نقد و بررسی انیمه Kanojo mo Kanojo دوست دختر دوست دختر

Girlfriend, Girlfriend

توسط Alireza

سیر و پیدایش انیمه Kanojo mo Kanojo

«آن هم دوست دخترم است» ملقب به KanoKano یک سری مانگای رمانتیک کمدی ژاپنی نوشته و نقش زده شده توسط هیرویوکی (Hiroyuki) است. از مارس 2020 تا مه 2023 در مجله هفتگی پسرانه (Weekly Shōnen Magazine) کودانشا (Kodansha) منتشر شده و بخش هایش در شانزده جلد تانکوبون جمع آوری شده اند. خالق اثر در یک مصاحبه اشاره کرد که الهام ساخت آن «داستان دو تا شدن شلوار اما منصفانه» (Seiseidōdō, Futamata-suru Hanashi) بوده است که هیرویوکی در توییتر (X) آپلود و سپس در اوت 2019 در کمیکت 86 (Comiket 86) منتشر کرد.

یک نسخه انیمه تلوزیونی به ساخت تولیدات تزوکا (Tezuka Productions) از جولای تا سپتامبر 2021 در بلوک برنامه نویسی انیمه ایسم (Animeism) اکران شد. فصل دومی نیز به ساخت سینرجی اس پی (SynergySP) از اکتبر تا دسامبر 2023 پخش شد که پخش هر دو فصل در مناطق انگلیسی زبان بیرون از آسیا توسط کرانچی رول (Crunchyroll) مجوزدهی شده. یک نسخه دوبله به زبان انگلیسی نیز در سپتامبر 2022 دبیو داشت و در کرانچی رول قابل دسترسی است. ارتباطات میوز (Muse Communication) نیز مسئولیت صدور مجوز برای پخش سریال در آسیای جنوبی و جنوب شرقی با زیرنویس انگلیسی و زبان های مختلف محلی را بر عهده گرفت و آن را در کانال یوتیوب خود و iQIYI پخش کرد.

آهنگ تیتراژ آغازین انیمه «سر به سر من گذاشتی نذاشتی ها» (Fuzaketenai ze) به اجرای نکرای تاکی (Necry Talkie) است، در حالی که آهنگ تیتراژ پایانی کار را مومو آساکورا (Momo Asakura) به نام «گره زدن انگشت کوچیک» (Pinky Hook) بود. آهنگ تیتراژ آغازین فصل دوم به نام «می خواهم به یک عشق دراماتیک گرفتار شوم» (Dramatic ni Koi Shitai) ساخت هیکاری کوداما ( Hikari Kodama) و آهنگ تیتراژ پایانی فصل دوم «فوریرا» (Forira) اصر کلاری‌س (ClariS) می باشد.

 

چکیده داستان انیمه دوست دختر ، دوست دختر

نائویا موکای (Naoya Mukai) یک دانش آموز دبیرستانی است که پس از مدت ها انتظار بالاخره شروع به قرار گذاشتن با دوست بچگی و علاقه عشقی اش ساکی (Saki) کرده است؛ اما یک روز هم کلاسی اش ناگیسا میناسه (Nagisa Minase) به او ابراز عشق می کند. نائویا که تنها ناگیسا را یک دوست می دید و هیچ علاقه رمانتیکی به او نداشت نسبت به ایده رد کردن احساسات او مقاومت می کند و تصمیم می گیرد به درخواست او مبنی بر این که دوست پسر او هم باشد پاسخ مثبت بدهد. او تصمیم می گیرد که هم زمان هم با ساکی و هم با ناگیسا در ارتباط باشد. از آن جایی که نائویا در حال حاضر به خاطر این که شغل پدر و مادرش جای دیگری است تنها زندگی می کند، ساکی و ناگیسا تصمیم می گیرند با او زندگی کنند. سریال زندگی روزانه مدرسه ای آن ها را دنبال می کند و آن سه در نگه داشتن رابطه چندنفرشان با سختی ها و چالش هایی رو به رو می شوند.

 

بازخورد مخاطب به انیمه Kanojo mo Kanojo

هوشی-کون (Hoshi-Kun) از سایت هانی انیمه (Honey Anime) در دیدگاه خود از این انیمه می نویسد: «بخش بزرگی از رابطه ساکی، نائویا و ناگیسا بر اساس این جلو می رود که سعی می کنند توجه جلب نکنند یا به طور اتفاقی رازشان برملا نشود. شخصیت های دیگر داستان شدیدا مخالف روابط غیر دونفره هستند، پس هیچوقت راجع به رابطه بدون قضاوت منفی صحبت نمی شود. خود نائویا هم نمی تواند نسبت به این که دو دوست دختر دارد خودش را سرزنش نکند، و انقدر در این شرم غرق است که با خود می گوید اگر با هر کسی زمان کافی را بگذراند احتمالا می تواند عاشق آن ها شود. که لزوما چیز بدی هم نیست.

اما این شرم همچنین نائویا را هل می دهد که تلاش کند ساکی و ناگیسا را خوشحال نگه دارد. یکی از راه هایی که سعی می کند این کار را بکند این است که جلوی خودش را بگیرد که عاشق یک دختر سوم نشود، با وجود این که میریکا (Mirika) مدام و با شدت سعی می کند بیشتر او را بشناسد. این شرم به شخصیت های داستان و حتی ویژگی اصلی انیمه یعنی کمدی جان می بخشد. این که این انیمه یک کمدی است آن را به مرز استفاده از چنین مسائل اساسی ای برای خنداندن می کشاند، که همان کاری است که یک انیمه در ژانر شیرین کاری باید بکند. علی رغم تمام شرمی که در داستان هست، شخصیت های اصلی در واقع خیلی درگیر خوشبختی یکدیگر هستند و بهترین را برای همدیگر می خواهند.

بهترین چیز این است که داستان ناگیسا و ساگی را علیه هم قرار نداد تا سر علاقه کامل و تقسیم نشده نائویا با هم بجنگند؛ کاری که هر سریال حرمسرایی معمولا می کرد. این به این معناست که تلاش بر این است که رمانس متفاوتی از آن چه تا به حال دیدیم داشته باشیم. در واقع این یک انیمه حرمسراست که در آن واقعا یک حرمسرا وجود دارد، چیزی که خیلی شنیده نشده است اتفاق بیفتد!»  کاربر دیگری می نویسد: «جدا از شوخی ها که خیلی خنده دار هم هستند، این یکی انیمه را دوست داشتم چون برعکس بیشتر انیمه های کمدی که خنده اش از سوءتفاهم هایی که بین شخصیت ها پیش می آیند حاصل می شود، در اینجا بیشتر خنده از این می آید که مردم و مخصوصا شخصیت اصلی به طرز احمقانه ای روراست و پوست کنده همه چیز را کف دست طرفشان می گذارند».

«اگر از انیمه هایی از قبیل یک دوست دختر کرایه کردم (Rent a girlfriend) و عروس های پنج قلو (The Quintessential Quintuplets) خوشتان آمده، این یکی را خیلی دوست خواهید داشت. هر قسمت خیلی خلاقانه است و شخصیت هایش خاص، خوب توسعه یافته و دوست داشتنی هستند. علاوه بر گروه صداگذاری ژاپنی، انیمیشن و موسیقی اش هم درجه یک اند. اگر ندیدیدش امتحانش کنید. پشیمان نمی شوید».

اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کردید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Kanojo mo Kanojo به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید