نقد و بررسی فیلم بوکسون را بکش Kill Boksoon

نقد و بررسی فیلم بوکسون را بکش Kill Boksoon

اولین صحنه در فیلم بوکسون را بکش – یک مبارزه شیک تا حد مرگ – باید انتظارات بینندگان را برای این درام اکشن و خشن مادر و دختری کره ای تعیین کند. عنوان فیلم همچنین حاوی نام مستعار نقش اصلی گیل بوک سون است، او مادر مجردی است که اکنون با دختر نوجوانش گیل جائه یونگ احساس غریبگی می کند. و در صحنه آغازین، بوک سون سعی می کند الگوی خوبی برای جائه یونگ باشد، کسی که هرگز از این مبارزه باخبر نمی شود…

خلاصه داستان فیلم Kill Boksoon‎

قاتلی با رنج موفقیت 100%، همزمان مادر دختر نوجوانی به اسم جائه یونگ است، این زن که بوکسون نام دارد در تلاش است تا به هر دو بخش زندگی خود به صورت یکسان رسیدگی کند. زمانی که موقع تمدید قرارداد کاری اش فرا می رسد، او تصمیم می گیرد که برای ترمیم رابطه با دخترش بازنشسته شود، اما زمانی که مأموریت نهایی او به هم می خورد، بوکسون رازی را در مورد ماموریت کشف می کند و قانون اصلی کارش را زیر پا می گذارد: «ماموریت را در هر صورت اجرا کنید». باید ببینیم بوکسون که اکنون هدف آژانس خودش و کل صنعت آدمکشی قرار گرفته، می تواند از مهلکه بگریزد و اگر آری، بهای آن چیست؟

معرفی فیلم Kill Boksoon

سینمایی Kill Boksoon یک فیلم اکشن جنایی محصول سال ۲۰۲۳ کره جنوبی به کارگردانی و نویسندگی Byun Sung-hyun با بازی Jeon Do-yeon، Sol Kyung-gu، Esom، Koo Kyo-hwan و Kim Si-a است. این فیلم در 31 مارس 2023 در نتفلیکس به نمایش درآمده.  جئون دو یون در نقش گیل بوک سون، پارک سه هیون در نقش گیل بوک سون جوان، یک مادر مجرد و بهترین قاتل MK؛ سول کیونگ گو در نقش چا مین کیو، لی جائه ووک در نقش چا مین کیوی جوان، مدیرعامل MK؛ اسوم در نقش چا مین هی، کو کیو هوان در نقش هان هی سونگ، یک قاتل وابسته به MK و کیم سی آ در نقش گیل جائه یونگ، دختر بوک سون که از حرفه مادرش چیزی نمی داند، به ایفای نقش می پردازند.

نقد و بررسی فیلم کیل بوکسون

رابطه پیچیده مادر و دختر در فیلم توسط رازهایی تحت الشعاع قرار می گیرد. این فیلم در مورد ارتباط نادرست بین بوکسون و دخترش است که سعی می کنند ظاهری دروغ را از خود به نمایش بگذارند. اما از این نظر، فیلم اجازه می دهد تا این رابطه رشد کند و تغییر کند، همانطور که حقیقت خودش را نشان می دهد. جئونِ بازیگر موفق می شود پیچیدگی های احساسات یک مادر در برابر خشونت را به گونه ای به تصویر بکشد که دامنه وسیع این احساس را به نمایش بگذارد. توانایی او در گرفتن احساسات با سکانس های اکشن اش مطابقت دارد و این تعادل چیزی است که به متمایز کردن فیلم از سایر فیلم های این ژانر در این ژانر کمک می کند. داستان فیلم Kill Boksoon که اغلب به سمت پوچی کشیده می شود و از جسد به عنوان مایه طنز استفاده می کند، اقدامات مختلفی را انجام می دهد که نقاط ضعف شخصیت اصلی ما را در بر می گیرد. جنگ با اسلحه، شمشیر زنی، مبارزات تن به تن و البته مبارزه برای بقا، فیلم را تا خرتناق پر کرده اند. با خون و اکشن پر هرج و مرج، مبارزات در Kill Boksoon سبک خاص خود را دارد. با این اوصاف، هر بخش یک مبارزه محوری دارد که آنچه را در ژانر اکشن دوست داریم به نمایش می گذارد: داستان سرایی از طریق خشونت، نه با کلمات.

در هر صورت، فیلم بیون با شخصیت‌های فرعی‌اش، که همگی پتانسیل بالایی دارند، بسیار ارزشمند است، اما عموماً با روش‌های معنادار یا تأثیرگذار توسعه نیافته‌اند. به نظر می رسد بیون همه شخصیت هایش را آنقدر دوست دارد که از حذف هر یک از آنها متنفر است. این فقط حواس‌پرت‌کننده است، زیرا در نهایت، صحنه‌های اکشن باید بیشتر از شخصیت‌ها حرف بزنند، و وقتی این اتفاق می‌افتد، نه برای آن‌ها و نه برای ما، احساس خوبی ایجاد نمی کند. اما در یک درام اکشن نیز چیزی ناامیدکننده وجود دارد که سازندگان آن گاهی تا حد حواس‌پرتی به قهرمان‌هایشان علاقه دارند.

روند ساخت و توسعه فیلم کیل بوکسون

در 4 ژانویه 2022، Kill Boksoon تولید را با گروه بازیگرانش یعنی Jeon Do-yeon، Sol Kyung-gu، Esom و Koo Kyo-Hwan به عنوان نقش های اصلی تایید کرد. در 7 آوریل 2022، گزارش شد که جئون دو یون بازیگر در حین فیلمبرداری مجروح شده و فیلمبرداری متوقف شد، اما پس از درمان در بیمارستان، به صحنه بازگشت و فیلمبرداری ادامه پیدا کرد. این فیلم اولین نمایش جهانی خود را در بخش ویژه برلیناله هفتاد و سومین جشنواره بین المللی فیلم برلین در 18 فوریه 2023 انجام داد. در 31 مارس 2023 نیز در نتفلیکس منتشر شد.

بررسی عملکرد فیلم Kill Boksoon

در وب‌سایت جمع‌آوری نقد Rotten Tomatoes، این فیلم 81 درصد امتیاز از 31 نقد منتقد گرفته و با میانگین امتیاز 6.8/10 مثبت ارزیابی شده است. درجمع بندی این وب سایت آمده است: “اگرچه تاثیر آن تا حدودی با طول پیچ و خم و برخی جلوه های بصری جذاب کاهش می یابد، Kill Boksoon برای طرفداران اکشن یک فیلم خوشایند محسوب می شود.”

فیلم بوکسون را بکش در نهایت امیدوارکننده‌تر از یک اثر ثابت است. بیون همیشه دیالوگ های قوی برای اجرای فیلم در صحنه های احساسی محوری ارائه نمی کند، اما با اکثر بازیگران گروهش طوری رفتار می کند که به اندازه کافی خوب هستند که در فیلم های خودشان بازی کنند. این فیلم همه لحظه‌های برجسته‌ای را دریافت می‌کنند که ارزش آن را دارد، و چند صحنه مبارزه فوق‌العاده قوی نیز در این نمایش وجود دارد. بیون در نهایت مشت های زیادی حواله می کند، اما بوکسون را بکش، حتی به دلیل حساسیت غیرمنتظره و دامنه احساسی قابل توجهش، تأثیرگذار باقی می ماند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم چینی Polar Rescue نجات قطبی

نقد و بررسی سریال کره ای Moving‏ متحرک

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان