نقد و بررسی انیمه Kibou no Chikara Otona Precure ’23 قدرت امید ~پیش از شکوفایی کامل~

سیر و پیدایش انیمه Kibou no Chikara Otona Precure ’23

«قدرت امید: پرکیور در شکوفایی کامل» یک سریال انیمه تلوزیونی ژاپنی است که در سال 2023 به عنوان بخشی از سری محصولات پرتی کیور (Pretty Cure) اثر ایزومی تودو ساخته شده است. این اثر ادامه فصل Yes! PreCure 5  و فصل دوم آن Yes! PreCure GoGo! می باشد، که هر دوی آن ها در اصل بین سال های 2007 و 2009 روی آنتن رفتند؛ و همچنین سریال قبلی آن ها یعنی Futari wa Pretty Cure Splash Star که در سال 2006 به پخش رسید. تمرکز این فصل روی نوزومی یومه‌هارا (Nozomi Yumehara) و دوستانش در بزرگسالی است. کارگردانی این انیمه را در هر دو شرکت توای انیمیشن(Toei Animation)  و استودیو دین (Studio Deen) تاکایوکی هامانا (Takayuki Hamana)  بر عهده داشته، و خود این انیمه توسط یوشیمی ناریتا (Yoshimi Narita) نوشته شده است. موسیقی اثر به دست ناوکی ساتو (Naoki Satō) تولید شده و آهنگ تیتراژ آغازین فصل «تپش قلب» (Tokimeki) ساخت ایکیمونوگاکاری (Ikimonogakari) و آهنگ تیتراژ پایانی «Shizuku no Precure» به اجرای گروه کیور کوارتت (Cure Quartet) بوده است. این فصل از انیمه از 7 اکتبر الی 23 دسامبر سال 2023 روی آنتن شبکه ان اچ کی اجوکیشنال تی وی (NHK Educational TV) رفت.

 

چکیده داستان

سال های بسیاری از اتمام تکمیل وظایف نوزومی یومه‌هارا و دوستانش به عنوان پرکیور ها می گذرد. حالا آن ها بزرگ شده اند و به دنبال رسیدن به رویا های حرفه ایشان هستند. نوزومی معلم یک مدرسه دوره راهنمایی شده است و مدام با مشکلات بچه های جوانش که خیریه ای که برایش کار می کند هر روز برایش رشد و تحصیلشان زحمت می کشند دست و پنجه نرم می کند. زمان که بگذرد، دیگر نمی تواند برگردانده شود. اما حالا تهدیدی در حال رخ دادن است که ممکن است دقیقا همین کار را بکند؛ و در قلب های مردم تخم ترس کاشته است. در پاسخ به این، گل های عجیبی شروع به رشد در باغ کیور رز می کنند. آن ها یکی یکی شکوفه می دهند و قدرت این را به نمایش می گذارند که نوزومی و دوستانش را فقط برای یک لحظه به دوران نوجوانیشان برگردانند تا بتوانند باری دیگر به پرکیور ها تبدیل شوند تا جلوی این نقشه های شرارت آمیز را بگیرند.

 

بازخورد مخاطب

ربکا سیلورمن (Rebecca Silverman) از سایت شبکه خبری انیمه  (Anime News Network) در دیدگاه خود از Kibou no Chikara Otona Precure ’23 می نویسد: «بزرگ شدن وقتی که در کودکی دختر جادویی بودید چطور است؟ سریال های زیادی نیستند که وارد این مبحث شوند. فکر می کنم سیلور مون (Sailor Moon) نزدیک ترین نمونه به این مسئله باشد. هنوز برای این که بدانیم قرار است این سریال به یک داستان زن جادویی مثل رویا های آیدل (Idol Dreams)آرینا تانه‌مورا (Arina Tanemura) که داخلش یک زن بزرگسال تبدیل به دختر جادویی می شود شباهت داشته باشد یا نه زود است. اما در هر صورت، از شروع این یکی خوشم می آید. بله، تم همیشگی جلویمان پهن می شود، اما در کنار بحث های استرس زایی که بزرگسال ها معمولا دارند، ایده این که زمان در هیچ جهتی به جز جلو حرکت نمی کند خوب انجام داده شده است.

نوزومی هنوز عملا در گذشته اش به عنوان کیور دریم (Cure Dream) گیر افتاده است، یا دست کم در جایی که زندگی بزرگسالی اش هنوز آن طور که انتظارش را داشته پیش نمی رود. چیزی که باعث می شود با خودش بگوید اگر هنوز می توانست تبدیل شود اوضاع چطور تغییر می کرد. او هم مثل کوکو (Coco) یک معلم شده و دارد تمام تلاشش را می کند، اما هر بار که سعی می کند تغییری که فکر می کند احتیاج است ایجاد کند، مردم به او می گویند که دیگر بزرگ شده است و باید مثل سنش رفتار کند.»

نیکلاس دوپری (Nicolas Dupree) از همان سایت نیز اضافه می کند:«آیا قرار است این سری به روحیات انیمه Looking for Magical DoReMi بیشتر بخورد که گذشته دختر جادویی اعضا را بیشتر به عنوان یک تم که در طول داستان هست اما موضوع اصلی نیست ارائه دهد؟ جواب هنوز روی هواست اما دست کم قسمت های اول داستان جالب هستند. باید اعتراف کنم که مطمئنم به عنوان کسی که فصلی که این انیمه بر اساسش درست شده است را ندیده ام می توانم حس کنم که دارم یک سری نکات شیرین که برای طرفداران قدیمی گذاشته شده اند را از دست می دهم. مطمئنم طرفداران قدیمی قرار است با شناختن آن رقصی که در آن تکه به آن اشاره شده یا آن زوج ازدواج کرده ای که آن رستوران را دارند خیلی ذوق کنند. یک دوست دارم که همش راجع به چیزی به اسم بانبی (Bunbee) داد و بیداد می کند و به نظر می رسد دارد خیلی کیف می کند.

اما خوشبختانه تمام این اشارات ظریف هستند و اگر مثل من فصل گذشته را ندیده باشید احساس غریبگی نمی کنید. شاید کل جریان این که این شخصیت ها در سریال های اصلیشان چه کسی بوده اند را ندانم اما باز می توانم با تقلا هایشان به عنوان آدم بزرگ ارتباط برقرار کنم. حتی به عنوان یک معلم، نوزومی انرژی و خوشبینی ای که یک دختر جادویی سر گروه دارد را حفظ کرده و سعی می کند این روحیه را برای دانش آموز هایش زنده نگه دارد؛ حتی زمانی که مدام با واقعیت های بی پرده زندگی بزرگسالی مواجه می شود. به سادگی می توان حال او را درک کرد که وقتی سعی دارد به دانش آموزی که خانواده اش در شرف طلاق هستند و قرار است از دوستانش جدا شود کمک کند احساس می کند قدرتی ندارد. وقتی که سعی می کند پیشنهاد های مفیدی دهد اما به سرعت توسط عدم اهمیتی که بقیه به آن ها می دهند یا مشکلات مالی رد می شوند. انگیزه بخش، و حتی تکان دهنده است وقتی که می بینم شخصیتی یک رفتار سازنده دارد و در مواجهه مشکلاتی که همه ما در زندگی با آن ها سر و کله می زنیم تمام کاری که از دستش بر می آید انجام می دهد، حتی اگر با خیلی محکم مشت زدن یک هیولا حل نشوند».

اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کردید از شما دعوت می شود تا جهت دانلود انیمه Kibou no Chikara Otona Precure ’23 به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

Related posts

نقد و بررسی فیلم Babes بِیبز

نقد و بررسی فیلم A Perfect Day for Caribou یک روز عالی برای کاریبو

نقد و بررسی فیلم A Family Affair یک رابطه خانوادگی با بازی نیکول کیدمن