نقد و بررسی انیمه Kimi no Koto ga Daidaidaidaidaisuki na 100-nin no Kanojo

سیر و پیدایش انیمه Kimi no Koto ga Daidaidaidaidaisuki na 100-nin no Kanojo

«صد تا دوست دختری که خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی دوستت دارن» ملقب به «Hyakkano» یک سری مانگای ژاپنی نوشته ریکیتو ناکامورا (Rikito Nakamura) و با نقش زنی های یوکیکو نوزاوا (Yukiko Nozawa) می باشد. این سری از دسامبر سال 2019 در مجله مانگای سینن (Seinen) شوایشا (Shueisha) به نام پرش جوان هفتگی (Weekly Young Jump) در حال انتشار بوده و بخش هایش تا نوامبر 2023 در 16 جلد تانکوبون جمع آوری شده اند.

مانگا برای نشر به صورت پرینت و همچنین به صورت تک جلده در درگاه های دیجیتالی در آمریکای شمالی از سرگرمی هفت دریا (Seven Seas Entertainment) مجوز گرفته است. ارتباطات میوز (Muse Communication) سریال را در جنوب و آسیای جنوبی مجوزدهی کرده است. یک نسخه سریال انیمه تلوزیونی به تولید استودیو انیمیشن بیبوری (Bibury Animation Studios) از اکتبر تا دسامبر2023 از توکیو ام اکس و شبکه های دیگر روی آنتن رفت. و فصل دومی نیز برایش در 24 دسامبر 2023 اعلام گشته است. آهنگ تیتراژ آغازین فصل یک انیمه به نام «به تویی که خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی دوستت دارم ♡» (Dai Dai Dai Dai Daisuki na Kimi e♡) توسط کائده هوندو (Kaede Hondo) ، میو تومیتا (Miyu Tomita) ، ماریا ناگاناوا (Maria Naganawa) ، آسامی ستو (Asami Seto) و آیاکا آسای (Ayaka Asai) اجرا شده است و آهنگ تیتراژ پایانی اش «نشانه شیرین» (Sweet Sign) اثر ناکو میساکی (Nako Misaki) است.

 

چکیده داستان انیمه The 100 Girlfriends Who Really, Really, Really, Really, Really Love You

اگر در روز های راهنمایی رنتارو آیجو (Rentarou Aijou) به زندگی اش نگاهی بندازید، شاید فکر کنید که مثال بارز نفرین شدن است. اعتراف عشقی او به صد دختر رد شده، و به نظر نمی رسد این شانس بد پشت سر هم به این زودی ها از سرش باز شود. از آن جایی که اراده او برای پیدا کردن یک دوست دختر آهسته اما مطمئن در حال ضعیف شدن است، او تصمیم می گیرد به آخرین راهی که پیش رویش است بی افتد: دست به دعا دراز کردن. او به یک معبد می رود و سفره دلش را برای خدایان و الهه ها باز می کند بلکه شاید در این جست و جویش حین دبیرستان یک همراه زندگی… یا اصلا هر همراه زندگی ای، کمک الهی دریافت کند. در این لحظه، ناگهان خدای عشق پیدایش می شود و علت بدبیاری زندگی رمانتیکش را به او می گوید. کاشف به عمل می آید که همه باید در زندگی یک نیمه گم شده داشته باشند؛ اما به خاطر گندی که خدای عشق زده است سرنوشت رنتارو این است که صد تا داشته باشد که وقتی به دبیرستان برود روندشان آغاز می شود. رنتارو که در ابتدا احساس می کند به این خدا اعتباری نیست تصمیم می گیرد که زیاد به اتفاقات رخ داده فکر نکند و فقط برود تا فردا زندگی نسبتا عادی دبیرستانی اش را شروع کند.  با این وجود به محض تمام شدن اولین روز مدرسه، دو دختر به نام های هاکاری هانازونو (Hikari Hanazono) که ثروتمند است و کارانه ایندا (Karane Inda) که تسوندره است عشقشان را به او ابراز می کنند. هر دو عاشق او هستند، و رنتارو نیز متوجه می شود که به هر دوی آن ها علاقه دارد؛ اما نمی تواند بین آن ها یک نفر را انتخاب کند. او آن شب مجددا خدای عشق را ملاقات می کند و متوجه می شود که این قضیه یک سر منفی هم دارد: اگر او به عشق نیمه های گمشده اش پاسخ ندهد آن ها در فجایع مختلف خواهند مرد. حالا با چنین شرایط مبتذلی، رنتارو باید موفق شود تمام این دختر ها را راضی و خوشبخت کند، وگرنه به یک قاتل غیرمستقیم تبدیل می شود. آیا این دانش آموز دبیرستانی تازه فارغ التحصیل شده می تواند همزمان از پس این همه رابطه بر بیاید، یا آیا دستانش به خون آلوده می شوند؟ یک داستان هیجان انگیز، و در عین حال تاریک راجع به عشق آغاز می شود!  

 

بازخورد مخاطب

تا ماه جولای 2021، مانگا بیش از هشتصد هزار نسخه در گردش داشت که این عدد تا مارس 2022 به یک میلیون و تا نوامبر 2023 به بیش از یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار نسخه در گردش رسید. در اوت 2020، سری از بین پنجاه نامزد ششمین جایزه مانگای بعدی (Next Manga Award) با 19,902 رای رتبه دوم را از آن خود کرد. این اثر توسط بازدیدکنندگان مانگای توکیو (Tokyo Manga Reviewers) در شینکان مانگا تایشو (Shinkan Manga Taishō) سال 2021 جایگاه نوزدهم را به دست آورد.

این سریال در پنجمین نظرسنجی داستانی که رای دهندگان بیشتر از بقیه خواستار تبدیل شدنش به نسخه انیمه بودند برگزار شده توسط انیمه ژاپن (AnimeJapan) در سال 2022 رتبه هشتم شد. ریچارد اینسبیس (Richard Eisenbeis) از سایت شبکه خبری انیمه (Anime News Network) می نویسد: «جدا از این که چقدر از این انیمه لذت بردم شوکه شدم. Kimi no Koto ga Daidaidaidaidaisuki na 100-nin no Kanojo از لحاظ مختلف یک رمانتیک کمدی حرمسرای استاندارد است، اما دو چیز هستند که آن را از بقیه موارد مشابه در این ژانر جدا می کنند.

اولی اش شوخ طبعی ای است که دیوار چهارم را می شکند (به فضای خارج از دنیای انیمه، یعنی دنیای تماشاکننده اشاره مستقیم یا غیرمستقیم می کند). داستان می داند که دارد مقداری از نقاط داستانی همیشگی استفاده می برد و تصمیم می گیرد که روی آن ها تمرکز پررنگ بیندازد. چه این که اسم دوست دبستان آیجو را «بهترین دوست الف» بگذارد یا این که به این اشاره کند که گرچه شاید این ها حوصله سربر باشد اطلاعات مهمی است، همه جا چیز هایی هست که می توان به آن ها خندید؛ و تازه این بدون در نظر گرفتن شوخی های عالی کلی ای مثل این است که خدای عشق به خاطر عادت ژاپنی سالانه تماشا کردن قصری در آسمان (Castle in the Sky) در نمایش جاده ای شب جمعه بود که اشتباه اصلی را کرد.» «دومین چیزی که این انیمه درش متمایز عمل می کند طوری است که بخش حرمسرایش را عملی می کند.

در بیشتر انیمه های حرمسرا، یک پسر مرکزی هست که یا نمی تواند دختری که باید با او قرار بگذارد را انتخاب کند، و یا بی هیچ شرمی بدون انتخاب کردن با تمام دختر ها لاس می زند، یا این که کاملا نسبت به این که تمام دختر ها می خواهند با او قرار بگذارند بی خبر است. این انیمه اما راه چهارم را در پیش می گیرد: با همه آن ها در یک رابطه غیر ممکن قرار بگذاریم. و خداوکیلی انیمه خیلی خوب ایده اش را برای ما به نمایش گذاشته. در حین انیمه آیجو پسر خیلی خاکی ای نشان داده شده. کمک کننده و مهربان است و احساسات دیگران را پیش از احساسات خودش در نظر می گیرد.

حتی وقتی که بهترین بهانه رمانتیک کمدی برای عوضی بودن دستش داده شده که در خفا با تمام دختر ها قرار بگذارد و به آن ها دروغ بگوید که تنها کسانی هستند که باید جانشان را نجات دهد، به جایش مستقیما از آن ها می خواهد که با او قرار چند نفره بگذارند. از ایده این که مسیر روراست بودن را انتخاب می کند خوشم می آید، و او با این کار واقعا شانسی برای خوشبخت کردن همه آن ها دارد. هر چه باشد اگر در رابطه ای اعتماد و صداقت نباشد محکوم به شکست است. چیزی که در یک رابطه چند نفره که می تواند بسیار بسیار پیچیده تر شود مهم تر هم هست. پس بله، آماده دیدن قسمت های بیشتری از این انیمه هستم. مشتاقم ببینم وقتی تعداد دختر ها به دو رقم می رسد اوضاع چگونه پیش می رود.»

نیکلاس دوپری (Nicolas Dupree) از همان سایت نیز اضافه می کند: «این مورد انتظار ترین انیمه ای بود که منتظر پخشش بودم و خوشحالم که بگویم دلسردم نکرد. گرچه نمی توانم بگویم برای کسانی که هیچ چیز راجع بهش نشنیده اند چگونه است، به عنوان طرفدار بزرگ مانگایش باید بگویم این نسخه انیمه اش بسیار عالی جذابیت دیوانه طور و شوخ طبعی مانگای اساس و عشق نیمه-کنایه آمیز کمدی های حرمسرا را با کارگردانی سرزنده و چهره پردازی درجه یک اش منتقل کرده است.

کارگردان هیکارو ساتو که از قبل به خاطر انیمه برجسته Dropkick on My Devil! مشهور بود کاملا برای اینجا مناسب است. طراحی های شخصیت اورجینال یوکیکو نوزاوا به زیبایی زنده شده اند و عشق معصوم و پاک، خشم جنون آمیز و تحریک توهمی و همه چیز های دیگر که بین این ها هستند را با حالت های چهره بی نقص در هم ادغام میکند. انیمیشن و کارگردانی کاملا با انرژی کمدیک داستان هم راستا هستند و با سرعتی که دقیقا مناسب است گذر زدن های آتشین و اوج شوخی های عجیب و غریب را به سمت آدم پرتاب می کنند و بیش از حدی که جالب باشد کش داده نمی شوند. گروه صداگذاری دارند بهترین کارشان را ارائه می دهند و اشاره خاصی لازم است که به کائده هوندو که به عنوان هاکاری نقش ایفا کردند شود که شیرینی دندان خراب کن و ماتم غیرطبیعی شخصیت را به یک اندازه محشر زنده کردند».

اگر شما نیز به تجربه این اثر علاقه پیدا کردید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Kimi no Koto ga Daidaidaidaidaisuki na 100-nin no Kanojo به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

Related posts

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)

نقد و بررسی فیلم The Bikeriders موتورسواران با بازی تام هاردی

نقد و بررسی سریال تایلندی The Believers معتقدان