نقد و بررسی انیمه Keikenzumi na Kimi to, Keiken Zero na Ore ga, Otsukiai suru Hanashi

سیر و پیدایش انیمه Keikenzumi na Kimi to, Keiken Zero na Ore ga, Otsukiai suru Hanashi

«داستان قرار گذاشتن تویی که تجربه داشتی و منی که نداشتم» یک سری رمان ژاپنی نوشته ماکیکو ناگاوکا (Makiko Nagaoka) با طرح زنی ماگاکو (magako) می باشد. این سری انتشار خود را در سپتامبر 2020 تحت حق نشر فوجیمی فنتیژیا بونکوی (Fujimi Fantasia Bunko) فومیجی شوبو (Fujimi Shobo) آغاز کرد. در سپتامبر 2023 کلوب رمان ژاپنی (J-Novel Club) اعلام کرد که رمان ها را برای انتشار به زبان انگلیسی مجوزدهی کرده است. یک نسخه مانگا به نقش زنی نویاما کارپاچیو (Noyama Carpaccio) انتشار خود را در 23 فوریه 2022 در سرویس وب گانگان آنلاین (Gangan Online) سکور انیکس (Square Enix) آغاز کرد که تا اکتبر 2023 چهار جلد تانکوبون از این مانگا منتشر شده است. در ژوئن 2023 سکور انیکس شروع به انتشار سری به زبان انگلیسی در سرویس مانگا آپ! گلوبالشان (Manga UP! Global) کردند. در 9 سپتامبر 2020 ساخت یک نسخه انیمه تلوزیونی اعلام شد. انیمه توسط ENGI تولید و توسط هیدعاکی اوبا (Hideaki Ōba) کارگردانی شده است. از 6 اکتبر تا 22 دسامبر 2023 از AT-X و شبکه های دیگر پخش شد. تیتراژ آغازین انیمه «لطیف دوست داشتنت!» (Love You Tender!) ساخت مایا اوچیدا (Maaya Uchida) است و آهنگ تیتراژ پایانی اش «کلمات عشق آمیز» (Ai Kotoba) اثر AliA می باشد.

 

چکیده داستان انیمه Keikenzumi na Kimi to, Keiken Zero na Ore ga, Otsukiai suru Hanashi

ریوتو کاشیما (Ryuuto Kashima) خودش را یک هیچکس پکر غیرمحبوب در کلاسش می داند که حتی در زندگی خودش هم چیزی بیشتر از نقش حمایت کننده نیست. به واسطه یک دیدار سرنوشت آمیز در کلاسش با لونا شیراکاوا (Luna Shirakawa)، محبوب ترین دختر مدرسه، او عاشق وی می شود؛ با این که می داند هرگز شانسی برای با اون بودن نخواهد داشت. هر چه باشد همیشه پسر های خوش تیپ دور او را گرفته اند و او همیشه در روابط جدید درگیر است. زمان می گذرد و یک روز ریوتو یک شرط را به دوستان گیمرش که به همان اندازه غیرمحبوب هستند می بازد و آن ها مجبورش می کنند تا احساساتش را به لونا اعتراف کند. اما به جای این که بلافاصله ردش کند، لونا در کمال تعجب به خاطر این که در آن زمان به خصوص «در دسترس» است به او می گوید مشکلی ندارد دوست دخترش باشد. و حتی بیشتر: او مستقیما به خانه اش دعوتش می کند تا با او بخوابد! از دید ریوتو این زیادی سریع است، هر چه باشد لونا اولین دوست دختر واقعی اوست. از آن جایی که لونا در بهتر شناختن او ایرادی نمی بیند، آن ها تصمیم می گیرند که ساختار های اجتماعی کلاسشان را به طور کامل تغییر دهند و قبل از برداشتن قدم بعدی مثل یک زوج عادی سر قرار بروند.

 

بازخورد مخاطب

ریچارد اینسبیس (Richard Eisenbeis) از سایت شبکه خبری انیمه (Anime News Network) در دیدگاه خود از این انیمه می نویسد: «تعریف رونا از قرار گذاشتن عجیب است. از یک طرف، بخش هایی از آن بسیار روشن فکرانه هستند. او تقریبا با هر کسی قرار می گذارد، مادامی که در زمان پیشنهاد با کسی در حال قرار گذاشتن نباشد؛ چرا که علت قرار گذاشتن این است که طرف را در سطحی عمیق تر بشناسید و ببینید می خواهید در یک رابطه رمانتیک طولانی مدت با آن ها باشید یا نه. از طرف دیگر، به نظر می رسد فهم بسیار سطحی ای از این که یک رابطه رمانتیک قرار است چی باشد دارد، مخصوصا سر رابطه جنسی.

به جای این که برایش وجهه غرق شدن در لذت فیزیکی یا عمیق تر کردن ارتباط احساسی باشد، او سکس را وظیفه ای می بیند که باید انجامش دهد. چیزی که دوست دختر ها باید انجام دهند تا مردشان ولگردی نکند. مثل سر قرار رفتن و لباس خوب پوشیدن است، فقط یکی از چیز هایی که در رابطه باید انجام داد. واقعا کنجکاو هستم که چه چیزی باعث شده است ذهنیتش از روابط اینطور از آب در آید. از تلوزیون و فیلم ها است؟ آیا کسی در خانواده او این را به او آموخته است؟ یا شاید اولین دوست پسرش او را متقاعد کرده است که این فقط طوری است که روابط هستند و روابط همین اند؟ یک معمای جالب است که مشتاق هستم برایم باز شود. علی رغم این که باور هایش چه هستند، تمام دوست پسر های قبلی اش از اجرای این عقاید راضی و خوشحال بودند.

آن ها تنها به لایه بیرونی ماجرا یعنی بدنش علاقه داشتند و آن را که به دست آوردند دیگر علاقه ای به فرد زیر آن نداشتند یا وقتی آن را شناختند انقدر دوستش نداشتند که ادامه بدهند».  «مسئله ریوتو این است که گرچه یک نوجوان هیجان زده عادی است و شخصیتش حرف خاصی برای گفتن ندارد، می داند که واقعا چه می خواهد. برای او یک رابطه مهم تر از رابطه جنسی خالی است. او فرصتی می خواهد تا با دختر رویا هایش باشد و مصمم است تا طلای واقعی را هدف بگیرد و به یک چیز سطحی موقت قانع نشود. او شاید بی تجربه باشد، اما می داند که در یک رابطه طولانی مدت و دوام دار تشکیل یک ارتباط احساسی اگر از رابطه فیزیکی مهمتر نباشد کم اهمیت تر نیست.

این پند خوبی از احترام به خود ارائه می دهد و مقداری امید می دهد که شاید در کنار هم آن دو بتوانند یک رابطه سالم تشکیل دهند… علی رغم بی تجربگی ریوتو و دیدگاه های نقیص رونا». نیکلاس دوپری (Nicholas Dupree) نیز از همان سایت اضافه می کند: «با توجه به چیزی که تا اینجا از این کار دیده ایم باید خیلی جالب باشد که ببینیم با تمام پیش فرض های بیش از حد به کار گرفته شده و فانتزی های بی اساس عشق نوجوانی چه کار می کنند و تماشا کنیم که آن دو یک رابطه شخصی عاری از تمام آن ها تشکیل و پرورش دهند. خدایا، همین الانش هم بسیار خاص و کمیاب عمل کرده اند که داخل یک انیمه دبیرستان محور انقدر رک و روراست راجع به این مسائل جنسی صحبت کردند بدون آن که طبق معمول خود را در سرویس دهی به طرفدار ها (fanservice) غرق کنند. اگر این انیمه بتواند این مسئله را با بلوغ بررسی کند، این را یک برد کامل می بینم».

اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کردید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Keikenzumi na Kimi to, Keiken Zero na Ore ga, Otsukiai suru Hanashi به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)