نقد و بررسی انیمه Kenka Dokugaku ضربه ویروسی

چکیده داستان انیمه Kenka Dokugaku

هوبین روزهای دبیرستانش را مشغول قلدری و عذاب کشیدن از استریمر پاکگو است و علاوه بر آن مجبور است که در کار پاره وقتش بردگی کند تا هزینه بستری شدن مادرش را بپردازد. یک روز او به صورت تصادفی باعث قطع شدن سیستم بازی پاکگو میشود. هوبین که دیگر جانش به لبش رسیده است این بار مقاومت میکند و به دعوایی رقت انگیز میفتد. روز بعد معلوم میشود که فیلمبردار پاگکو همه چیز را ضبط و استریم کرده است و فیلمش در طول شب حسابی گرفته است و برای هوبین ده میلیون ون سود داشته است. او بدین ترتیب همراه با دوست مشکوکش جیکسائه میرود تا فیلم های دعوای بیشتری با قلدرها بسازد و در دنیای استریم بالا برود و پول خودش و مادرش را در بیاورد.

 

بازخورد مخاطب

ورای کایزر از سایت انیمه فمینیست می نویسد: «همیشه وقتی یک نسخه انیمیت شده از مانهوا رو می بینم و باید دیدگاهم رو بنویسم کمبود تخصصم راجع بهش رو در نظر می گیرم، مخصوصا چیز هایی مثل این که مشخصه عناصر فرهنگ معاصر داخلشون هست. اما Kenka Dokugaku یک برنامه درباره حرص های مربوط به سیستم پزشکی و استفاده جویی از پلتفرم های آنلاینه، چیزی که متاسفانه در تمام فرهنگ ها قابل لمسه. سخته که وقتی داستانی راجع به یک شخصیت اصلی مردانه سازی شده که فکر می کنه از طریق خشونت فیزیکی راهی برای حل کردن تلخی ای که داخل دلش به وجود اومده پیدا کرده رو تماشا می کنیم یک ذره یاد فایت کلاب نیفتیم. اما مقایسه درست تر از احساسی که تماشا کردن این انیمه به آدم میده شاید کار های اوشیمی شوزو باشن.

سبک هنرش تمایل به رئالیسم داره و صورت شخصیت ها یک حالت بی رحمی داره، شخصیت های زن در بهترین حالت فقط یک مقدار وحشتناک هستن، و دنیاپردازی تکیه بر قبول کردن این مسئله می زنه که هر کسی که در داستان به تور ما می خوره یک انسان عوضی هست که ممکنه هر لحظه برای منافع خودش از پشت به ما خنجر بزنه». کاربران متعددی در اشاره به دیدگاه های مشابه راجع به شدید بودن بدبینی و شوربختی در وضعیت شخصیت اصلی و فضای انیمه نوشته اند: «باید وقت گذاشت و تحقیق مختصری هم که شده راجع به مشکلاتی که در کره جنوبی وجود دارند داشت. این که فرهنگ اون ها انقدر سخت گیرانه است و سبک زندگی کنفوسیوس توسط مسائل تاریخ اخیر چین، ژاپن و آمریکا دامن زده شده باعث شده که این کشور با وجود تمام فشار ها و تاکید هایی که می شه، تغییر رو پس بزنه. وضعیت خیلی یاس برانگیز به نظر می رسه و اینجاست که خالی کردن حرص منجر به نرخ های بالای خودکشی و قلدری و تمام این چیز های بد می شه.

دیدن تمام این چیز های غم انگیز از بیرون خیلی غم انگیزه؛ اما در هر صورت باید درک کرد که این چیز هایی که داخل مانهوا های مختلف می بینیم و تکرار می شن، و این حرص ها و آشفتگی ها ریشه در حقیقت دارن». اونرداون در دیدگاه خود از این انیمه می نویسد: «من که اولین بارم هست این انیمه رو می بینم باور دارم که دست کم امتیاز هفت براش مناسبه. شاید چیز برجسته ای نباشه اما نمیشه تکذیب کرد که سرگرم کننده است. داستان به طرز موثری قضیه «پسر قلدری شده داخل کره» رو می گیره و بعد تا سطح وحشتناک صد و ده درصد بالاش می بره. یک چپتر از مانهوای منبع، «چطور دعوا کنیم» رو خوندم و می تونم با اعتماد به نفس بگم که انیمیتور ها تلاش خیلی زیادی کردن که انیمه رو شبیه به منبعش در بیارن، و تا سطح بالایی صحتش رو نگه داشتن.

ممکن هست که انیمه به خاطر استاندارد های بالایی که مانهوا قرار داده یک مقدار آسیب ببینه، اما با توجه به این که انیمه مانهوای «جادوی یک بازگشته خاص است» با وجود شکست وحشتناکش در انتقال دادن حتی ذره ای از هیجانی و طبیعت اکشنی که مانهوا داشت امتیاز هفت گرفته، این انیمه قطعا لیاقتش هست که شهرت و شناخت مشابهی داشته باشه. شخصیت اصلی شاید تیپ داش مشتی همیشگی نباشه، اما قابل دوست داشتنه، جربزه داره، ایراد های خودش رو داره و مهم تر از همه اینه که کشته مرده هر دختری که از راه می رسه نیست. در کل انیمه چیز منحصر به فردی نیست، اما چیز رضایت بخشیه. وقتی حوصلتون سر رفته و دارید از غذا لذت می برید برای گذروندن وقت خوبه. انیمه به نظر می رسه که در راستای مانهواش باشه، مشکل بزرگی که هست اینه که خیلی سخت داره دیده میشه. من خودم با این که مانهواش رو خونده بودم اصلا نشنیده بودم که داره انیمیشن میشه، که اصلا نشونه خوبی نیست. در کل به نظرم یک هفت رو راحت بهش می دم. بیشتر یا کمتر از این منطقی به نظرم نمی رسه». دانداکس اضافه می کند: «نویسنده Kenka Dokugaku همون نویسنده «لوکیسم» هست که یکی از محبوب ترین وبتون هاست و متاسفانه نسخه انیمش با ساخت ضعیف خرابش کرد، درست مثل جادوی یک بازگشته خاص است.

غم انگیزه که فقط سولو لولینگ و خدای دبیرستان انیمه های خوبی گرفتن. این چیز ها به کنار، داستان راجع به استریم کردن نیست و درباره یک یاروی خرکله هست که با دعوا کردن با اوباش داره مشهور میشه. بقیه خیلی دید «آدم بده رو بزن دلمون خنک شه» ای داشتن ولی در کل داستان نسبتا خنده داریه، یک مقدار اکشن و دراما داره و بعد ها یک مقدار رمانس کمی هم می گیریم که چیز خیلی بال و پر داده شده ای نیست اما دست کم رمانس انسانی درست و حسابیه نه یک چیز جنسی و اچی. برگردیم به داستان… همونطور که گفتم طول زیادی نمی کشه که به چیز های عمیق تری مثل جرم سازمانی پا باز کنه. مطمئن نیستم انیمش تا اونجا برسونه، اما ممکنه خیلی نزدیکش بشه. امیدوارم که مردم امتحانش کنن. اگر به این انیمه علاقه پیدا کردید و می خواید بدونید که با چه جور چیزی طرفید بدون این که اسپویل زیادی بشه پیشنهاد می کنم لوکیسم رو چک کنید، یا اگر حس می کنید اون براتون زیادی طولانیه و می خواید حس نویسنده رو بهتر بگیرید «زندگی من به عنوان یک بازنده» رو چک کنید که کامل شده و خیلی لذت بخشه». اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کرده اید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Kenka Dokugaku به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

Related posts

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان

نقد و بررسی فیلم Lumberjack the Monster هیولای هیزم شکن

نقد و بررسی انیمه Kaii to Otome to Kamikakushi ناپدید شدن های مرموز