حال حاضر مخفی نگه داشته شده است. با این حال، چند مورد وجود دارد که ما در این مدت توانسته ایم آنها را از تریلر بیرون بکشیم. ابتدا، موزیکال بودن این دنباله از فیلم جوکر تایید شده و لیدی گاگا با توجه به موفقیت هایش در صنعت موسیقی، بازیگر مناسبی برای نقش هارلی کویین است. علاوه بر این، عنوان فیلم یعنی جنون مشترک به خودی خود اشاره ای به آنچه از فیلم انتظار می رود، دارد. Folie à deux اصطلاحی است که برای دو فرد مبتلا به یک بیماری روانی مشترک به کار می رود. با توجه به تاریخچه جوکر و هارلی کوین، این فیلم احتمالاً به روانشناسی آنها و همچنین بیشتر به رابطه آنها می پردازد. علاوه بر این، فیلم جوکر: جنون مشترک در تایم لاینی جداگانه از سری فیلم های بتمن ساخته شده که به ویژگی های قبلی DC به غیر از دنیای آن متصل نیست.

 

افتخاراتی که فیلم Joker کسب کرده، سبب شده تا این دنباله ساخته شود

فیلم جوکر برای اولین بار در سال 2019 منتشر شد و یک موفقیت تجاری در بین مخاطبان عمومی بود. این فیلم در باکس آفیس موفق شد و با بیش از 1 میلیارد دلار فروش در سراسر جهان به پرفروش ترین فیلم با رتبه R تبدیل شد. فیلم جوکر، چندین نامزدی دریافت کرد و جوایز مهمی از جمله جوایز بفتا، جایزه منتخب منتقدان، گلدن گلوب، انجمن بازیگران سینما و غیره را دریافت کرد. مهمتر از همه، این فیلم نامزد 11 جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی شد. واکین فینیکس نیز در نهایت برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد را به خانه برد. تاد فیلیپس نیز تایید کرده بود که ساخت فیلم Joker: Foliè a Deux در سال 2022 شروع خواهد شد.

 

بازیگران فیلم سینمایی Joker: Folie à Deux

همراه با فینیکس و گاگا، زازی بیتز، ستاره جوکر (آتلانتا، ددپول 2) نیز نقش خود را برای فیلم Joker: Folie à Deux تکرار خواهد کرد. بیتز نقش سوفی داموند، همسایه آرتور را بازی می کند که در فیلم اول او را تعقیب می کرد. برندان گلیسون (بازیگر مستر مرسدس و بانشی های اینشرین)، کاترین کینر، هری لاوتی  و جیکوب لوفلند دیگر بازیگران این فیلم هستند. داستان فیلم سینمایی Joker: Folie à Deux توسط فیلیپس و اسکات سیلور  نوشته شده است و فیلیپس به عنوان کارگردان در حال حاضر در مرحله پس از تولید است.

 

تغییراتی که در داستان فیلم سینمایی جوکر: جنون مشترک ایجاد شده است

صحنه ابتدایی تریلر فیلم Joker: Folie à Deux تایید می کند که فیلم درست از جایی که جوکر متوقف شده بود، ادامه خواهد یافت. جایی که فیلم اول با آوردن دلقکی که قبلاً به نام آرتور فلک شناخته می شد به تیمارستان بدنام آرکام (جایی که ممکن است یک کارمند بیمارستان را کشته یا نکشته باشد) به پایان رسید، تریلر فیلم دوم جوکر نیز با فاش شدن اینکه آرتور هنوز آنجاست شروع می شود. در حالی که او ممکن است در این بین فرار کرده باشد یا نه، اما در این مکان افسانه ای در تاریخ بتمن است که سفر او ادامه خواهد یافت.

تریلر جوکر: جنون مشترک به طور قطع تایید می کند که لیدی گاگا در نقش هارلی کوین بازی می کند. با این حال، کاملاً واضح است که فیلم تغییراتی در منشأ این شخصیت نمادین ایجاد خواهد کرد. همانطور که معمولاً برای معرفی هارلی و جوکر پیش می رود، هارلی زمانی یک روانپزشک دلسوز بوده که در آسایشگاه آرکام کار می کرده است. در آنجا، او به ناچار با جوکر ملاقات می کند و متوجه می شود که به طور غیرقابل انکاری مجذوب یکی از مرگبارترین شخصیت های شرور دنیای کمیک شده است. او به جوکر در فرار از تیمارستان کمک می کند و به عنوان شریک عاشقانه او در جنایت به او می پیوندد، اگرچه تا جایی که ما در گاتهام سیر کرده ایم رابطه جوکر و هارلی معمولاً بیشتر توهین آمیز است تا عاشقانه. فیلم دوم جوکر در حال حاضر تغییرات بزرگی در داستان معمولی که می شناختیم ایجاد کرده است، زیرا به نظر نمی رسد که هارلی در این اقتباس یک روانپزشک باشد. شاید او قبلاً روانپزشک بوده، اما این تریلر او را بیشتر به عنوان فردی هم رده با آرتور فلک نشان می دهد تا یک مافوق. صدایی که در اوایل تریلر Joker: Folie à Deux شنیده می شود، می گوید: «ما از موسیقی برای کامل کردن خود استفاده می کنیم. برای ایجاد تعادل بین شکستگی های درون خود.» با توجه به اینکه آرتور برای اولین بار هارلی را هنگامی که او در یک نوع جلسه گروه کر در آسایشگاه شرکت می کند می بیند، به نظر می رسد که موسیقی به عنوان یک روش درمانی برای بیماران تیمارستان آرکام استفاده می شود. به نظر می رسد که این مقدمه ای از عناصر موسیقیایی فیلم است و کاملاً واضح است که چگونه قرار است از آنها استفاده شود.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Joker: Folie à Deux به محض انتشار آن در پاییز سال 1403 به وب سایت انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)