نقد و بررسی انیمه Kaii to Otome to Kamikakushi ناپدید شدن های مرموز

داستان انیمه Kaii to Otome to Kamikakushi

اتفاقات اسرار آمیز یکی پس از دیگری در یک شهر اتفاق می افتند و موجودی شیطانی به چالش کشیده می شود تا آن ها را حل کند. سومیرکو که به ظاهر یک کتابفروشی دار ساده است رویای این را در سر می پروراند که یک نویسنده رمان شود. آداشینو که در خفا او را ستایش می کند خود غرق در راز است، تا این که چالش هایی که او و خواهرش باید در شهر پشت سر بگذارند تا بتوانند به خانشان بیرون از این دنیا برگردند افشا می شوند. داستانی از معما های مدرن و تمایلات عاشقانه…

 

بازخورد مخاطب

گاردین انزو از سایت گمشده در انیمه می نویسد:« این یک سری بود که از همون اول کنار اسمش علامت داشت که امتحانش کنم و حواسم بهش بود، اما وقتی فهمیدم که موچیزوکی تومومی نوشته و کارگردانیش کرده دیگه واقعا توجهم رو به خودش جلب کرد و به چیزی شد که اگر نبینم از دستم میره. موچیزوکی یکی از کله گنده های واقعی صنعت انیمه است و یکی از کار هایی که در تمام زمان ها مورد علاقه ام بوده یعنی زتای شونن رو کارگردانی کرده، اما حالا که وسط های دهه شصتم زندگیش شده کمتر پیش میاد که فرمون سریالی رو دست بگیره. درسته که اینطوری نیست که تک تک کار هایی که دستش گرفته به ثمر رسیده باشن، اما واقعا ارزش نگاه انداختن رو داشت. چون بخوام صاف و پوست کنده بگم، وقتی یک تازه کار انیمه ای رو کارگردانی می کنه همیشه یک چیزی داخل انیمه هست که وقتی کسی تازه کار نباشه اون تو اثر نمیاد.

اینطوری نیست که Kaii to Otome to Kamikakushi یا هر اثر دیگه تولیدات زرو-جی سریال های پر بودجه باشن، اما استایل خاص خودش رو داره و خیلی هم داره. موچیزوکی یک شات از کار رو طوری چینش می کنه که اگر یک کارگردان بدون سلیقه به خصوص انجامش می داد با عقل جور در نمیومد. همه چیز جالب به نظر می رسه، از جمله تیتراژ آغازین و پایانی. و این تاثیر زیادی در نگه داشتن توجه مخاطب برای بیست و سه دقیقه کامل داره.»  لیجنیز کریت اضافه می کند: «داستان تا حد زیادی به باور های عامیانه و افسانه هایی که نسل اندر نسل می چرخن و انتقال پیدا می کنن تکیه می زنه. معما تنها راجع به اتفاقات عجیبی که در شهر می افتن نیست، معمای دیگر این هست که خواهر و برادر کی هستن و چه هستند؛ چرا که به نظر می رسه انسان خالی نباشند. همچنین دنیای تاریک دیگری نیز وجود داره. اگر بخوام انیمه رو توصیف کنم، باید بگم که یک جاده پر بالا و پایین پرماجرا و ماوراطبیعیه. اسم مانگا هست «معما ها، بانوان، و غیب شدن های اسرارآمیز»، و قطعا به خوبی هر سه اون ها رو ارائه داده.

به نظر می رسه که از نظر شخصیت پردازی، سرعت جلو رفتن سیر داستانی، و مسیر کلی داستان قوی عمل کرده». نئو رندومز در دیدگاه خود از این انیمه می نویسد: «دو چیز هست که مردم رو درگیر یک انیمه معمایی می کنه. اولی اینه که مخاطب ها رو به گیج کننده ترین وضعیت های ممکن بندازه که نفهمن اصلا چه اتفاقی داره میفته و پشت صفحه تلوزیون یا کامپیوتر می مونن تا بفهمن چه چیز دیگه ای قراره پشت بندش بیاد. و دومین چیز طعمه های اچیه که معرف حضور همه دوستان هست. Kaii to Otome to Kamikakushi هر دو تا رو داره. نه تنها با همه چیزایی که اتفاق میفته گیجتون میکنه، وسط راه کلی صحنه هم هست که چشما رو تغذیه میکنه. تو قسمتای اول انیمه سریع شما رو میندازه بغل شخصیت های اسرار آمیز که هیچ توضیحی از اینکه چی ان، چیکا می خوان بکنن، و این که چرا شخصیت اصلیِ مرد، خدا نگرش داره، با یه طناب حرف میزنه نیست. داستان میشه گفت که قضیش شکار یوکایه، اما به جای این که واقعا با یوکای ها ارتباط برقرار کنن با وسایلی که انرژی یوکای ها تو خوردشونه سر و کار دارن. و اینطوری ام نیست که قدرتی که بهشون میدن میزان قدرتشون رو زیاد کنه. مثلا یه کتاب هست که اگه یه طلسمی و بخونی یه زن و به یه لولی (دختربچه) تبدیل می کنه، بعد یه آویز رفع بلا هست که اجازه میده بعد از لیس زدن زمین یه نفر رو از داخل بسوزونید. پس آره، میشه گفت ایده هاش اورجینالن.

انیمیشن و سبک هنریش واقعا به اتمسفر انیمه می خورن. پکر و تاریک و دلگیره، درست مثل طراحی بیشتر شخصیت هاش. در ضمن، انیمه یک سری موضوع های حساس هم در بر داره پس اگر حساس هستید و اذیت می شید مراقب باشید. در کل اگر یک انیمه منحرفانه معمایی ترسناک توجهتون رو جلب می کنه این یکی رو امتحان کنید. و به عنوان جایزش قراره بفهمید که «غیب گشتن های اسرار آمیز» منظورش غیب شدن اسرار آمیز چیز ها نیست». ربکا سیلورمن از سایت شبکه خبری انیمه اشاره می کند: «یکی از عنصر های جذاب تر مانگا نسبت به انیمه اینه که تمرکز بیشتر روی رن آداشینو هست تا سومیرکو.سومیرکو هنوز یک بخش مهم از داستان هست، اما مانگا این رو شفاف سازی می کنه که رن شخصیت اصلی بوده و سومیرکو مثل واتسون برای شرلوک هلمزه. این باعث می شه که از همون اول های انیمه متوجه بشیم که این شخصیت ریلکس و بی خیالش سر کار چیزی بیشتر از یه نقش که وقتی داخل کتابخونه بازی می کنه نیست. اون از این که سومیرکو فکر می کنه اون دست کم ازش ده سال کوچیکتره استفاده می کنه و در کنارش خنگ بازی ای در میاره که شاید بخشی از شخصیت واقعیش باشه، اما عادی نیست.

وقتی کنار خواهرش اوتوه یا داره روی یک معما کار می کنه خیلی راحت تره چون در هر دوی این موارد داره تلاش می کنه سمت هدفش حرکت کنه.» میسامیلی نیز می نویسد: «بعد از تماشا کردن چند قسمت از این انیمه از دیدن این که چقدر درگیر کننده از آب در اومد تعجب کردم. اول به قصد این که یک لذت کلی ای بهم بده شروعش کردم، اما حالا با ولع منتظرم که ببینم داستان چطور قراره ختم بشه. داستانش از همون اول توجهم رو به خودش جلب کرده بود، و حالا برای دیده تهش هیجان دارم. یک چیزی که خیلی برام برجسته بود کیفیت انیمیشن و سبک هنریش بود. هر دو به طرز غافلگیر کننده ای خوب بودن و چیز زیادی به اتمسفر انیمه اضافه کردن. و میشه راجع به آهنگ پایانی انیمه صحبت کنیم؟ فوق العادست، و از همون قسمت اول داخل مغزم گیر کرده. یه مقدار برام عجیبه که چرا این انیمه هنوز خیلی محبوب نیست. همه چیز هایی که باعث میشن کار یک سریال بگیره رو داره: یک داستان جالب، انیمیشن عالی، و شخصیت هایی که باعث میشن بخواید راجع بهشون بیشتر بدونید. اگر دنبال چیز جدیدی برای تماشا کردن می گردید حتما به این انیمه یک شانس بدید، قطعا ارزش وقتتون رو داره.»

اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کرده اید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Kaii to Otome to Kamikakushi به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

Related posts

نقد و بررسی فیلم Handling The Undead رسیدگی به مردگان

نقد و بررسی انیمه Jiisan Baasan Wakagaeru مادربزرگ و پدربزرگ به جوانی برمی‌گردند

نقد و بررسی فیلم انیمیشن IF ایف