نقد و بررسی انیمه جوجوتسو کایسن Jujutsu Kaisen

توسط Alireza

معرفی انیمه جوجوتسو کایسن Jujutsu Kaisen

انیمه‌ی جوجوتسو کایسن (呪術廻戦) یک انیمه‌ی سریالی ساخت کشور ژاپن است که اقتباسی از مانگایی به همین نام است.

 

نقد و بررسی انیمه جوجوتسو کایسن Jujutsu Kaisen

خلاصه داستان انیمه Jujutsu Kaisen

داستان این انیمه درمورد پسری ورزشکار و مهربان به نام یوجی ایتادوری است، یک دانش‌آموز دبیرستانی که ابتدا برای سرگرمی به باشگاه‌های مدرسه‌اش می‌پیوندد و با هم‌باشگاهی‌هایش تحقیقاتی درمورد اجسام نفرین شده و نفرین‌ها انجام می‌دهند ولی بعدا با کشف یک جسم نفرین شده‌ی مهر و موم شده می‌فهمد که تمام آن نفرین‌ها واقعیت داشته‌اند…

ایتادوری که اکنون ناخواسته درگیر ماجرایی عجیب شده است، برای نجات دوستانش از یک شی طلسم شده‌ی غول‌پیکر، به‌طور اتفاقی یکی از انگشتان طلسم شده‌ ریومن سوکونا، یک جادوگر قدرتمند، را می‌بلعد و تبدیل به میزبانی برای یک طلسم شیطانی خطرناک او می‌شود. ایتادوری بعدا توسط گوجو ساتورو، استاد ماهر جادوگری جوجوتسو به مدرسه‌ی جادوگری دعوت می‌شود تا بتواند با کنترل کردن شیطانی که درونش قرار دارد، از دنیا در برابر تهدیدات ماورایی مانند طلسم‌ها محافظت کند؛ و در ادامه‌ی این داستان اتفاقاتی میفتد که زندگی یوجی و دوستانش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

نقد و بررسی انیمه جوجوتسو کایسن Jujutsu Kaisen

جوجوتسو کایسن، اقتباسی موفق از مانگایی با همین نام

انیمه Jujutsu Kaisen در سال 2020 توسط استودیو ماپا ساخته شد و در 3 اکتبر 2020 شروع به پخش کرد و هر قسمت این انیمه سریالی حدود 23 دقیقه بوده و یک قسمت سینمایی با نام Jujutsu Kaisen 0 دارد که در سال 2021 منتشر شد.

شاید بسیار شوکه کننده باشد که بفهمید برای هر قسمت این انیمه بودجه‌ای 150 هزار دلاری اختصاص داده شده، و البته قابل ذکر است که این انیمه پرهزینه‌ ثابت کرد که ارزش آن سرمایه گذاری عظیم را داشته است.

این انیمه بر اساس مانگایی به همین نام نوشته‌ی گگه آکوتامی، مانگاکایی مرموز است که اطلاعات بسیار کمی از او در دسترس بوده که همین موضوع سبب علاقه‌مندی برخی از طرفداران نسبت به او و آثارش شده است. این مانگا از سال 2018 در مجله‌ی شونن جامپ منتشر می‌شد و این مانگا تاکنون بیش از 50 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است؛ و یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مانگاهای ژاپن و البته دنیا است.

 

فصل دوم انیمه‌ Jujutsu Kaisen

فصل دوم جوجوتسو کایسن یکی از تحسین شده‌ترین آرک های مانگا شونن در سال‌های اخیر است؛ و علیرغم اینکه با جنجال هایی قبل از پخش همراه بوده، این فصل از انیمه دارای تبلیغاتی بیش‌از حد بوده که همگی در نهایت باعث این شدند که افراد بیشتری جذب این انیمه شوند و منتظر آن باشند؛ و پس از پخش، شاهد آن بودیم که این اثر حتی از انتظارات طرفداران هم فراتر رفت. پس از گذشت بیش از 2 سال از فصل اولی بسیار موفق و پرطرفدار، بازگشتی شایسته و بهتر از قبل را تقدیم طرفدارانش کرد و فصل دوم که از 6 جولای 2023 تا 28 دسامبر 2023 پخش شد، به دو بخش تقسیم شد: 5 قسمت اول شامل داستانی درمورد موجودی پنهان است و بقیه 18 قسمت اختصاص داده شده است به آرک مورد انتظار یعنی آرک حادثه شیبویا. قسمت‌های اول به معرفی کارکتر های جدید و ارتباط آنها با کارکترهای قدیمی پرداخت و در عین حال به شکلی عالی به قیاسی بین شخصیت‌های شرور و شخصیت‌های مثبت داستان پرداخت. با این حال آرک حادثه شیبویا همان چیزی بود که طرفداران منتظرش بودند و به عنوان بهترین آرک در Jujutsu Kaisen از دید بسیاری از طرفداران در نظر گرفته می‌شود.

 

بررسی آرت چشم‌نواز انیمه جوجوتسو کایسن

اگر در قلمرو پر جنب و جوش انیمه، بحث کیفیت و چشم‌نوازی آرت در میان باشد، استودیو ماپا با موفقیت های بزرگی مانند جوجوتسو کایسن، Attack on Titan و Vinland Saga و Chainsaw Man در جایگاه ویژه‌ای که برای خود ایجاد کرده است می‌درخشد. و در خصوص این انیمه هم استودیو ماپا مانند گذشته با طراحی صحنه‌هایی پرجزئیات و با کیفیت و تابع مانگا طرفداران را به وجد آورده است.

 

دیدگاه بینندگان و منتقدین نسبت به انیمه Jujutsu Kaisen

فصل اول این انیمه با درخشش بسیارش موفق به کسب امتیاز 8.6/10 در وبسایت imdb و My Anime List شده است.

همچنین این اثر برنده 18 جایزه مانند Crunchyroll Anime Awards و Young Entertainer Awards و Tokyo Anime Award شده است.

کلام آخر

اگر شما نیز طرفدار انیمه‌های شونن و فانتزی هستید و ترجیح می‌دهید که انیمه‌ای سریالی با موضوع جادوگری و موجودات شگفت‌انگیز در قرن 21ام و در دنیای امروزی ببینید و از فایت‌های و صحنه‌های اکشن آن لذت ببرید و با کمدی آن سرگرم شوید، این انیمه پیشنهادی بی‌نظیر برای شماست.

برای دانلود انیمه‌ Jujutsu Kaisen به همراه زیرنویس اختصاصی فارسی می‌توانید به وبسایت انیمه لیست مرجع انیمه، فیلم و سریال مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید